راهنمای خرید بادمجان شیرین و روش‌های سرخ کردن آن

به احتمال زیاد از خواندن این جمله بسیار تعجب خواهید کرد که «بادمجان جزو خانواده توت هاست!» به همین عجیبی، اما این جمله واقعیت دارد و بادمجان جزو میوه ها دسته بندی می شود.

راهنمای خرید بادمجان شیرین و روش‌های سرخ کردن آن

به احتمال زیاد از خواندن این جمله بسیار تعجب خواهید کرد که «بادمجان جزو خانواده توت هاست!» به همین عجیبی، اما این جمله واقعیت دارد و بادمجان جزو میوه ها دسته بندی می شود. با این تفاسیر باید بگوییم که ما در ادامه این مطلب می خواهیم روش صحیح انتخاب این میوه تابستانی را برایتان توضیح دهیم تا بادمجان‌های رسیده، سالم و غیر تلخ خریداری کنید.

بیشتربخوانید:

4 ترفند برای گرفتن تلخی بادمجان

راهنمای انتخاب و خرید بادمجان شیرین

رنگ بادمجان را چک کنید. این میوه در رنگ های مختلفی وجود دارد اما رایج ترین رنگ بادمجان بنفش تیره است. اما بنفش روشن، راه‌راه، بادمجان سفید و حتی بادمجان زرد هم در دنیا داریم. بادمجان به هر رنگی که باشد، باید چک کنید که سرتاسر میوه همان رنگ را داشته باشد و مثلا بخشی از آن سبز یا سفید نباشد. این شنانه کال بودن بادمجان است.همچنین باید توجه داشته باشید که پوست این میوه باید برق بزند. وقتی پوست کدر و چروک است یعنی  کهنه است و طعم تازگی نخواهد داشت.  اگر روی پوست بادمجان جای خراش، بریدگی، سوراخ یا پوسیدگی باشد یعنی خراب است. بادمجان را کمی در دست فشار دهید، نباید خیلی نرم باشد. اگر میوه سفت بود، یعنی قبل از رسیدن چیده شده است. همچنین بادمجان‌های نرسیده پس از چیده شدن هم مراحل رسیده شدن را دارند.  هنگام خرید به وزن بادمجان توجه داشته باشید. باید کمی سنگین باشند. البته وزن دقیقی برای آن نمی‌توان بیان کردو اما با توجه به اندازه میوه باید وزن سنگینی داشته باشد در غیر این صورت ممکن است آب خود را از دست داده باشد و تازه نباشد.

 

 میان وعده تابستانی خوشمزه با بادمجان

پس از انتخاب بادمجان شیرین و سالم، بهترین روش برای تهیه یک میان‌وعده تابستانی با این میوه این است که آن را به صورت ورقه‌ای با پوست سرخ کنید. روی هر ورقه یک تکه پنیز موتزارلا بگذارید و روی آن هم گوجه فرنگی گیلاسی دو نیم شده قرار دهید. سپس این غذا را درون فر یا مایکروفر بگذارید تا پنیرها آب شوند. کمی سرکه بالزامیک روی غذا ریخته و با برگه‌های تازه ریحان تزئین و سرو کنید.

 بیشتر بخوانید:

ترفندهای برای خرید بادمجان شیرین و بی دانه

سرخ کردن با تفت دادن چه تفاوتی دارد؟

4 روش عالی برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

روش های سرخ کردن بادمجان با کمترین مقدار روغن

برای سرخ کردن بادمجان اغلب روغن بسیاری استفاده می شود. چنانچه دنبال روشی برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

نخست درون یک قابلمه آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید، قدری روغن و نمک به آن بیفزایید آنگاه بادمجان‌ها را داخل آب جوش بریزید و پس از پنج دقیقه آن ها را درون آبکش بریزید و در آخر بادمجان‌ها را سرخ کنید.

ابتدا پوست بادمجان ها را بگیرید، به دلخواه آن‌ها را برش بزنید و داخل آب نمک زیاد حداقل نیم ساعت بگذارید.

 سپس بادمجان‌ها را آب بکشید که شور نباشند. یک عدد سفیده تخم مرغ را داخل کاسه هم بزنید.

 پیش از اینکه بادمجان را داخل روغن بگذارید، با قلمو روی سطح آن در حد یک لایه‌ی خیلی نازک، سفیده تخم مرغ بکشید.  در این شیوه یک عدد سفیده برای تعداد زیادی بادمجان کافی است و اصلاً بادمجان بوی سفیده تخم مرغ را نمی‌گیرد. چون مقدار سفیده‌ای که روی سطح بادمجان می‌کشیم، خیلی کم است و همین طور همان مقدار کم نیز سرخ می‌شود.

پوست بادمجان ها را بگیرید و به تکه های دلخواه در آورید. آنگاه در ماهیتابه بچینید و قدری نمک روی آن‌ها بپاشید و تقریبا نصف استکان آب به آن بیفزایید. اگر بادمجان‌ها نازک برش داده شده آب کمتری بریزید، در ماهیتابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. وقتی که آب آن تمام شد، یکی دو قاشق روغن و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و بگذارید سرخ شود.

پس از پوست کندن بادمجان ها، با قلمو آشپزی روی آنها روغن بمالید. آنگاه آن ها را درون سینی بچینید و داخل مایکروفر بگذارید. به مدت 10 دقیقه با مایکروفر بادمجان ها را سرخ کنید.

 توجه: هرچه بیشتر بادمجان داخل آب با نمک زیاد بماند در هنگام سرخ کردن کم‌تر روغن می‌ گیرد. چنانچه می توانید یک شب تا صبح آن ها را داخل آب نمک قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

4 روش عالی برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

گرفتن تلخی بادمجان با چند روش جدید

10 روش برای کاهش دور ریزمواد غذایی

از بین بردن بوی سوختگی غذا با چند راهکار ساده

سرخ کردن با تفت دادن چه تفاوتی دارد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان