از انتشار ترجمه‌های تازه تا تمرین برای احتمالات علی شمس

علی شمس که به زودی اولین پیشخوان نمایشی ترجمه را رونمایی می‌کند، در حال تمرین نمایش «احتمالات» برای اجرا در تئاتر شهر است.

از انتشار ترجمه‌های تازه تا تمرین برای احتمالات علی شمس

این نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا از تمرین نمایشنامه «احتمالات علی شمس» خبر داد تا سال آینده آن را اجرا کند.

او که مدتی است به عنوان دبیر بخش ادبیات نمایشی نشر نیماژ هم فعالیت می‌کند، از رونمایی اولین پیشخوان نمایشی ترجمه این مجموعه هم خبر  داد که سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در عمارت روبرو ساعت 15 برگزار می‌شود.

شمس در این باره توضیح داد: در این راستا چهار اثر برای اولین بار ترجمه شده‌اند و این اولین خروجی از سلسله ترجمه‌های متون ناب و تازه‌ای  است که نشر نیماژ ارائه می‌کند و در آینده هم کارهایی از صدرالدین زاهد، سودابه فضائلی، شهرام زرگر و احسان زیورعالم خواهیم داشت.

به گفته وی پیش‌تر 14 نمایشنامه در هفت جلد از هفت نمایشنامه‌نویس معاصر تحت عنوان «تئاتر دیگر» از نمایشنامه‌های تالیفی و وطنی از نمایشنامه‌نویسان نسل نو منتشر شده بود.

شمس همچنین درباره نمایش جدید خود هم اضافه کرد: تمرین «احتمالات علی شمس» را شروع کرده‌ام و یک بازه زمانی پنج تا 6 ماه را تمرین می‌کنیم تا آن را تیر و مرداد سال آینده در تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

نمایشنامه «احتمالات علی شمس» مجموعه‌ای از احتمالات تاریخی پارودیک و نوشته علی شمس است که فضای آن کمدی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان