باکس آفیس آخر هفته: Equalizer ۲ با فروش ۳۵.۸ میلیون دلاری Mamma Mia را شکست می‌دهد

در باکس آفیس تابستانی امسال، «ایکوالایزر ۲» The Equalizer ۲ بسیار فراتر از انتظارات عمل کرده و فیلم پرستاره‌ی «ماما میا! دوباره شروع کنیم» Mamma Mia! Here We Go Again را با فروش تخمینی ۳۵.۸ میلیون دلاری در آمریکای شمالی کنار زد.

در باکس آفیس تابستانی امسال، «ایکوالایزر 2» The Equalizer 2 بسیار فراتر از انتظارات عمل کرده و فیلم پرستاره‌ی «ماما میا! دوباره شروع کنیم» Mamma Mia! Here We Go Again را با فروش تخمینی 35.8 میلیون دلاری در آمریکای شمالی کنار زد.

«مامامیا 2» Mamma Mia 2 فروش تخمینی 34.4 میلیون دلار را رقم زد. این ارقام ممکن است با جمع زدن فروش آخر هفته در دوشنبه تغییر بکند. قسمت دوم این مجموعه فیلم در خارج از آمریکا با 42.4 میلیون دلار فروش، در 43 مارکت اول خود اکران شد و جمع فروش جهانی را به 76.8 میلیون دلار رساند. مارکت انگلستان با 13.1 میلیون دلار فروش در صدر بود.

«ماما میا 2» Mamma Mia 2 به هیچ وجه کسی را مایوس نکرد و در آمریکای شمالی همان‌طور که انتظار می‌رفت اکران شد. با این وجود به نظر می‌رسد «ایکوالایزر 2» Equalizer 2 به لطف طیف گسترده‌ی مخاطبان و اقبالی که در میان مردان داشت پا را از انتظارات فراتر گذاشت. این فیلم در سطح بین‌المللی تنها در 11 مارکت اکران شد و 3.3 میلیون دلار فروخت.

«ایکوالایزر 2» Equalizer 2 اولین تجربه‌ی بازی دنزل واشینگتن Denzel Washington در یک مجموعه فیلم است. فیلم اصلی در پاییز 2014 با 34.1 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران شد. این مجموعه فیلم — که هر دو فیلم آن به کارگردانی آنتوان فوکوآ Antoine Fuqua ساخته شده است — درباره‌ی یک سواستفاده از یک مامور سابق دولتی است که دوباره به داخل بازی کشیده می‌شود. این‌بار شخصیتی که واشینگتن Washington نقش آن‌را بازی می‌کند مصمم به گرفتن انتقام مرگ یک دوست می‌شود. 60 درصد از خریداران بلیت این فیلم را مردان تشکیل دادند.

آدریان اسمیت، مدیر پخش سونی Sony، با اشاره به این‌که این فیلم بزرگ‌ترین اکران آنتوان فوکوآ Antoine Fuqua در داخل آمریکا است، می‌گوید:

فروشی که فیلم در اولین آخرهفته اکرانش داشته اثباتی بر فوق ستاره بودن دنزل واشینگتن است. ترکیب آنتوان فوکوآ  و دنزل واشینگتن همیشه خوب از آب درمی‌آید.

او همچنین معتقد است که فضای کافی در بازار فیلم برای «ایکوالایزر 2» Equalizer 2 و یک فیلم اکشن مردانه‌ی دیگر به نام «ماموریت غیر ممکن: فال‌اوت» Mission: Impossible — Fallout وجود دارد.

پدرو پاسکال Pedro Pascal، اشتون سندرز Ashton Sanders، ملیسا لئو Melissa Leo، و بیل پلمن Bill Pullman هم در «ایکوالایزر 2» Equalizer 2 ایفای نقش می‌کنند. این فیلم چهارمین فیلمی است که در آن فوکوآ و واشینگتن باهم کار می‌کنند. سایر فیلم‌های آن‌ها عبارت‌اند از «ایکوالایزر» The Equalizer، «روز تمرین» Training Day، و «هفت دلاور» The Magnificent Seven.

«ایکوالایزر 2» Equalizer 2 امتیاز A در سینمااسکور دریافت کرد، در حالی‌که قسمت قبلی آن امتیاز A- را دریافت کرده بود. «ماما میا 2» Mamma Mia 2 هم مانند قسمت قبلی خود در سال 2008، امتیاز A- دریافت کرد.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل در میدان باکس آفیس حضور داشتند، «هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی» Hotel Transylvania 3: Summer Vacation از سونی Sony با 23.2 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی، به جمع فروش ده‌روزه‌ی 91.1 میلیون دلار رسید و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم در سطح بین‌المللی 37.7 میلیون دلار در 51 مارکت فروخت و با رسیدن به جمع فروش جهانی 206.7 میلیون دلار در پایان یک‌شنبه، از مرز 200 میلیون دلار عبور کرد.

«انت‌من و وسپ» Ant-Man and the Wasp از دیزنی Disney و مارول Marvel در داخل آمریکا 16.1 میلیون دلار فروش داشت و در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم در خارج از آمریکا 21.6 میلیون دلار فروخت و جمع فروش داخل آمریکا را به 164.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 353.5 میلیون دلار رساند.

دیزنی Disney در جایگاه آخر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی هم قرار داشت. «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 از دیزنی Disney و پیکسار Pixar با فروش 11.5 میلیون دلاری توانست به جمع فروش استثنایی 557.3 میلیون دلار در داخل آمریکا برسد. این فیلم انیمیشنی در خارج از آمریکا در 42 منطقه 36.5 میلیون دلار فروخت و به جمع فروش جهانی 940 میلیون دلار رسید، و شانس بسیار زیادی دارد که در آینده‌ی نزدیک از مرز فروش یک میلیارد دلار هم عبور کند.

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر