طرز تهیه آش ارده یک غذای سنتی متفاوت و خوشمزه

آش یکی از غذاهای سنتی بسیار خوشمزه و پرطرفدار در بین اکثر مردم می باشد که یکی از انواع آن آش ارده است که بسیار ساده و راحت تهیه می شود، در این مقاله قصد داریم طرز تهیه آش ارده را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه آش ارده یک غذای سنتی متفاوت و خوشمزه

همانطور که می دانید آش جزو غذاهای سنتی می باشد که دارای انواع مختلفی است و با روش متفاوتی نیز تهیه می شود که آش ارده (ارده پلو) یکی از انواع آن می باشد و از غذاهای سنتی شهر دزفول است که در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه آش ارده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه آش ارده با طعم عالی

این غذا به دلیل داشتن طبع گرم برای فصل زمستان و همچنین به منظور جلوگیری از بیماری های فصلی بسیار مناسب است، در مطالب قبلی به شما عزیزان نحوه تهیه انواع آش ها از جمله : هفت قلم، آش شلغم و آش هویج و جو را آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز علاقه زیادی به تهیه آش ارده در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • برنج : چهار لیوان
  • ارده تیره رنگ : به میزان دلخواه
  • ماش : دو لیوان دسته دار
  • نمک : به میزان کم

طرز تهیه آش ارده بسیار خوشمزه

در روش تهیه آش ارده ابتدا برنج و ماش را هر کدام به صورت جدا به مدت چند ساعت خیس کنید و ماش را همراه با کمی آب بر روی حرارت گذاشته تا پخته شوند سپس داخل قابلمه آب ریخته و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

حالا بعد از جوشیدن آب، برنج را که از قبل خیس کرده اید داخل آب جوش ریخته و پس از جوشیدن برنج اجازه دهید تا آماده آبکشی شود سپس آن را آبکش کنید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه آش ارده، برنج و ماش را با هم ترکیب کرده سپس داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید دم بکشد و بعد از دم کشیدن برنج را داخل دیس گذاشته و پس از خارج شدن بخار از آن، کمی ارده بر روی آن ریخته و با کمک چنگال آن را هم بزنید، نوش جان.

دستور پخت آش ارده

نکات تکمیلی در رابطه با آش ارده

1. برخی از افراد در زمان تهیه ارده پلو یا آش ارده مانند عدس پلو لا به لای برنج از خرما استفاده می کنند، شما نیز به منظور لذیذ شدن طعم این آش خوشمزه می توانید هسته خرما را جدا کرده و در زمان دم کشیدن برنج و خرما را با هم مخلوط کنید.

2. به صورت معمول برای تهیه آش ارده می توانید از ارده تیره و کنجد بو داده استفاده نمایید.

3. در صورتی که تمایل به طعم شیره خرما ندارید می توانید از خرما میکس شده استفاده کنید.

4. این غذای زمستانی با شیره خرما سرو می شود و معمولا آن را داخل یک کاسه ریخته و به اندازه دلخواه می توانید به برنج تان بیفزایید.

5. ارده به دلیل اینکه چرب است در زمان پخت نیازی به افزودن روغن به برنج نمی باشد.

آموزش تهیه آش ارده

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با دستور تهیه این آش بسیار خوشمزه آشنا شده باشید تا بتوانید آن را تهیه و نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع آش و سوپ می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان