آشنایی با انواع وعده های کم کالری

تنقلات کم کالری یک میان وعده عالی و مناسب برای کاهش وزن به شمار می روند، اما به یاد داشته باشید، تنها مصرف تنقلات وعده های رژیمی برای کاهش وزن کافی نمی باشد و به یک رژیم غذایی متعادل نیاز است. وعده های کم کالری حاوی فیبر و چربی های سالم موجب احساس سیری می شوند و وهوس غذایی را سرکوب می کنند و در مدیریت وزن بسیار کارآمد هستند.

آشنایی با انواع وعده های کم کالری

تنقلات کم کالری عموما به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع در کاهش وزن کمک خوبی به شمار می آید. در صورتی که برای کاهش وزن حجم غذای مورد استفاده خود را کاهش دهید، اما شاهد تغییر وزن نباشید، احتمالا ریزه خوری هایی در کار است، که کالری زیادی را فراهم می کنند و از کاهش وزن پیشگیری می شود، از مهم ترین نکات برای کاهش وزن در نظر گرفتن وعده های کم کالری برای مصرف می باشد.

میان وعده ها وعده های کوچک غذایی می باشند، که در بین سه وعده اصلی مورد استفاده قرار می گیرند، از همین رو بهتر است، از تنقلات دارای پروتئین، فیبر و چربی های سالم برای تغذیه استفاده کنید، تا علاوه بر جذب مواد مغذی و مورد نیاز در کاهش وزن و چربی سوزی موفق باشید. آشنایی با وعده های غذایی که کالری پایینی را برای بدن فراهم کنند و ارزش غذایی بالایی داشته باشند، تاثیر بسیاری در کاهش وزن و سلامتی ایفا می کنند. استفاده از رژیم غذایی متعادل و کم کالری بهتر از رجوع به روش های پزشکی مانند اسلیو معده می باشد، زیرا معمولا بعد از ین عمل افراد می خواهند بدانند، افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو معده و کاهش وزن را چطور درمان کنند.

وعده های کم کالری

افراد زیادی وجود دارند، که تمایل زیادی برای مصرف میان وعده در خود می بینند، لازم است، برای صرف این میان وعده ها دقت کافی به خرج دهید، تا کالری بالایی نداشته باشند و چاق کننده نباشند. از مشخصه های میان وعده مفید باید به کالری کم و کربوهیدرات پایین آن اشاره کرد، صرف چنینی وعده ای احساس کرختی و حواس پرتی را با خود به همراه ندارد.

آشنایی با وعده هایی با کالری کم برای کاهش وزن

 وعده های کم کالری و مقوی این ویژگی را دارند، که انرژی مورد نیاز برای باقی روز را در بدن فرد تامین می نماید و شخص را دچار سنگینی و خواب آلودگی نمی کنند. طبق تحقیقات انجام گرفته میان وعده های مغذی که حاوی فیبر و پروتئین بالا باشند، در تقویت احساس سیری موثر هستند و اکثرا تعداد کالری مصرفی در طول روز را کاهش می دهند.

طیف گسترده ای از میان وعده های مغذی و لذیذ وجود دارد، که در لیست تنقلات کم کالری جای می گیرند، این تنقلات ارزشمند با ایجاد احساس سیری فرد را به قدم برداشتن در مسیر اهداف سلامتی خود سوق داده و در رسیدن به آن راه را هموار می سازند.

ناگت سبزیجات

از جمله وعده های کم کالری می توان به تهیه ناگت سبزیجات اشاره کرد، که با استفاده از مواد غذایی چون سیب زمینی، روغن زیتون، پیاز، کدو سبز، هویج، پنیر کم چرب، تخم مرغ، شیر کم چرب، پودر سوخاری و سس تند یک غذای عالی و با میزان مناسبی از کالری می باشد. ناگت در کنار سبزیجات غذای رژیمی و مفیدی خواهد بود. تمام موارد را به دلخواه با یکدیگر ترکیب کنید و پس از این که آن را با پودر سوخاری پوشاندید، داخل فر یا ماهیتابه نچسب بگذارید، تا پخته شود و همراه با سس تند سرو کنید.

کراکر سبوس دار با پنیر کم چرب

این ترکیب خوشمزه یک میان وعده رژیمی و سیر کننده است، که به دلیل وجود پنیر در آن برای ورزشکاران و افرادی که ورزش می کنند، بسیار مناسب می باشد و در کنار تامین کربوهیدرات ها و پروتئین از کالی بسیار کمی برخوردار است، در صورتی که از پنیر کم چرب استفاده شود، کمتر از صد کالری برای بدن به ارمغان می آورد و این به معنای رژیمی بودن آن است.

پاپ کورن خانگی

یکی از میان وعده های پرحجم و در عین حال کم کالری پاپ کورن می باشد، یک گزینه عالی به عنوان میان وعده، که شش فنجان از آن تنها صد کالری خواهد داشت، این میان وعده حاوی مقدار مطلوبی فیبر می باشد، که به محض میل آن برای مدت طولانی احساس سیری خواهید داشت، چربی اشباع این میان وعده 0.5 گرم و سدیم 220 میلی گرم می باشد.

پنیر کوتیج و طالبی

یکی دیگر از وعده های کم کالری و جذاب ترکیب عالی  پنیر کوتیج و طلبی می باشد، پنیر کوتیج یک نیروگاه پروتئینی است، که 1/2 فنجان آن 14 گرم پروتئین را در خود جای داده است. فیبر و پروتئین موجود در این ترکیب کمک می کند، تا برای زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید، پنیر خامنه ای کم چرب را می توانید، تنها یا همراه با تکه های میوه میل نمایید، اضافه شدن یک تکه کوچک طالبی کل کالری را به صد می رساند.

سالاد ایتالیایی با کلم

سالاد ها طرفداران بسیاری دارند و بهترین انتخاب ها به عنوان پیش غذا، میان وعده و حتی وعده اصلی می باشند، از مهم ترین مزیت استفاده از سالاد کالری پایین آن در کنار تنوع بالا می باشد، سالاد ایتالیایی از سالاد های بسیار خوش طعم و همینطور کم کالری می باشد و با صرف آن تنها پنجاه و دو کالری دریافت خواهید کرد.

سالاد ایتالیایی با تن ماهی و سبزیجات در زمره وعده های کم کالری

مواد تشکیل دهنده این سالاد بی نظیر گل کلم کوچک، تن ماهی، فلفل دلمه ای، سرکه، نخود فرنگی، زیتون سبز، خیارشور و روغن زیتون می باشد. انواع سالاد نقش پر رنگی در سیر نگه داشتن، ایفا می کنند و با اشغال فضای زیاد در معده از پرخوری پیشگیری به عمل می آید، استفاده از سبزیجات نوعی روش درمان پرخوری در طب سنتی می باشد، که به آن توصیه شده است.

میگو و تن ماهی

جای دادن غذا های دریایی در برنامه خود بسیار قابل تحسین است، چرا این مواد غذایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئنی و کالری مناسبی می باشند، به شکلی که هر صد گرم میگو نود و هشت کالری و تن ماهی صد کالری دارد، بنابراین این غذای دریایی با وجود کالری کم انتخاب مناسبی برای رژیم لاغری می باشد و منجر به احساس سیری در فرد می گردد.

کره بادام زمینی و سیب

یکی دیگر از وعده های کم کالری و ارزشمند استفاده از کره بادام زمین می باشد، که فاقد شکر و نمک است، استفاده از این ماده غذایی در کاهش وزن به وِیژه لاغری شکم انتخاب بسیار مناسبی می باشد، چرا که با وجود پروتئین بالا معده را پر می کند و اشتهای کاذب را از بن می برد. علاوه بر این فیبر موجود در سیب خودش را به مولکول های چربی می چسباند، و اجاره جذب را از آن ها گرفته و موجب دفع مستقیم آن ها می شود.

مصرف سیب موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و نتیجه آن کاهش وزن خواهد بود، بنابراین استفاده از برش های نازک سیب و مقدار کمی کره بادام زمینی یک میان وعده ترد و خامه ای با طعمی دلچسب خواهد بود، که کالر کمی را نیز در بر می گیرد و نگرانی های مربوط به اضافه وزن را از بین می برد.

پودینگ چیا

پودینگ چیا خامه ای، ترکیبی خوشمزه و سرشار از پروتئین، فیبر و امگا 3 می باشد، که گزینه مناسبی برای صبحانه و میان وعده به شمار می رود، دانه چیا آب فراوانی در خود جذب می کند و به محض ورود در معده فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد، همین امر چیا را به یک گزینه عالی برای لاغری و کاهش وزن بدل می کند.

دانه های چیا حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر می باشند، که احساس سیری طولانی مدت را با خود به همراه خواهند داشت، این دانه های ارزشمند و مفید فرایند هضم را کندتر از حد معمول می سازند و موجب تاخیر در ترشح گلوکز خون می شوند و به طور خلاصه به متابولیسم بدن کمک می کنند، در نتیجه اشتهای کاذب سرکوب می شود، که در کاهش و مدیریت وزن کارآمد و مفید خواهد بود.

اوتمیل

اوتمیل از جمله وعده های کم کالری است، که علاوه بر طرز تهیه آسان، مقوی و سیر کننده است. برای تهیه این وعده با کالری پایین تنها باید مقداری جو دوسر پرک را با شیر و انواع آجیل مانند پسته و بادام مخلوط کنید، تا انرژی کافی را برای بدن تامین نماید و از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید، می توانید، اوتمیل را با شیر سرد یا بر روی حرارت تهیه کنید، این میان وعده در زمان کوتاهی آماده می شود و ارزش غذایی بالایی دارد.

اوتمیل در لیست وعده هایی با کالری کم

حمص

حمص میان وعده بسیار خوش طعمی می باشد، که مواد تشکیل دهنده آن نخود و لیمو  و ادویه است، برای پخت این غذا لبنانی روش های پخت مختلف در تمام جهان وجود دارد، چنانچه وگان( گیاهخوار) می باشید، این غذا برای شما یک میان وعده رژیمی و بسیار مناسب محسوب می شود. برای تهیه این غذا لازم است، از روز قبل مقداری نخود در آب بخیسانید و پس از پختن نخود ها آن ها را پوست کنید.

نخود های پوست کنده را درون غذاساز ریخته و ارده را به آن اضافه کنید، سپس سیر، نمک، فلفل و آبلیمو به آن اضافه کنید و ترکیب مورد نظر را درون غذاساز با یکدیگر مخلوط کنید، پس از خمیری شدن ترکیب روغن زیتون را اضافه کنید و مجدد مواد را ترکیب نمایید. برای نرم شدن بافت حمص می توانید، در طی مراحل تهیه آن چند قاشق آب نخود را به مواد اضافه کنید. پس از سرد شدن در یخچال آن را میل کنید، تا طعم دلپذیری را احساس کنید و از ارزش غذایی بالای آن بهره مند گردید.

کرفس و پنیر خامه ای

پروتئین موجود در پنیر خامه ای برای یک میان وعده رژیمی بدنسازی کافی می باشد، ساقه کرفس فیبر مورد نیاز بدن و خاصیت چربی سوزی با خود به همراه دارد و سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لوتئولین می باشد، که در کاهش التهاب موثر است، همچنین استفاده از کرفس پس از ورزش که بدن دچار درد می شود، بسیار مناسب می باشد. همچنین می توانید، آن را به همراه هویج میل نمایید و از ویتامین محلول در چربی موجود در هویج که پیش ساز ویتامین A می باشد، استفاده کنید.

ماست و دانه آفتابگردان

ماست از چاشنی های محبوب محسوب می شود و می تواند، در تهیه یکی از وعده های کم کالری از آن بهره ببرید، این ماده غذایی با درصد چربی مختلف در بازار موجود می باشد، ترکیب ماست و دانه های آفتابگردان میان وعده ای کم کالری و مناسب می باشد. پس از تهیه ماست کم چرب دو قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان داخل یک لیوان ماست بریزید و به افزایش حجم ماست کمک کنید.

این دانه ها تنها نوزده کالری به ماست رژیمی شما اضافه می کنند و خوراکی سرشار از پروتئین شما را تکمیل می کنند، البته لازم است، از دانه های بدون نمک استفاده نمایید، تا میزان سدیم متناسب باشد. چربی اشباع شده این وعده غذایی تقریبا 26.0 گرم می باشد. می توانید، تخم کدو را نیز با دانه آفتابگردان جایگزین کنید.

املت سبزیجات

املت سبزیجات یک عده مفید و با میزان کالری اندک می باشد، که نیاز به زمان کمی برای ساخت دارد، برای تهیه این وعده غذایی به سفیده تخم مرغ و سبزیجات تازه مانند اسفناج، گوجه فرنگی، پیاز و سایر سبزیجات و ادویه به دلخواه نیاز دارید، با اضافه نمودن مقداری پنیر کم چرب نیز می توانید، طعم خوبی به املت خود اضافه کنید.

املت سبزیجات و قرار گرفتن آن در وعده های کم کالری

سوپ شیر رژیمی

سوپ شیر رژیمی انتخابی ایده آل برای شام می باشد و به خواب راحت کمک می کند، در تهیه این سوپ از موادی استفاده می شود، که مواد مغذی چون فیبر در خود دارند و تا صرف صبحانه احساس سیری خوبی در معده ایجاد می کند. برای تهیه این سوپ از میان وعده های کم کالری به جو پرک، سینه مرغ، قارچ، هویج، پیاز، شیر کم چرب، جعفری، آویشن، نمک و فلفل نیاز دارید.

پسته

نباید گمان کنید محتوای چربی بالای پسته برای شما بد است، زیرا بیشتر چربی های پسته از نوع غیر اشباع و مفید خوب می باشد، با میل کردن بیست عدد پسته تنها هشتاد کالری و کمتر از یک گرم چربی دریافت خواهید کرد، علاوه بر این سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی می باشد، که برای جلوگیری از مصرف سدیم ناسالم آن ها را به صورت خام یا خشک بو داده و بدون نمک باید مصرف کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان