خرید عینک بچه گانه بدون رعایت این ۱۰ مورد، خطرناک است!

عینک بچه گانه باید دارای سایزی استاندارد باشد؛ به گونه ای که به طور کامل چشم و پلک کودک را بپوشاند. عینک های بزرگ، جلوی دست و پای کودک را می گیرند

خرید عینک آفتابی دخترانه و عینک آفتابی پسرانه، در صورتی که با آگاهی و مطالعه صورت نگیرد، نه تنها موجب حفاظت از چشم فرزند شما در برابر اشعه های مضر آفتاب نمی شود، بلکه آسیب های بیشتری در مقایسه با زمانی که عینک به چشم ندارند در پی خواهد داشت. در این نوشته تلاش می کنیم با تکیه بر اصول علمی، سنجه هایی مطمئن در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید توسط آن ها، بهترین عینک بچه گانه را برای کودکان خود تهیه کنید.

خرید عینک آفتابی بچه گانه

خرید عینک آفتابی بچه گانه

توجه به محافظت UV

نور خورشید طیف وسیعی از طول موج ها را شامل می شود. از طول موج های کوتاه و مضر فرابنفش گرفته تا طول موج های بلند و گرمایی فروسرخ. با این وجود، بیشتر پرتوهای فرابنفش خورشید توسط لایه اوزون فیلتر می شود و مقدار کمی از آن ها به سطح زمین می رسد. همین مقدار کم هم برای آسیب رساندن به چشم های حساس کودکان کافی است و باید فیلتری بین آن ها و چشم کودکان وجود داشته باشد. عینک هایی که با عنوان UV400 شناخته می شوند، می توانند طول موج های پایین تر از 400 نانومتر را بین 99 تا 100 درصد فیلتر کنند. توجه کند این طول موج ها در محدوده مرئی طیف امواج الکترومغناطیسی نیستند و فیلتر شدن آن ها تاثیری در دید فرد نخواهد داشت.

محافظت در برابر اشعه UV

محافظت در برابر اشعه UV بسیار ضروری است

انتخاب اندازه مناسب

عینک بچه گانه باید دارای سایزی استاندارد باشد؛ به گونه ای که به طور کامل چشم و پلک کودک را بپوشاند. عینک های بزرگ، جلوی دست و پای کودک را می گیرند و او را در انجام امور روزمره و بازی در بیرون از خانه ناتوان می کنند. عینک های کوچک و باریک هم به علت پوشش نامناسب بر روی چشم، از کارایی لازم برخوردار نیستند.

انتخاب رنگ شیشه

رنگ شیشه عینک آفتابی بچه گانه تاثیری در محافظت UV آن ندارد. اصولا شیشه عینک دارای هر رنگی که باشد، جذب عینک در آن محدوده طول موجی کمتر است. به عنوان مثال، یک شیشه که بنفش دیده می شود، دارای جذب پایینی در محدوده طیف مرئی بنفش است. همچنین لنز عینک اگر قرمز رنگ باشد، در محدوده طول موجی حدود 600 تا 700 نانومتر کمترین جذب را خواهد داشت.

رنگ شیشه عینک بچه گانه

رنگ شیشه عینک، تاثیری در محافظت UV ندارد

اولویت قرار دادن کیفیت

عینک آفتابی بچه گانه باید از مواد با کیفیت و مرغوب ساخته شده باشد تا در برابر ضربه و خراشیدگی مقاوم باشد. عینک های بی کیفیت از جنس موارد بازیافتی برای فریم و از جنس مواد پلاستیکی غیر شفاف برای لنز استفاده می کنند. در این حالت، فریم عینک بسیار آسیب پذیر و شکننده و لنز عینک کدر و مات خواهد بود. چنین عینکی طبیعتا ارزش چندانی ندارد و قادر نیست به صورت صحیح از چشم کودک در مقابل نور آفتاب محافظت کند.

توجه به سن کودک

عدم توجه به سن کودک در خرید عینک بچه گانه موجب می شود فرزندتان در زمان استفاده از عینک آفتابی دچار ناراحتی و تشویش شود. در این حالت، یا عینک فشار زیادی با چشم ها و سر کودک وارد می کند، یا کودک دچار استرس شل بودن عینک و احتمال افتادن آن روی زمین خواهد شد.

آموزش به کودک

به کودک خود نحوه استفاده صحیح از عینک آفتابی را بیاموزید. به او توضیح دهید که عینک آفتابی برای استفاده در بیرون از خانه و در زیر نور خورشید است و در سایر مواقع نباید از آن استفاده کند. همچنین می توانید روش صحیح تمیز کردن شیشه عینک آفتابی را به او بیاموزید تا از آسیب رساندن به آن در زمان تمیزکاری اجتناب شود.

مشورت با متخصصین

بهترین متخصصین برای دریافت مشورت در مورد خرید عینک بچه گانه آفتابی، متخصصان چشم، کارشناسان اپتومتری و فروشندگان عینک دارای پروانه هستند. این افراد با اشراف به سن کودک شما و جنس و نوع عدسی بکار رفته در عینک های آفتابی، می توانند بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار دهند.

خرید از فروشگاه های معتبر

یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از والدین در زمینه خرید عینک بچه گانه انجام می دهند، خرید این محصول از دستفروشان کنار خیابان است. حتما توجه داشته باشید که یک محصول به فروش رفته در کنار خیابان، نمی تواند دارای استانداردهای لازم برای حفاظت از عضو حساسی مانند چشم باشد و باید این محصول حساس از فروشگاه های معتبر و تخصصی خریداری شود.

فروشگاه عینک بچه گانه فینگیلی

خرید عینک یچه گانه از فروشگاه فینگیلی

فریم مناسب

انتخاب فریم مناسب، یک امر سلیقه ای است. تا زمانی که فریم انتخاب شده دارای استانداردهای کیفی مناسب باید و اندازه آن نه کوچک و نه بزرگ باشد، مشکلی در انتخاب آن وجود ندارد.

جنس عدسی

جنس عدسی عینک آفتابی بچه گانه فاکتوری مهم در تعیین قیمت و شفافیت آن است. جنس های پلاستیکی دارای شفافیت کمتر و در نتیجه قیمت پایین تری هستند و جنس های شیشه ای دارای شفافیت و قیمت بالاتر هستند. سعید کنید از فروشنده به صورت کامل مزایا و مایب هرکدام و کشور تولید کننده آن ها را استعلام کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فرزند خود داشته باشد.

خرید اینترنتی عینک آفتابی بچه گانه

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا، می توانید خرید خود را از تمامی فروشگاه های معتبر و تخصصی اینترنتی یا حضوری انجام دهید.

جهت خرید حضوری می توانید به مرکز فروش عینک در شهر خود مراجعه نمایید. برای خرید اینترنتی هم فروشگاه های آنلاین مانند فینگیلی و ترب می توانند گزینه های مناسب و با کیفیت را در اختیار شما قرار دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخسونیا صالحی | 1403/01/22 - 15:42
بسیار آموزنده و مفید بود. خیلی از سایت ها و مغازه ها به دروغ میگن مثلا عینک uv400 میفروشن اما هیچ اطلاعی از این کلمه و معانیش ندارن.
ارسال نظر
پیشخوان