کاخ‌سفید: ترامپ با ماکرون درباره ایران صحبت کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاخ سفید خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره عبور ایران از سقف ذخایر اورانیون غنی شده صبحت کرده است.

روز دوشنبه یک منبع آگاه تایید کرد که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران از سقف مجاز در برنامه جامع اقدام مشترک عبور کرد. پس از آن نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز عبور ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران با غنای 3.64 درصد از سقف 300 کیلوگرم را تایید کرد.

یک مقام دولت آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از ایران خواسته این تصمیم را به عقب برگرداند و از انجام گام‌های بیشتری که به «تضعیف توافق هسته‌ای» منجر می‌شود خودداری کند. 

کشورهای اروپایی علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با اقدام دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران با ادعاهای این کشور علیه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران همنوا شده‌اند.

در واکنش به اهمال کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان