طرز تهیه یک فنجان چای عالی در ۵ مرحله ساده

تقریباً هرروز مطالعه و بررسی جدیدی در مورد فواید چای می‌شود

تقریباً هرروز مطالعه و بررسی جدیدی در مورد فواید چای می‌شود. آیا می‌خواهید با سرطان پستان مبارزه کنید؟ چای سبز می‌تواند این کار را انجام دهد. آیا سعی می‌کنید از دیابت نوع 2 جلوگیری کنید؟ چای سیاه دم‌کنید. به‌راستی، چای دارای خواص فوق‌العاده شفابخشی است، اما صحیح درست کردن آن بسیار مهم است. درواقع، ما مرتباً مرتکب اشتباه می‌شویم و فواید چای را از بین می‌بریم. آنچه باید به چایتان اضافه کنید یا از آن حذف کنید را کشف کنید و یک فنجان چای عالی آماده کنید. با بنیتا همراه باشید.

1- به آب توجه کنید

فیلتر آب شمارا از قرار گرفتن در معرض مواد سرطان‌زا و مواد شیمیایی اختلال هورمونی بازمی‌دارد. کارشناسان می‌گویند فیلتر آب در خانه حتی از آب بطری هم امن‌تر است. با توجه به تحقیقات گروه کاری محیط‌زیست، آب بطری مانند آب منابع شهری یا بدتر از آن است.

2- برگ چای مناسب را انتخاب کنید

آیا بیماری دارید؟ پس چایی که برایتان بهتر است را انتخاب کنید.

برای سرفه: چای آویشن کمک می‌کند تا اسپاسم برونشی که باعث سرفه کردن شما می‌شود استراحت کند. 2 قاشق چای‌خوری آویشن خشک در هر فنجان آب جوش استفاده کنید، بگذارید به مدت 10 دقیقه در آب بماند و سه بار در روز بنوشید.

برای پوست درخشان: چای سبز یا سفید را انتخاب کنید. هردوی این‌ها دو برابر چای سیاه آنتی‌اکسیدان دارند و دارای EGCG (یک نوع آنتی‌اکسیدان که از پوست در برابر آسیب نور خورشید و آلاینده‌ها محافظت می‌کند) نیز است.

برای سلامت تمام بدن: چای سبز قدرتمند است. این چای با سرطان پستان مبارزه می‌کند و کمک می‌کند که وزنتان را کاهش بدهید. اگر هنوز هم قانع نشده‌اید چای سبز چگونه پوست ما را نجات می‌دهد ـ قسمت اول و قسمت دوم را مطالعه کنید.

چای سبزCredit: rastineh

برای درد شکم: بابونه و نعناع کارساز است. چای بابونه گیاهی حاوی روغن‌هایی است که عضلات معده را استراحت می‌دهد. از 1 قاشق غذاخوری گل بابونه در هر فنجان آب جوش استفاده کنید، و سه فنجان در روز برای کاهش سوءهاضمه، مشکلات روده تحریک‌پذیر، و کولیت بنوشید.

برای استرس: چای سیاه مناسب است. مطالعه‌ای در دانشگاه کالج لندن نشان داد بزرگ‌سالانی که چای سیاه را چهار بار در روز به مدت شش هفته نوشیده‌اند، بعد از موقعیت‌های استرس‌زا نسبت به کسانی که چای سیاه ننوشیده‌اند، کورتیزول پایین‌تری داشته‌اند.

3- خودتان چای را دم‌کنید

محققان نشان دادند چای خانگی آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به چای آماده درون قوطی فروشگاه‌ها دارد. اما اگر این چای آماده حاوی شیرین‌کننده نباشد، تقریباً میزان آنتی‌اکسیدانش با چای خانگی برابر است.

4- شیر را درون چای نریزید

چای حاوی آنتی‌اکسیدان است اما کمی شیر می‌تواند مزایای آن را از بین ببرد، مطالعه‌ای در یک مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشرشده که نشان می‌دهد پروتئین‌های غذایی، مانند شیر، آنتی‌اکسیدان چای را کاهش می‌دهند. مطالعه‌ای در سال 2007 در مجله قلب اروپا نشان داد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای که از قلب محافظت می‌کنند، با شیر کاملاً از بین رفتند. بنابراین شیر را با چایتان مخلوط نکنید.

5- چیزهای عجیب به چایتان اضافه کنید

ممکن است انتخاب اول شما به‌طور غریزی شکر باشد. اما بهتر است از مواد غذایی شیرین بپرهیزید چون واقعاً اعتیادآور هستند و به‌سلامتی شما آسیب می‌رسانند. 

 

بااین‌حال اضافه کردن ادویه مانند زنجبیل و فلفل سیاه بدون عوارض منفی است. یا می‌توانید چوب دارچین را در آن‌ هم بزنید، که به پایین آوردن قند خون و کلسترول کمک کند. و یا ویتامین سی مثل آب‌لیمو را امتحان کنید.


 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان