مجازات وحشتناک چینی‌ها، ۲۵۰۰سال پیش، هم‌زمان با هخامنشیان!

یافته‌های وحشتناکی از دو اسکلت نشان می‌دهد که قطع عضو به عنوان مجازاتی با دقت تکان‌دهنده در سلسله ژو شرقی چین، بیش از ۲۰۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مجازات وحشتناک چینی‌ها، 2500سال پیش، هم‌زمان با هخامنشیان!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کشف دو اسکلت با یافته‌های ارزشمند و وحشتناکی همراه شد؛ یکی از اسکلت‌ها، که به احتمال زیاد مرد است را دیرینه‌انتروپولوژیست کیان وانگ از دانشگاه تگزاس A&M و همکارانش مورد مطالعه قرار دادند. این اسکلت حدود یک پنجم پای چپ را که 8 سانتی‌متر کوتاه‌تر از پای راست بود، نداشت.

پای راست اسکلت دوم، نیز با همان طول استخوان خرد شده بود. اندام‌های قطع‌شده مردان دارای طول‌های مشابهی هستند که در فاصله یک سانتی‌متری از یکدیگر بریده شده‌اند.

این اسکلت‌ها که از سایتی نزدیک به Sanmenxia، شهری در استان هنان، چین حفاری شده‌اند، بین 2300 تا 2500 سال قدمت دارند و آن‌ها را در سلسله ژو شرقی قرار می‌دهند که رهبران آن از 771 تا 256 قبل از میلاد بر بخش‌هایی از چین حکومت می‌کردند.

وانگ و همکارانش در مقاله خود که در ماه مارس منتشر شد، می‌نویسند: "این کشف، همراه با برخی یافته‌های قبلی، بر سوابق مکتوب تاریخی قانون و مجازات تایید می‌کنند."

مجازات وحشتناک چینی‌ها، 2500سال پیش، همزمان هخامنشیان!

تنها از روی استخوان‌ها نمی‌توان فهمید که این دو مرد به چه چیزی متهم شده‌اند. اما بر اساس اسناد تاریخی، وانگ پیش‌بینی می‌کند که ممکن است یکی از افراد مجازات سخت‌تری نسبت به دیگری دریافت کرده باشد، زیرا قطع پای راست برای جرایم جدی‌تر بوده است.قطع تنبیهی هر دو پا نیز برای جنایات جدی‌تر در نظر گرفته شده بود.

وانگ و همکارانش به این نتیجه رسیدند که بقایای اسکلت‌ها، شواهدی از قطع عضو ماهرانه است که هرچند برای تنبیه مورد استفاده قرار می‌گرفت، شامل پرستاری برای تسهیل بهبودی مردان نیز می‌شد.

وانگ می‌گوید: «از آنجایی که قطع عضو از طریق مجازات، پدیده غیرمعمولی نبود، ممکن است مردان به زندگی عادی اجتماعی بازمی‌گشتند و پس از مرگ به شیوه‌ای مناسب دفن می‌شدند».

بر اساس تجزیه و تحلیل محققان، این مردان احتمالاً دارای موقعیت اجتماعی بالایی بودند که امکان توانبخشی آنها را فراهم می‌کرد.

منبع: SCIENCE ALERT

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان