ماهان شبکه ایرانیان

راهکار طبیعی برای جلوگیری از استرس (۲)

زمانی که احساس می‌کنید حمله اضطراب نزدیک است، خندیدن می‌تواند با تولید مواد شیمیایی مولد موجب احساس خوب شود و با حملات اضطراب یا واکنش‌های آن مقابله کند.

راهکار طبیعی برای جلوگیری از استرس (2)

عاداتی که اضطراب را از بین می‌برند

به زندگی برگردید. اضطراب از تداخل افکار بسیار بد در مورد آینده و تجربیات ناخوشایند گذشته ایجاد می‌شود. اضطراب ما را از حال جدا و از هماهنگی عملکردهای مختلف بدن جلوگیری می‌کند. با آموختن چگونگی بازگشت به پیرامون خود این ناهماهنگی را اصلاح کنید. پرشور زندگی کنید! حواس خفته خود را بیدار کنید؛ چنانکه گویی برای اولین بار است از آنها استفاده می‌کنید. واقعاً ببینید، بشنوید، بو کنید، مزه کنید و هر لحظه را احساس کنید.

مدیتیشن

از ذهن خود با مدیتیشن مراقبت کنید. تفکر خاموش یک راه مهم دیگر برای یاد گرفتن چگونگی زندگی کردن در حال است؛ زیرا شما را با افکار‌تان و احساساتی که همراه آنهاست، آشنا می‌سازد. مدیتیشن نیز می‌تواند افکار اضطراب آور را که ممکن است متوجه آنها نباشید، به شما بشناساند و کمک کند آنها را فراموش کنید و از چنگال آنها رهایی یابید.

مثبت فکر کنید

مثبت بیندیشید. اضطراب احتمالاً تجربه بدی است؛ اما آیا می‌دانید که ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنید؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ما به‌طور ناخودآگاه به دنبال حالات ذهنی و احساسات آشنایی هستیم که حتی ممکن است باعث بدبختی ما شوند. اما خبر خوب اینکه می‌توانید ذهن خود را برای فکر و احساس مثبت از نو تنظیم کنید. روزانه مقداری افکار مثبت در مغز خود بگنجانید تا جایگزین افکار تقویت کننده اضطراب و موجب اعتماد به نفش شوند. به خودتان یادآوری کنید که شما مثل همه پرورش یافته‌اید و توسط دیگر منابع زندگی همه ما احاطه شده‌اید و همان قابلیت‌ها و منابع داخلی، مثل هر فرد دیگر در بدن شما هم وجود دارد.

حفظ آرامش درونی

آرامش درونی را پرورش دهید. عادت پروراندن آرامش ذهنی را در خود به وجود آورید. دروغ گفتن و انجام کارهایی که با وجدان شما مغایرت دارند، احساسی سنگین و خلأهای سیاه انرژی را ایجاد می‌کنند و در نهایت به شکل اضطراب خود را نشان می‌دهند. هر آنچه را که برای ایجاد آرامش در قلب‌تان لازم است، انجام دهید و کارهایی را که اضطراب بیشتری به همراه دارند، محدود کنید.

ورزش کنید

هر روز به بدن خود تکانی بدهید. می‌دانید که نرمش کردن در بدن تولید مواد شیمیایی می‌کند که استرس را از بین می‌برد و اعصاب مشوش را آرام می‌کند. اما شما آن را به بهانه نداشتن وقت کافی انجام نمی‌دهید. اما نیازمند فعالیت‌های متعادل جسمانی هستید. روزانه 30 دقیقه ورزش برای سلامت ماندن و بدون استرس بودن ضروری است.

با لذت نفس بکشید

 زمانی که مضطرب هستید، تنفس به‌طور ناخودآگاه کوتاه و شمرده می‌شود. مثل ماهی که بیرون آب افتاده است، شروع به بلعیدن هوا می‌کنید؛ بنابراین اکسیژن کمتری دریافت می‌کنید. این کاهش اکسیژن مانع از تفکر روشن و صریح می‌شود و به همین دلیل افکار و تصمیمات گرفته شده در زمان اضطراب معمولاً بیشتر از اوقات دیگر با عصبانیت همراهند.

شما می‌توانید تاثیر اضطراب را کاهش دهید و با تنفس آگاهانه خودتان را آرام کنید. مانند زمانی که در قله کوهی قرار گرفته‌اید، تنفس آرام و نسبتاً عمیق داشته باشید. وقتی که روی تنفس خود متمرکز می‌شوید، احساس می‌کنید اضطراب شما از بین رفته است.

 ناگهان یک گام بردارید

زمانی که اضطراب هجوم می‌آورد، ما را غالباً از افکارمان بیرون می‌اندازد و تصمیم‌گیری بر مبنای ترس آغاز می‌گردد. به جای اینکه به اضطراب اجازه دهید بر زندگی شما بتازد، چرا به آنچه اتفاق می‌افتد و یک گام زندگی کردن در هر لحظه اعتماد نمی‌کنید؟ به طبیعت ایمان داشته باشید و بگذارید خودش ادامه دهد. به آنچه می‌خواهد اتفاق بیفتد، بی‌اعتنا باشید و با این واقعیت که هر چیزی برای هدفی اتفاق می‌افتد، آرامش یابید.

اضطراب خود را با تصورات برطرف سازید

فردی را تصور کنید که نیروی فوق‌العاده‌ای را از قدرت خود به شما انتقال می‌دهد. در این حالت این فرد می‌تواند فرد دلخواه شما باشد. اضطراب شما به اندازه یک عدس منجمد شده کوچک می‌شود! پس آن را به دورترین گوشه جهان پرتاب کنید و ببینید که با نور ضعیفی در افق محو می‌گردد.

اضطراب خود را با خنده سپری کنید

زمانی که احساس می‌کنید حمله اضطراب نزدیک است، خندیدن می‌تواند با تولید مواد شیمیایی مولد موجب احساس خوب شود و با حملات اضطراب یا واکنش‌های آن مقابله کند. یک فیلم کمدی ببینید یا چند جوک بخوانید تا بتوانید راحت‌تر بخندید.

با نوشتن آزاد اضطراب خود را دور بریزید

فرونشاندن تمامی احساسات‌تان طی یک حمله اضطراب فقط یک حباب بی‌انتها ایجاد می‌کند که ممکن است از کنترل و دسترس خارج شود. روی چند برگ کاغذ مورد مطالب آزاد بنویسید تا اضطراب‌تان کاهش یابد. وقتی شما آزادانه می‌نویسید، تمامی موانع معمول و مشکلات را از درون خود بیرون می‌ریزید و به اضطراب خود یک راه خروج نشان می‌دهید.

برای خواندن بخش اول - راهکار طبیعی برای جلوگیری از استرس - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان