وزیر نفت به ایسنا خبر داد

آخرین خبر از نفت‌کش توقیفی توسط انگلستان

وزیر نفت گفت: کارهای مربوط به نفت‌کش توقیفی توسط انگلستان در جبل الطارق در حال انجام است.

آخرین خبر از  نفت‌کش توقیفی توسط انگلستان

به گزارش ایسنا، در 5 جولای، نیروی دریایی بریتانیا با همکاری دولت محلی جبل‌الطارق که تحت الحمایه بریتانیا است، یک فروند سوپر نفتکشی که به ادعای دولت محلی جبل‌الطارق نفت ایران را به مقصد سوریه حمل می‌کرد، توقیف نمود.

کشتی گریس، چنانکه در گزارش‌ها آمده است، در مالکیت روسیه بوده و تحت پرچم پاناما، نفت ایران را حمل می‌کرده است.

بیژن زنگنه در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نفت‌کش توقیفی توسط انگلستان، اظهار کرد: مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

پیش از این رضایی - دبیر انجمن صنفی دریانوردان‌تجاری ایران - درباره توقیف غیرقانونی نفتکش GRACE1 در جبل الطارق، به ایسنا عنوان کرده بود: هیچ یک‌از پرسنل نفت‌کش، ملیت ایرانی ندارند، اما انجمن صنفی دریانوردان ضمن محکومیت این اقدام غیرقانونی، نگران ترویج و تکرار چنین برخوردها و رفتارهای غیر متعارف در دریاها و آبراه‌های بین‌المللی و دریاهای آزاد است.

اما پس از آن خبرگزاری رویترز گزارش داد سخنگوی دولت جبل‌الطارق عصر پنجشنبه (27 تیر) خبر ملاقات «فابیان پیکاردو» رئیس این دولت با مقام‌های ایرانی را در لندن تأیید کرده است؛ دیداری که محوریت آن رایزنی درباره نفتکش «گریس 1» بوده است.

این سخنگو اظهار کرد: رئیس دولت جبل‌الطارق در لندن با مقام‌های ایرانی به منظور گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به توقیف «گریس 1» و راه‌های کاهش تنش از تمامی ابعاد گفت‌وگو کرده است.

سخنگوی دولت جبل‌الطارق در ادامه، این ملاقات را مفید و مثبت قلمداد کرد اما از بیان جزئیات بیشتر درباره ماهیت یا محتوای این گفت‌وگوها خودداری کرده بود.

پیکاردو همچنین با ترزا می، نخست‌ وزیر انگلیس درباره وضعیت این نفتکش حامل نفت جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرده بود و به گفته یک سخنگوی دولت انگلیس، ترزا می بر اهمیت استقلال روند حقوقی در جبل‌الطارق که در راستای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه اقدام کرده است، تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان