طرز تهیه اشکنه ماست غذایی ساده و سبک با طعم دلپذیر

اشکنه ماست یک نوع اشکنه و یکی از غذاهای سنتی ایرانی است. طرز تهیه اشکنه ماست سخت نبوده و دارای طعمی دلچسب و متمایز می باشد که می توانید برای تنوع بخشیدن به برنامه غذایی خودتان انتخاب نمایید.

طرز تهیه اشکنه ماست غذایی ساده و سبک با طعم دلپذیر

اشکنه ها نظیر اشکنه کشک و اشکنه اسفناج غذایی آسان هستند که علاوه بر این راحت پخت و مقرون به صرفه بودن، از طعم جدا جالب و متفاوتی برخوردار می باشد. این غذای ایرانی که در هر گوشه از ایران عزیزمان به روشی متمایز پخت می گردد، مانند آبگوشت به همراه نان نوش جان می شود. اما در این مطلب به آموزش طرز تهیه اشکنه ماست غذایی قدمت دار خواهیم پرداخت.

شاید بتوان اشکنه نوعی خورش و یا آبگوشت بودن گوشت به شمار آورد که با نان میل می گردد. البته این غذا در قدیم به خصوص در فصول سرما بسیار بیشتر از امروز تهیه و سرو می گردید، اما بد نیست شما نیز اشکنه ماست را در برنامه غذایی خود بگنجانید و اگر با آن آشنایی ندارید با آرگا در این مطلب همراه باشید. این اشکنه از غذاهای محلی ایرانی متعلق به شهرهای سبزوار و شیراز است که از ترکیب تخم مرغ و ماست و سایر چاشنی ها آماده می گردد.

طرز پخت اشکنه ماست لذیذ و خوش طعم

مواد لازم

  • 4 عدد تخم مرغ
  • 500 گرم ماست
  • 1 پیمانه مغز گردو
  • 1 عدد پیاز
  • 4 قاشق سوپ خوری کشمش
  • 1 قاشق سوپ خوری نعنا خشک و یا شنبلیله خشک
  • 5 قاشق سوپ خوری روغن
  • 1 قاشق سوپ خوری زردچوبه
  • میزان نیاز فلفل و نمک

طرز تهیه اشکنه ماست و تخم مرغ

ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی های درشت خرد کنید. سپس یک قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار دهید و درون آن روغن ریخته، زمان دهید تا داغ گردد.

سپس نعنا و یا شنبلیله خشک را با زردچوبه به آن افزوده، کمی تفت بدهید تا سرخ گردند. 2 پیمانه آب گرم درون قابلمه ریخته و شعله را بلندتر کنید تا بجوشد.

وقتی آب به جوش آمد؛ دانه دانه تخم مرغ ها را داخل آن شکسته، کشمش و مغز گردو را نیز به آن بیفزایید.

زمانی حدودا 30 – 40 دقیقه زمان دهید تا اشکنه شما به خوبی جوشیده و آب آن مقداری خشک گردد. به طوری که فقط 1 پیمانه (فنجان و یا لیوان) آب درون قابلمه بماند.

قابلمه را از روی شعله برداشته و کناری بگذارید تا از دیگر نجوشد. سپس پس از کمی ماست را درون قابلمه ریخته، به آن فلفل و نمک اضافه کنید. تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا یکسان شوند.

2 مرتبه قابلمه را بر روی شعله قرار دهید تا اشکنه گرم و یا به بیانی داغ گردد(نباید بجوشد، زیرا امکان بریدن ماست وجود دارد).

آموزش طرز تهیه اشکنه ماست

غذای محلی؛ مجموعه ای از غذاهای سنتی هر منطقه ای از جمله ایرانی ها هستند که بسیار متنوع بوده و متناسب با ذائقه هر مکان شکل گرفته و تغییر یافته اند. این غذاها مشمول بسیاری از غذاهای شیرازی، غذاهای تبریزی، غذاهای گیلانی، غذاهای تهرانی و … می گردد که با هدف های گوناگونی همچون آشنایی با فرهنگ غذایی سایر نقاط و همچنین ایجاد تحولی دلپذیر به برنامه غذایی و آشپزی خود می توانید مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان