طرز تهیه کلوچه خانگی خوش طعم و خوشمزه

کلوچه نوعی نان شیرینی است که آن را با شکر و روغن و آرد گندم طبخ می کنند. در این مجموعه از آشپزی طرز تهیه کلوچه را با روشی آسان در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم.

طرز تهیه کلوچه خانگی خوش طعم و خوشمزه

کلوچه های خانگی یکی از انواع شیرینی های پر طرفدار با دستور تهیه آسان است که شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل برای میان وعده کودک خود تهیه کنید در ادامه مطلب طرز تهیه کلوچه را مشاهده خواهید کرد.

 کلوچه های خانگی همانند کیک فنجانی و یا کیک یزدی میان وعده های مناسبی برای کودکان هستند. در ساخت کلوچه خانگی می توانید از از پودر نارگیل و یا شکلات استفاده کنید. هم چنین می توانید مقداری گردو به خمیر کلوچه اضافه کنید و کلوچه گردویی خوشمزه ای را طبخ کنید.

طرز تهیه کلوچه خانگی

مواد لازم

آرد : 1.5 لیوان
جوش شیرین : 1 قاشق مرباخوری
شکر قهوه ای : نصف لیوان
شکر سفید : 1/4 پیمانه
پودر کاکائو : 1 قاشق غذاخوری
نمک : 1/8 قاشق مرباخوری
عسل : نصف لیوان
شکلات تلخ و شیرین : نصف لیوان
آب ولرم : 1/4 لیوان
روغن مایع : نصف لیوان
پودر زنجبیل : 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه کلوچه خانگی

برای ساخت کلوچه ابتدا فر را روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس در درون ظرفی مناسب جوش شیرین و آرد و نمک را به همراه پودر زنجبیل و پودر کاکائو به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط پودر کاکائو و آرد

 در ظرف دیگری شکر قهوه ای و عسل و روغن را به همراه آب باهم مخلوط کنید و به مدت 3 دقیقه آن ها را هم بزنید تا مخلوط این مواد شبیه خامه شود.

مخلوط شکر قهوه ای و روغن و عسل

 مواد درون دو کاسه را باهم مخلوط کنید و خمیر کلوچه را چند دقیقه به خوبی ورز دهید. سپس تکه های شکلات را به خمیر اضافه کنید و باز هم خمیر را با تکه های شکلات ورز دهید. اگر خمیر کلوچه حالت چسبندگی داشت به آن آرد اضافه کنید سپس به خمیر یک ساعت استراحت دهید.

مایه خمیر کلوچه

در مرحله بعدی قسمت هایی از خمیر کلوچه را جدا کنید و قسمت های جدا شده از خمیر را به شکل گرد در آورید و آن ها را در شکر سفید بغلطانید سپس خمیر های کلوچه را در قالب فر که حاوی کاغذ روغنی است قرار دهید.

برش های خمیر کلوچه به شکل گرد

  به مدت 10 دقیقه قالب فر را درون فر قرار دهید تا کلوچه ها به خوبی پخته شوند.

کلوچه خانگی خوش طعم

بعد از این که کلوچه ها سرد شدند آن ها را در ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید کلوچه را با خامه و یا انواع میوه به زیبایی تزیین کنید.

دستور تهیه کلوچه کنجدی

کلوچه از جمله شیرینی های سنتی و فوق العاده خوشمزه ایرانی ها می باشد که می توان آن را به روشهای مختلفی از جمله کلوچه خرمایی، کلوچه مغزدار، کلوچه لاهیجان، کلوچه ساده و … تهیه کرد، همچنین بسیاری از افراد تمایل دارند کلوچه را همراه چای میل کنند، حال بعد از آشنایی با آموزش طرز تهیه کلوچه خانگی در این مطلب، می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و از خوردن دستپخت خود لذت ببرید.

روش تهیه کلوچه

مواد لازم

  • بکینگ پودر/ یک قاشق غذا خوری
  • کنجد/ به مقدار لازم
  • نمک/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل/ نصف قاشق چای خوری
  • پودر هل/ یک چهارم قاشق چای خوری
  • آرد سفید/ 3 لیوان
  • تخم مرغ/ 2 عدد
  • پودر شکر/ یک لیوان
  • روغن مایع/ سه چهارم لیوان
  • ماست شیرین/ 3 قاشق غذا خوری

روش تهیه کلوچه کنجدی

در ابتدا تخم مرغ و پودر شکر را در داخل ظرفی بریزید و به مدت 5 دقیقه با همزن بزنید و مخلوط کنید، سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و مقداری دیگر هم بزنید.

اکنون بکینگ پودر را به ماست اضافه کنید و بعد از هم زدن به مخلوط قبلی بیفزایید، سپس آن را هم بزنید تا جایی که مواد حجم پیدا کرده و پف کنند، سپس آرد و وانیل و نمک را سه مرتبه الک کنید و به مخلوط قبل بیفزایید.

خمیر آماده شده را در حدود 30 دقیقه در داخل فریزر قرار دهید تا استراحت کند و عمل آید، حال خمیر آماده شده را از یخچال بیرون آورید و با استفاده از قالب دایره هایی از خمیر ایجاد کنید، سپس هر یک از خمیر های دایره ای شکل را در کنجد بغلطانید و در داخل سینی فر که کف آن را چرب کرده اید، بچینید، سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا به مدت 20 دقیقه بپزد، اکنون کلوچه های کنجدی شما آماده شده و می توانید به عنوان عصرانه و در کنار چای نوش جان کنید.

دستور تهیه کلوچه

امیدواریم از طرز تهیه کلوچه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده آموزش طبخ شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان