طرز تهیه حلوای رولتی خوشمزه و مجلسی در خانه

حلوای رولتی را می توانید به عنوان یک دسر خوش مزه در میان وعده ها، یا ماه مبارک رمضان، و یا یک پذیرایی ویژه در مراسم مذهبی به کار برد، در این مطلب آموزشی طرز تهیه حلوای رولتی را مشاهده می کنید.

طرز تهیه حلوای رولتی خوشمزه و مجلسی در خانه

حلواها دسرهایی خوش مزه می باشند، امروزه ایده های پخت حلوا اشکال متنوعی پیدا کرده است، که به راحتی می توان در منزل تهیه و با تزیینات جذاب آن را به سر سفره ها کشاند، حلوا رولتی یکی از حلوا های خوش طعم و لذیذ می باشد که با ظاهری آراسته می تواند عروس زیبای سفره شما باشد. در ادامه با طرز تهیه حلوای رولتی شما را آشنا می کنیم.از گذشته تا همین حالا حلوا از مصرف فراوانی برخوردار بوده است، که مادر و مادر بزرگ ها آن را عصرها تهیه و در دیس های بزرگی پهن می کردند، و با قاشق دور تا دور آن را نقش می دادند، و هر پنجشنبه حتما آن را می پختند چون بر این باور بودند که اموات پنجشنبه ها چشم به راه می باشند، و با این کار خوشحال بودند که از آن ها یادی کرده و دل آن ها را شاد کرده اند.

وقتی اسم حلوا می آید، یاد پنجشنبه و جمعه ها و یا افطاری های ماه رمضان در خاطر ما زنده می شود، حلوا و خرما چنان با مراسم مذهبی و سنتی ما عجین گشته است که به محض تعارف حلوا و یا خرما اگر در ماه مبارک رمضان نباشد، سریعا علت را می پرسیم. اما حلوا علاوه بر خیرات کردن و رنگین ساختن سفره افطار می تواند دسری خوش مزه و مقوی باشد نیز باشد. در مطالب گذشته با طرز تهیه حلوا مجلسی ، حلوای هویج و حلوای زعفرانی آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم تا پایان دستور پخت حلوای رولتی نیز همراه ما باشید.

روش تهیه حلوای رولتی با هنر آشپزی متفاوت

مواد مورد نیاز

  • یک چهارم لیوان روغن مایع
  • دو عدد نان میکادو
  • دو لیوان آرد سفید،سنگک یا گندم
  • دو قاشق غذا خوری روغن جامد
  • یک قاشق چای خوری پودر کاکائو
  • یک چهارم قاشق چایخوری دارچین
  • یک لیوان و نیم شکر
  • یک دوم لیوان گلاب
  • یک دوم پیمانه آب
  • به مقدار کافی زعفران

دستور پخت حلوای رولتی خوش مزه

طرز تهیه حلوای رولتی خوش مزه و بی نظیر

در مرحله ی نخست از طرز تهیه حلوای رولتی باید آرد را الک کرده و آرد الک شده ی به دست آمده را در مقداری روغن تفت دهیم تا رنگ آن تغییر یابد، این نکته را در نظر داشته باشید که آرد بعد از ترکیب با پودرهای دارچین و کاکایو و روغن دوباره کمی تفت داده می شود، و نیازی نیست که آرد را در همین مرحله نخست زیاد تفت دهیم.

میان آرد را خالی کرده و پودر کاکائو را داخل آن الک کنید، و روغن مایع و روغن جامد را هم وسط آرد بریزید و آن ها را با هم خوب مخلوط می کنیم، برای تفت دادن آرد با مواد ترکیبی نمی توان مدت زمان مشخصی بیان کرد، باید تفت دادن را تا زمانی که رنگ آن به نتیجه مورد نظر برسد، و بوی خامی ندهد ادامه دهیم.

دستور تهیه حلوای رولتی فوق العاده خوش مزه

اکنون باید شهد را آماده کنید، و برای تهیه آن شکر و آب را روی حرارت آرام قرار داده تا شکر به خوبی در آب حل شود، و در پایان گلاب و زعفران را به آن افزوده و از روی حرارت بر می داریم.

وقتی شهد ما آماده شد، کم کم به آرد می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا شربت به دست آمده ما به خوبی جذب آرد شده،  و حلوا جمع شود،  وقتی به روغن افتاد از روی حرارت بر می داریم.

طرز تهیه حلوای رولتی خوش طعم و خوش مزه

نان میکادو را روی نایلون فریزر بگذارید و حلوای خنک شده، را روی آن به قطر دو الی سه میلی متر پهن کنید، (برای انعطاف پذیری بیشتر نان میکادو می توانید از اسپری کمی آب بهره ببرید) سپس با دست از قسمت طول شروع به رول کردن نان می کنیم.

روش تهیه حلوای رولتی شده با طعم و رنگی خاص و متفاوت

در این مرحله از طرز تهیه حلوای رولتی, اکنون نان ها را به مدت یک تا دو ساعت درون یخچال می گذاریم، بعد از بیرون آوردن از یخچال به اندازه های مناسب برش می زنیم( نان با کاغذ روغنی رول کرده و سپس داخل یخچال بگذارید) هم چنین می توانید روی آن را با پودر نارگیل و پودر پسته آن را تزیین کنید.

طرز تهیه حلوای رولتی خوش مزه و جالب

ما با آموزش طرز تهیه حلوای رولتی مهمان دیدگان زیبای شما شدیم، امیدواریم کمال بهره را برده و حلواهای رولتی خوش مزه ای را برای دسر و میان وعده ها تهیه و به همراه خانواده گرامی میل کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان