کلسترول تان را در عرض یک هفته پایین بیاورید

اگر نیاز دارید تا کلسترولتان را پایین بیاورید می‌توانید این کار را قدم به قدم و در عرض یک هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید

اگر نیاز دارید تا کلسترولتان را پایین بیاورید می‌توانید این کار را قدم به قدم و در عرض یک هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید. اولین نکته این است که اگر از داروهای پایین آورنده کلسترول استفاده می‌کنید، برنامه دارویی روزانه خود را تغییر نداده و به آن پایبند باشید. دکتر چانسی کراندال (Chauncey Crandall) متخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی پالم می‌گوید  اگر بتوانید در کنار دارو، فعالیت‌های مرتبط با سلامتی انجام دهید می‌توانید میزان کلسترولتان را بهبود ببخشید. با غذاهای موثر در کاهش کلسترول خون بیشتر آشنا شوید.

پایین آوردن کلسترول نه تنها ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد بلکه به جلوگیری از حملات قلبی و سکته نیز کمک می‌کند. پس با بنتیا همراه باشید تا به کمک این برنامه 6 روزه سطح کلسترولتان را بهبود ببخشید.

 

یکشنبه: بلغور جو برای صبحانه

کاهش کلسترول

هفته خود را با یک پایین آورنده کلسترول فوق‌العاده آغاز کنید. انتخاب بلغور جو برای صبحانه، راهی ساده برای کاهش سریع کلسترول است. بلغور جو سرشار از فیبر است و رژیم تی ال سی (تغییرات درمانی در شیوه زندگی) افزایش مصرف فیبر را برای رسیدن به سطح کلسترول مناسب  توصیه می‌کند. بلغور جو دوسر، حاوی فیبر قابل حل بیشتری نسبت به غلات دیگر است. در واقع می توان گفت باعث از بین رفتن کلسترول بد یا ال دی ال خواهد شد. مصرف 5 تا 10 گرم یا بیشترِ فیبر قابل حل در روز، کلسترول کل و کلسترول ال دی ال را کاهش می‌دهد. کلینیک مایو، خوردن یک فنجان و نصفی بلغور جو را به منظور تامین 6 گرم فیبر قابل حل پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌توانید از مقداری میوه و دارچین برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.

دوشنبه: از گردو به عنوان میان وعده استفاده کنید

کاهش کلسترول

خوردن آجیل یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای کاهش کلسترول است و می‌توان گفت هر نوع آجیلی این خاصیت را دارد. نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که خوردن 67 گرم آجیل در هر روز به طور قابل توجهی کلسترول شما را پایین می‌آورد. میزان این کاهش برای کلسترولِ کل حدود 5 درصد بوده و برای کلسترولِ ال دی ال تقریبا 7 درصد است. دکتر هاروی کرامر (Harvey Kramer) متخصص قلب و عروق در بیمارستان دنبوری در کانکتیکات می‌گوید برای اینکه بیشترین قدرت را برای مبارزه با کلسترول به دست آورید، گردو را در صدر انتخاب‌های خود قرار دهید. بادام، پسته و بادام زمینی نیز انتخاب‌های خوبی برای کاهش سطح کلسترول هستند. دکتر کرامر همچنین می‌گوید، خوردن یک مشت گردو بهترین راه برای کاهش کلسترول است اما در اندازه آن باید محتاطانه رفتار کنید زیرا مانند بقیه آجیل‌ها، گردو نیز کالری زیادی دارد.

سه شنبه: در طول زمان استراحت برای ناهار، قدم بزنید

کاهش کلسترول

نه تنها چیزهایی که می‌خورید بلکه کارهایی که انجام می‌دهید نیز در میزان کلسترول شما تاثیر گذار است. بدن ما نباید در طول روز فقط یک جا ثابت بنشیند بلکه باید در حرکت باشد. فعال بودن از 2 طریق به شما کمک می‌کند تا کلسترول خود را در حد مطلوب نگه دارید، اول اینکه باعث کاهش وزن شده و این یک کمک فوق‌العاده برای کاهش سریع کلسترول است. و دوم اینکه فعالیت‌های فیزیکی میزان کلسترولِ اچ دی ال را که کلسترول خوب است، بالا می‌برد. ورزش کردن با شدت مناسب می‌تواند باعث تولید کلسترول خوب یا همان اچ دی ال شود. انجمن قلب آمریکا می‌گوید 40 دقیقه ورزش ایروبیک با شدت متوسط تا شدید، 3 یا 4 بار در هفته می‌تواند در بهبود سطح کلسترول شما کمک زیادی بکند. حتی راه رفتن هم کمک می‌کند. دکتر کراندال (Crandall) می‌گوید من پیاده روی به مدت یک ساعت در روز را پیشنهاد می‌کنم. اما می‌توانید از 15 دقیقه شروع کرده و آن را به یک ساعت برسانید.

چهارشنبه: برای ناهار سالاد حبوبات بخورید 

کاهش کلسترول

اگر همیشه سالاد تُن با سس مایونز زیاد یا ساندویچ گوشت برای ناهار خود سفارش می‌دهید آن را با سالاد حبوبات بدون سس مایونز جایگزین کرده و از مزایای آن برای سلامت قلب بهره‌مند شوید. حبوبات که به آن ها بنشن نیز گفته می‌شود به قدری مغذی هستند که می‌توانند جایگزین گوشت و ماهی شوند. همچنین بسیار لذیذ بوده و یکی از راه‌های کاهش سریع کلسترول هستند. حبوبات به دلیل فیبر بالایی که دارند همانند گوشت احساس سیری ایجاد می‌کنند. اما چون هضم حبوبات کند‌تر از گوشت است، ممکن است کمی دیرتر احساس سیری را در شما ایجاد کند. زمانی که صحبت از پایین آوردن کلسترول می‌شود، هیچ چیزی نمی‌تواند با حبوبات رقابت کند. نتیجه یک آنالیز که روی 10 تحقیق انجام شده بود و در سال 2011 منتشر شد نشان می‌داد که افرادی که حبوبات استفاده کرده بودند توانسته بودند میزان کلسترولِ کل خود را 12 میلی‌گرم بر دسی‌لیتر و میزان کلسترولِ ال دی ال را 8 میلی‌گرم بر دسی لیتر پایین بیاورند. 

پنجشنبه: برای شام ماهی سالمون بخورید

کاهش کلسترول

سعی کنید ماهی سالمون را جایگزین استیک کنید تا در حق قلبتان لطف کرده باشید. بر اساس اعلام انجمن قلب آمریکا، اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی از 2 جنبه مفید است، اول اینکه شما آن را با گوشت که سرشار از اسیدهای چرب بوده و باعث بالا رفتن  ال دی ال می‌شود، جایگزین می‌کنید و دوم اینکه ماهی سرشار از امگا-3 بوده و سطح تری گلیسیرید (نوعی چربی که در خون جریان دارد) را کاهش می‌دهد.

جمعه: از خوردن دسر پارفیت بلوبری لذت ببرید

کاهش کلسترول

دکتر کراندال می‌گوید من بلوبری را به عنوان یک میوه خارق‌العاده می‌شناسم و از هر فرصتی برای خوردن آن استفاده می‌کنم. تمام بِری‌ها یا میوه‌هایی از خانواده توت، سرشار از آنتی اکسیدان هستند اما بعضی از آن‌ها فیبر بیشتری دارند. یک فنجان بلوبری حدود 5 گرم فیبر دارد و همین موضوع دلیل دیگری برای مفید بودنش برای کاهش سریع کلسترول است. می‌توانید بلوبری‌ها را خشک کرده یا با آن‌ها آشپزی کنید. اگر فصلشان هنوز نیامده می‌توانید از بسته بندی‌های یخ زده استفاده کنید فقط حواستان باشد که آن‌ها را بلافاصله بعد از اینکه یخشان آب شد استفاده کنید. یک راه بسیار عالی برای لذت بدن از بلوبری این است که آن‌ها را با لایه‌های ماست کم چرب یا بدون چربی ترکیب کرده و یک دسر پارفیت لذیذ درست کنید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر