۸ علامتی که حکایت از مشکلات دستگاه گوارش شما دارد

معده‌ی شما به‌مانند مغز دوم شماست. غیرقابل‌باور است، این‌طور نیست؟ اما درواقع چنین است. معده به طرز خارق‌العاده‌ای هوشمند بوده و سلامت کلی آن برای کارکرد تمامی اعضای بدن حیاتی است.

معده‌ی شما به‌مانند مغز دوم شماست. غیرقابل‌باور است، این‌طور نیست؟ اما درواقع چنین است. معده به طرز خارق‌العاده‌ای هوشمند بوده و سلامت کلی آن برای کارکرد تمامی اعضای بدن حیاتی است.

همه‌چیز به توازن و نیاز به ‌تمامی مواد مغذی به‌منظور کارکرد صحیح اعضای بدن بستگی دارد. زمانی که دستگاه گوارش شما به‌خوبی کار نکند، یا دستگاه گوارش شما آلوده شود، بدن به اشکال مختلفی سعی به نشان دادن این مشکلات به شما می‌کند. آیا شما علاقه‌ای به دانستن این علائم دارید؟ با بنیتا همراه شوید تا به سراغ این 8 علامت هشداردهنده از سوی دستگاه گوارش بدن برویم.

 

1- شما همیشه احساس خستگی می‌کنید

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، باید بدانید که مشکلی در بدن خود دارید. اگر دستگاه گوارش شما به خاطر رژیم غذایی بد دچار ضعف باشد، به سیستم ایمنی بدن آسیب خواهد رساند. در بدن انسان باکتری وجود دارد. اگر میزان باکتری‌های بد موجود در روده بیش‌ازحد باشد و تعداد آن از باکتری‌های مفید بیشتر شود، دستگاه دفاعی بدن مرتباً سرکوب شده و درنهایت ضعیف می‌شود. اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، در ابتدا به سراغ تقویت دستگاه گوارش خود بروید.

 

2- مشکلات پوستی شما هرگز برطرف نمی‌شود

آیا چیزی از لکه‌های پوستی و صورت شنیده‌اید؟ برخی از لکه‌های موجود بر روی مناطق خاصی از صورت نشانه‌ای از مشکلات گوارشی است که باید درمان شود. به خاطر داشته باشید که پوست یک اندام در بدن محسوب شده و سراسر آن را می‌پوشاند. درنتیجه اگر قسمتی از درون بدن ما دچار مشکل شود، پوست و به‌خصوص صورت آن را نمایان می‌کند. برای مثال لکه‌های موجود بر روی گونه‌ها نشانه‌ای از اختلال در کارکرد روده است.

 

3- شما احساس اضطراب و پریشانی دارید

مغز مستقیماً با سلامت دستگاه گوارش شما در ارتباط است. درنتیجه اگر شما احساس پریشانی، افسردگی و یا اضطراب می‌کنید، می‌توان دلیل این مشکلات را از درون بدن شما یافت. میلیون‌ها عصب در جداره‌های روده‌ای شما وجود دارند که «دستگاه عصبی روده‌ای» را شکل می‌دهند. باکتری‌های خوب در روده دارای اثر مثبت بر ذهن شما هستند. مطلب 5 نشانه کمتر شناخته شده که می تواند ناشی از افسردگی شما باشد به شما در شناخت علائم افسردگی کمک می‌کند.

اضطراب

 

4- شما از عفونت‌های پی‌درپی رنج می‌برید

عفونت‌های پی‌درپی نیز به‌مانند احساس خستگی زیاد، نشانه‌ای از بیماری دستگاه گوارش ما هستند. زمانی که دستگاه ایمنی ما سرکوب شده و مرتباً در حال مبارزه با باکتری‌های بد است، بدن همواره دچار عفونت می‌شود. زمانی که وضعیت کلی سلامت ما به حد مطلوب برسد، این ویروس‌ها و عفونت‌ها نیز عقب‌نشینی می‌کنند.

 

5- تمرکز کردن برای شما دشوار می‌شود

داشتن احساس پریشانی و بیماری بر تمامی سیستم بدن شما تأثیر می‌گذارد. درنتیجه تمام بدن شما احساس بدی داشته و بیماری در بدن توجه شما را به سمت خود می‌کشد. بدن شما کاملاً هوشمند بوده و سیگنال‌هایی را به ما ارسال می‌کند که به فکر چاره باشیم. تنها کاری که باید انجام دهیم، گوش دادن به این سیگنال‌ها است.

 

6- بوی دهان شما نامطبوع است

زمانی که عفونت در بدن شما تجمع می‌کند و یا باکتری‌های بد در دستگاه گوارش شما شکل می‌گیرند، بوی دهان تغییر کرده و مزه‌ی دهان نیز طعم ترشی به خود می‌گیرد. ما باید به این نشانه توجه داشته باشیم. بوی نامطبوع دهان نشانه‌ی خوبی است که حکایت از رشد بیش‌ازحد باکتری‌های بد در روده‌ی ما دارد.

 

7- شما دچار یبوست می‌شوید

یبوست در صورت ادامه‌دار بودن، برای سلامت دستگاه گوارش ما مضر است؛ زیرا مواد زائد به‌راحتی از بدن دفع نشده و می‌توانند سموم خود را در بدن آزاد کنند. اگر روده‌ی شما سالم باشد، شما نباید در اجابت مزاج خود مشکلی داشته باشید. درواقع، این مشکل یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از سلامت روده است.

اختلال خواب

 

8- خواب شما مختل می‌شود

الگوی خواب نیز به‌مانند مشکل اجابت مزاج یکی دیگر از نشانه‌های مهم از سلامت دستگاه گوارش است. اگر شما در طول شب به‌راحتی می‌خوابید، احتمالاً مشکلی ندارید. در غیر این صورت اندام‌های شما به شما نسبت به مشکل به وجود آمده هشدار می‌دهند. اگر در طول شب چند بار از خواب بیدار می‌شوید، به‌خصوص در ابتدای شب، به سلامت دستگاه گوارش خود شک کنید.

بهترین کار شروع درمان و پاک‌سازی بدن از این بیماری‌ها با مراقبت صحیح از دستگاه گوارش به‌واسطه‌ی یک رژیم غذایی سالم و خوردن مواد حاوی پروبیوتیک است. داشتن چنین رژیمی نیازهای داخلی بدن را تأمین کرده و به توازن دستگاه گوارش کمک می‌کند. بر اساس یافته‌های جدید، رابطه سرطان و پروبیوتیک مهم تر از آنچه فکر می کردیم است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان