ماهان شبکه ایرانیان

چگونه تمام اسلحه‌های لئون و کلیر را پیدا و کاملا آپگرید کنیم؟

زنده ماندن در جهان تاریک و رعب آور رزیدنت اویل ۲، نیازمند داشتن مهارت بالا، پیدا کردن منابع و از همه مهمتر مدیریت درست از تمامی داشته‌هاست. در کنار این‌ها پیدا کردن سلاح‌های مختلف بازی‌ هم در نوع خود مسئه‌ای است و باید برای پیدا کردن یک اسلحه قدرتمندتر و ارتقا دادن آن‌ حسابی تلاش کنید.

چگونه تمام اسلحه‌های لئون و کلیر را پیدا و کاملا آپگرید کنیم؟

زنده ماندن در جهان تاریک و رعب آور رزیدنت اویل 2، نیازمند داشتن مهارت بالا، پیدا کردن منابع و از همه مهمتر مدیریت درست از تمامی داشته‌هاست. در کنار این‌ها پیدا کردن سلاح‌های مختلف بازی‌ هم در نوع خود مسئه‌ای است و باید برای پیدا کردن یک اسلحه قدرتمندتر و ارتقا دادن آن‌ حسابی تلاش کنید.

این یعنی اگر می‌خواهید از سد زامبی‌ها، لیکرها، سربرس‌ها و حتی ویلیام برکین راحت‌تر عبور کنید باید بیشتر در محیط بگردید و درگیر پازل‌های بیشتری بشوید. با این حال، در ادامه راهنمای کاملی در خصوص پیدا کردن تمام سلاح‌های بخش داستانی لئون و کلیر و نحوه ارتقا آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم تا شاید پس از خواندن آن کمی کارتان راحت‌ شود و بتوانید زودتر از کابوس دیوانه وار راکون سیتی خلاص شوید.

بخش داستانی لئون

Matilda

ماتیلدا اسلحه کمری نمادین لئون و همان سلاحیست که با آن مغز اولین زامبی را در نخستین دقایق بازی متلاشی می‌کنید. برای این اسلحه کمری سه اتچمنت کاملا کاربردی نیز طراحی شده که به محض اتصال آن‌ها به ماتیلدا، شاهد افزایش قدرت چشمگیری در عملکرد آن خواهید بود.

خشاب ظرفیت بالا

خشاب ظرفیت بالای ماتیلدا در West Office واقع شده. رسیدن به West Office نیز سخت نیست و اگر مسیری که بازی برایتان مشخص کرده را دنبال کنید، خیلی زود درب ورودی آن را مقابلتان خواهید دید. در West Office میزی وجود دارد که قرار بود لئون به محض ورود به اداره پلیس پشت آن بنشیند.

البته به دو سر کشوی این میز قفل‌هایی زده شده که باز کردنشان کار سختی نیست. فقط لازم است یادداشتی که روی میزتان قرار گرفته را با دقت بخوانید و به دستورالعمل آن عمل کنید. با این حال، اگر حوصله دنبال کردن دستورالعمل‌ها را ندارید می‌توانید به ترتیب با استفاده از کدهای NED و MRG قفل‌های سمت چپ و راست کشوی میز کار لئون را باز کنید.

حالا اگر کشوی میز را باز کنید خشاب ظرفیت بالای ماتیلدا در اختیارتان قرار می‌گیرد.

قنداق

با پیدا کردن قنداق ماتیلدا، به سلاح اصلی لئون قابلیت شلیک سه تیر همزمان یا همان حالت برست اضافه می‌شود. خوشبختانه رسیدن به این اتچمنت ارزشمند نیز سخت نیست و آن را می‌توانید در صندوق عقب یکی از ماشین‌های پلیسی که در محوطه پارکینگ پارک شده پیدا کنید. البته همانطور که انتظار می‌رود در صندوق عقب خودروی مورد نظر قفل است و برای باز کردن آن به ریموت الکترونیکی نیاز دارید.

برای پیدا کردن این ریموت باید راهی بخش غربی پارکینگ شوید و به سمت سالن تمرین تیراندازی حرکت کنید. در این مسیر جعبه نارنجی رنگی پیدا خواهید کرد که با بررسی آن می‌توانید بازش کنید و سوییچ خودروی مورد نظر را از داخلش بردارید. حالا اگر به محوطه پارکینگ باز گردید و سوییچی که پیدا کردید را بررسی کنید، کلید در پشت آن خواهید دید که با فشردن آن درب صندوق عقب ماشین پلیس مورد نظر باز خواهد شد و می‌توانید قنداق ماتیلدا را از داخلش بردارید.

شعله‌پوش

برای رسیدن به شعله پوش ماتیلدا می‌بایست به سمت Waiting Room که در بخش شرقی طبقه دوم هال اصلی واقع شده حرکت کنید. در این اتاق گاوصندوقی وجود دارد که با باز کردن آن، آخرین اتچمنت ماتیلدا در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر به دنبال این هستید که رمز قفل این گاو صندوق را از راه درست پیدا کنید، کافیست مسیرتان را به سمت Observation Room تغییر دهید و یادداشتی که بازی روی قفسه‌ها برایتان گذاشته را بردارید.

با این حال، اگر علاقه‌ای به گشت زدن‌های بیهوده در راهروهای پر پیچ و خم اداره پلیس و سرشاخ شدن با زامبی‌ها و از همه مهمتر مستر ایکس را ندارید، می‌توانید با استفاده این کد گاو صندوق مورد بحث را باز کنید: 6 در جهت چپ، 2 در جهت راست و 11 در جهت چپ.

W-870 Shotgun

شاتگان W-870 رزیدنت اویل 2 یکی از قدرتمندترین سلاح‌هایی است که بازی در اختیار لئون قرار می‌دهد. نکته جالب این است که بازی به شما اجازه نمی‌دهد برای به دست آوردن آن، دست به تقلب بزنید و با خواندن چند راهنمایی که در اینترنت وجود دارد، شاتگان قدرتمند بازی را از روی قفسه بردارید. خیر، در این بخش مجبورید مسیرهای مختلف بازی را زیر و رو کنید تا در نهایت کارت الکترونیکی لازم برای باز کردن قفسه سلاح در اختیارتان قرار بگیرید. این کارت الکترونیکی را می‌توانید در Art Room پیدا کنید.

برای رسیدن به آرت روم بهترین مسیر این است که از پله‌ها بالا بروید، وارد Waiting Room شوید و از در انتهای اتاق خارج شوید.

این مسیر را که طی کنید، رو به رویتان اتاقی را خواهید دید که روی پلاک آن عبارت Art Room نوشته شده. وارد آن شوید و کارت الکترونیکی مورد بحث را از داخل اتاق بردارید.

حالا اگر به Safety Deposit Room بروید، در انتهای اتاق قفسه‌ای را خواهید دید که با استفاده از کارت الکترونیکی روی آن، شاتگان W-870 با چند گلوله در اختیارتان قرار می‌گیرد.

لوله بلند

با اتصال لوله بلند به W-870، قدرت و دقت این سلاح به شکل قابل توجهی ارتقا پیدا می‌کند. همچنین به لطف لانگ برل ظرفیت این سلاح قدرتمند نیز بالا می‌رود و در کل از آن پس می‌توان به کمک W-870 از پس دشمنان قدرتمندتر بازی راحت‌تر برآمد. نکته جالب در مورد لوله بلند W-870 نیز این است که پیدا کردن آن به شدت راحت است.

فقط کافیست خط داستانی بازی را تا جایی که به فروشگاه سلاح فروشی کندو برسید طی کنید.

آن وقت اگر کمی دقت کنید و کمی محوطه فروشگاه را بگردید، روی یکی از قفسه‌ها لوله بلند W-870 را پیدا خواهید کرد.

قنداق

آخرین اتچمنت W-870 در اواخر بازی سر و کله‌اش پیدا می‌شود.

درست وقتی به محوطه Treatment Pool که بین ماشین کابلی و اتاق مانیتورها واقع شده برسید، گاوصندوقی پیدا خواهید کرد که رمز آن در سمت راست بدنه‌اش حک شده (2 در جهت چپ، 12 در جهت راست و 8 در جهت چپ).

با باز کردن این گاو صندوق قنداق شاتگان W-870 در اختیارتان قرار می‌گیرد که با اتصال آن، تعادل و همچنین سرعت ریلود و شلیک این سلاح بهبود می‌یابد.

Lightning Hawk

اسلحه Lightning Hawk قطعا یکی از بهترین و قدرتمندترین سلاح‌های بازی است و مطمئن باشید که در طول مسیرتان به شدت به آن نیاز پیدا خواهید کرد. بازی از Lightning Hawk پشت یک درب امنیتی که در اتاق اعضای استارز واقع شده محافظت می‌کند. البته گفتنیست که این سلاح تنها موقعی به دستتان می‌رسد که رزیدنت اویل 2 را با لئون جلو برده باشید. در اوایل بازی سرنخی به شما داده می‌­شود که البته اگر این راهنمایی را می­خوانید نیازی به آن نخواهید کرد. این سرنخ عکس یادبودی است که باید آن را در تاریک­خانه ظاهر کنید..

مجسمه‌­ای که در آن عکس می­بینید در طبقه دوم راهروی شرقی ایستگاه پلیس قرار دارد. این مکان Art Room نام دارد. کتاب قرمزی را که مجسمه در عکس به دست دارد را باید از کتابخانه که اتفاقاً دور هم نیست، بردارید.

اکنون به Art Room برگردید و بعد از برداشتن دست سنگی، آن را با کتاب ترکیب کنید. حال این ترکیب را به مجسمه وصل کنید. با این کار دست دیگر مجمسمه میچرخد و شما می‌توانید عصایی که تا همین چند لحظه پیش در مشت آن جای داشت را بردارید. حالا این عصا را بررسی کنید و کمی آن را بچرخانید تا کلیدی که در پشتش واقع شده را ببینید. این کلید را که فشار دهید الماس قرمز رنگ داخل عصا آزاد می‌شود و می‌توانید از آن برای حل پازل بعدی استفاده کنید.

الماس را باید با یک جعبه که در Observation Room قرار دارد ترکیب کنید. اگر هنوز نتوانسته‌­اید به این اتاق راه پیدا کنید یعنی باید در بازی پیش بروید و به پارکینگ برسید. بعد از این قسمت است که می­توانید به Observation Room بروید و جعبه را بردارید. الماس را با جعبه ترکیب کنید تا درش باز شود. نشان پلیس را از داخل آن بردارید.

با بررسی قسمت پشتی نشان پلیس، خروجی ‌USB را بالا بکشید. اکنون به دفتر اعضای استارز بروید که در نقشه S.T.A.R.S Office نام دارد. یو­اس­بی را به کیس کامپیوتر وصل و سپس در قفل شده را باز کنید.

حالا می­توانید Lightning Hawk را از قفسه درون اتاق بردارید.

لوله بلند

لوله بلند Lightning Hawk را در راه پله زیرزمینی، قسمت میانی تشکیلات زیرزمینی می­توانید پیدا کنید. بعد از کارگذاشتن هر سه نشانه در مجسمه­ تالار اصلی، از آسانسور آن پایین بروید. نقشه را باز کنید و به Underground Stairs بروید. یک محفظه در آنجا وجود دارد. نشان پلیس را روی آن بگذارید تا درش باز شود و لوله تفنگ را بردارید. البته یادتان نرود که پیش از انجام این کار، حتما خروجی USB را پایین بکشید.

رد دات

برای رسیدن به رد دات Lightning Hawk، ابتدا باید به بخش بالایی فاضلاب بروید و یک حلقه فیلم را از Work Room بردارید. حلقه را به تاریک­خانه ببرید و عکس­ ها را ظاهر کنید. دو عکس به دست می‌آورید که اولی مکان دوربین را در طبقه دوم دفتر S.T.A.R.S نشان می­دهد.

به آن جا رفته و میز وسکر را پیدا کنید و جعبه­ چوبی که دوربین درونش قرار دارد را بردارید.

Chemical Flamethrower

در میان تمامی سلاح‌هایی که در مسیر لئون قرار می‌گیرد، آتش افکن یا همان Chemical Flamethrower یکی از آن اسلحه‌هایی است که در آخرین‌ ساعت‌های بازی حسابی به کارتان می‌آید.

شما می‌توانید این سلاح را در Supplies Storage Room پیدا کنید و باید برای به دست آوردنش از سد یک معمای ساده بگذرید.

رگولاتور

با اینکه آتش افکن سلاح کاربردی و قدرتمندی است اما اگر حواستان به گرمای حاصل از استفاده مداوم از آن نباشد، خیلی زود ورق بر‌می‌گردد و این شما هستید که مجازات می‌شوید. به همین خاطر بهتر است تا زمانی که رگولاتور آن را پیدا نکردید کمی دست به عصا از آن استفاده کنید تا این سلاح کاربردی یک وقت بلای جانتان نشود.

برای پیدا کردن رگولاتور، وقتی به آزمایشگاه NEST رسیدید مسیرتان را به سمت Nap Room تغییر دهید. در این اتاق چند کمد وجود دارد که اگر خوب درون آن‌ها را بگردید رگولاتور آتش افکن را پیدا خواهید کرد. با پیدا کردن این قطعه دیگر می‌توانید میزان حرارت تولید شده توسط سلاح را ببینید و نگذارید که از حد خاصی فراتر رود.

بخش داستانی کلیر

SLS 60

SLS 60 سلاح اصلی کلیر ردفیلد است و هر شخصی که بازی را با این شخصیت شروع کند، قادر به استفاده از آن خواهد بود. این ریولور که در ابتدا ظرفیت 5 گلوله‌ای دارد، در نخستین نگاه از قدرت چندان بالایی برخوردار نیست. اما اگر به گشت و گذار در بازی اهمیت دهید و سعی کنید اتچمنت‌های اختصاصی آن را پیدا کنید، رفته رفته SLS 60 به سلاح قدرتمندی تبدیل خواهد شد که بازی به لطف آن ساده‌تر می‌شود.

اسپید لودر

همانطور که گفتم، SLS 60 تنها قادر به شلیک 5 گلوله پشت سر هم است. این موضوع شاید در حالت عادی یک نقطه ضعف جدی نباشد اما وقتی میان گله‌ای از زامبی‌ها قرار بگیرید که قرار نیست با یکی دو گلوله غزل خداحافظی را بخوانند، می‌فهمید که محدودیت 5 شلیک پشت سر هم نه تنها آزار دهنده است، بلکه بازی را نیز پیچیده و سخت می‌کند.

با این حال، اگر اسپیدلودر این سلاح را پیدا کنید، به شکل قابل توجهی سرعت خشاب پر کردن SLS 60 بهبود می‌یابد و دیگر می‌توانید در شرایط پیچیده راحت‌تر از آن استفاده کنید. پیدا کردن اسپیدلودر نیز سخت نیست و می‌توانید با ورود به West Office و باز کردن قفل‌هایی که به کشوی میز لئون زده شده، آن را بردارید.

پیش‌تر کامل نحوه باز کردن قفل‌های میز لئون را توضیح داده‌ام اما اگر حوصله مراجعه به بخش‌های ابتدایی متن را ندارید می‌توانید به ترتیب از کدهای NED و MRG برای قفل‌های چپ و راست کشو استفاده کنید.

فریم تقویت کننده

با اتصال فریم تقویت کننده به SLS 60، این سلاح قابلیت شلیک گلوله‌های مگنوم را پیدا می‌کند. البته با اینکه گلوله‌های مگنوم در بازی به ندرت یافت می‌شود اما شما می‌توانید فریم تقویت کننده SLS 60 را درست از همان جایی که قنداق شاتگان لئون را پیدا کردید، بردارید. بله فریم تقویت کننده SLS 60 در Treatment Pool Room قرار گرفته که اواخر بازی به آن می‌رسید.

در Treatment Pool Room گاوصندوقی قرار گرفته که پاداش باز کردن آن فریم تقویت کننده SLS 60 است.

برای باز کردن این گاو صندوق کافیست قفل آن را اینگونه باز کنید: 2 در جهت چپ، 12 در جهت راست و 8 در جهت چپ.

MQ-11 Submachine Gun

ساب ماشین گان MQ-11 درست در همان پشت درب امنیتی دفتر گروه استارز واقع شده و شما تنها در صورتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید که نشان پلیس را پیدا کرده باشید. پس باید همان مسیری که برای به دست آوردن Lightning Hawk در خط داستانی لئون طی کرده بودید را دوباره از سر بگیرید تا امکان شلیک با MQ-11 در اختیارتان قرار بگیرد.

پس باید اول کتاب قرمز رنگ را از کتابخانه بردارید، به Art Room بروید، کتاب را در دست سنگی قرار دهید و آن را به مجسمه وصل کنید. با این کار الماس قرمز رنگی در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید با آن، جعبه جواهری که بازی با پیشرفت در مسیر سر راهتان قرار می‌دهد را باز کنید. با این کار نشان نقره‌ای گروه استارز به دستتان می‌رسد که با بررسی آن می‌توانید دانگل USB مخفی شده در آن را بیرون بکشید.

آن وقت کافیست این USB را به کامپیوتر موجود در دفتر گروه استارز وصل کنید تا درب امنیتی باز شود و MQ-11 در اختیارتان قرار بگیرد.

صدا خفه کن

صدا خفه کن MQ 11 دقیقا در همان باکسی قرار گرفته که در بخش داستانی لئون، لوله بلند Lightning Hawk را در آن پیدا می‌کردید. برای رسیدن به این باکس متعلق به گروه استارز کافیست از مسیری که در زیر مجسمه‌ هال اصلی باز شده به سمت Underground Facility حرکت کنید.

در این محوطه یک باکس فلزی قرار گرفته که برای باز کردن آن کافیست نشان گروه استارز را در آن قرار دهید و در نهایت صدا حفه کن MQ 11 را از داخل آن بردارید.

خشاب ظرفیت بالا

برای رسیدن به خشاب ظرفیت بالایMQ 11، ابتدا باید به بخش بالایی فاضلاب بروید و یک حلقه فیلم را از Work Room بردارید. حلقه را به تاریک­خانه ببرید و عکس­ ها را ظاهر کنید. دو عکس به دست می‌آورید که اولی مکان دوربین را در طبقه دوم دفتر S.T.A.R.S نشان می­دهد.

به آن جا رفته و میز وسکر را پیدا کنید و جعبه­ چوبی را بردارید. حالا اگر جعبه چوبی را بررسی کنید، قفل آن را خواهید دید.

آن وقت امکان باز کردن آن برایتان فراهم می‌شود و می‌توانید از درون آن خشاب ظرفیت بالای MQ 11 را بردارید.

GM 79 Grenade Launcher

نارنجک انداز GM 79 یکی از بهترین سلاح‌هاییست که در بخش داستانی کلیر به دستتان می‌رسد. این سلاح خصوصا در زمان‌هایی که بین تعداد زیادی زامبی گیر افتاده باشید کاملا کاربردی ظاهر خواهد شد. همچنین می‌توانید از آن برای از بین بردن لیکرها و دشمنان قدرتمندتر بازی نیز استفاده کنید و مهمات کمتری برای از بین بردنشان به خرج دهید.

دست پیدا کردن به نارنجک انداز GM 79 نیز کار چندان سختی نیست. فقط کافیست خط داستانی بازی را طی کنید تا مسیر به سمت Art Room برایتان باز شود.

با ورود به این اتاق و گشت و گذار در آن یک کارت الکترونیکی به دستتان می‌رسد که با آن می‌توانید درب امنیتی موجود در اتاق Safety Deposit Room را باز کنید و نارنجک انداز GM 79 را بردارید.

قنداق

برای به دست آوردن قنداق GM 79 نیاز به کلید الماس شکل دارید. پس اگر هنوز این کلید به دستتان نرسیده، تا جایی که امکانش هست خط داستانی بازی را ادامه دهید تا کلید الماس به دستتان برسد. اما بالاخره زمانی که این کلید را پیدا کردید، مسیر خود را به سمت پارکینگ تغییر دهید.

با ورود به پارکینگ به سمت درب کوچکی که در سمت راست پارکینگ قرار گرفته بروید و وارد آن شوید. سپس راهرو را تا انتها طی کنید تا به Elevator Control Room برسید. این در را با کلید الماس باز کنید و داخل آن را بگردید. در این اتاق کمدی وجود دارد که در آن قنداق GM 79 قرار گرفته.

JMB HP3

JMB HP3 سلاح کارآمدی است که پس از اولین برخورد با ویلیام برکین می‌توانید به آن دست پیدا کنید. این سلاح در اصل درون صندوق عقب یکی از ماشین‌های پلیس پارک شده در پارکینگ اداره پلیس قرار گرفته اما درب آن قفل است و باید برای باز کردن آن، یک ریموت الکترونیکی را پیدا کنید. برای این باید وارد دربی شوید که در سمت غربی پارکینگ واقع شده. پس از ورود به این درب، حالا می‌بایست به سمت Firing Range حرکت کنید.

در این مسیر جعبه فلزی نارنجی رنگی پیدا خواهید کرد که با باز کردن آن ریموت الکترونیکی مورد نظر به دستتان می‌رسد.

حالا مسیری که تا اینجا آمده بودید را برگردید و وقتی به پارکینگ رسیدید ریموت را مورد بررسی قرار دهید. در پشت این ریموت یک کلید وجود دارد که با فشردن آن درب صندوق عقب آن خودروی پلیس باز خواهد شد و آن وقت می‌توانید سلاح JMB HP3 را از درون آن بردارید.

خشاب ظرفیت بالای JMB HP3

خشاب ظرفیت بالای JMB HP3 در گاوصندوقی قرار دارد که در Waiting Room واقع شده. برای رسیدن به این اتاق کافیست به هال اصلی اداره پلیس برگردید، از پله‌ها بالا بروید و به سمت راهروی شرقی حرکت کنید تا درب Waiting Room را ببینید.

با ورود به این اتاق گاوصندوقی را پیدا خواهید کرد که در پشت میز موجود در اتاق پنهان شده. برای باز کردن این گاوصندوق نیز کافیست از این رمز استفاده کنید: 6 در جهت چپ، 2 در جهت راست و 11 در جهت چپ.

Spark Shot

در میان تمامی سلاح‌های کلیر، Spark Shot یک چیز دیگر است. این سلاح با شلیک جرقه‌های الکتریکی، چنان ضربه به بدن دشمنان وارد می‌کند که شاید نظیر آن را در هیچ یک از سلاح‌های دیگر کلیر نبینید.

این سلاح در Supplies Storage Room واقع شده و باید برای به دست آوردنش از سد یک معمای ساده بگذرید.

کندانسور

برای پیدا کردن کندانسور اسپارک‌شات، وقتی به آزمایشگاه NEST رسیدید مسیرتان را به سمت Nap Room تغییر دهید. در این اتاق چند کمد وجود دارد که اگر خوب درون آن‌ها را بگردید کندانسور را پیدا خواهید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان