ماهان شبکه ایرانیان

مونسان از "حافظ" گفت

​معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هنر شاعری حافظ را زبانی برای بیان اندیشه‌های ناب و بدیع آن شاعر بلند آوازه دانست.

مونسان از "حافظ" گفت

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان شامگاه پنجشنبه 19 مهر در بیست و سومین یادروز حافظ در جوار آرامگاه خواجه اهل راز، لسان‌الغیب شیرازی، گفت: غزل‌های حافظ راهی برای بیان اندیشه‌ها با زبانی تاثیرگذار بوده است.

او اضافه کرد: هنر حافظ در غزل پیوند عینی جامعه و نوعی بدیع از معنا و لفظ در ادبیات فارسی به شمار می‌رود چراکه سخن او هم عاشقانه و هم عارفانه است، پس حافظ شعری نو آفرید.

او یادروز حافظ را فرصتی بی‌بدیل برای تامل در اندیشه‌های ژرف حافظ برشمرد و گفت: این فرصت و نشستن در میان حافظ‌پژوهان و حافظ‌شناسان به ما امکان می‌دهد تا دریچه عقل و دل را  بر تفکر حافظ بگشائیم و ریزه‌خوار سفره معرفت و عشق شویم.

مونسان با اشاره به ارادت «گوته» به حافظ افزود: گوته خود را مرهون حافظ می‌داند و می‌گوید که هرکس یک بار حافظ را بشناسد در کل زندگی از حافظ دست برنمی‌دارد چراکه حافظ، شاعری آزاداندیش و وارسته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اشعار حافظ از دل برآمده و بر دل می‌نشیند نه تنها بر دل مردم ایران بلکه بر دل همه اشعار جهان خوش نشسته است .

در پایان این مراسم از مجموعه سه جلدی  "این کیمیای هستی" اثر محمدرضا شفیعی کدکنی رونمایی شد .


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان