آشنایی با انواع تجهیزات دندانپزشکی

یکی از بهترین دستگاه رادیوگرافی ایرانی با نام رادیوگرافی ریلند شناخته می شود که در ادامه این مطلب درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اشعه ایکس دندان (رادیوگرافی) تصاویری از دندان های شما هستند که دندانپزشک شما از آنها برای ارزیابی سلامت دهان و دندان شما استفاده می کند. این اشعه ایکس با سطوح کم تشعشع برای گرفتن تصاویری از داخل دندان ها و لثه ها استفاده می شود. این می تواند به دندانپزشک شما کمک کند تا مشکلاتی مانند حفره ها، پوسیدگی دندان و دندان های نهفته را شناسایی کند. اشعه ایکس دندان ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما آنها در واقع ابزار بسیار رایجی هستند که به اندازه تمیز کردن دندان شما مهم هستند. در کنار رادیوگرافی، فسفرپلیت نیز برای عکسبرداری دندان استفاده می شود. یکی از بهترین دستگاه رادیوگرافی ایرانی با نام رادیوگرافی ریلند شناخته می شود که در ادامه این مطلب درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چرا عکسبرداری دندان با رادیوگرافی ایرانی انجام می شود؟

اشعه ایکس دندان معمولا سالیانه انجام می شود. اگر دندانپزشک شما پیشرفت یک مشکل یا درمان دندان را دنبال کند، ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد. عواملی که بر تعداد دفعات دریافت اشعه ایکس دندان تأثیر می‌گذارند ممکن است عبارتند از :

  • سن شما

  • سلامت دهان و دندان فعلی شما

  • هر گونه علائم بیماری دهان

  • سابقه بیماری لثه (ژنژیویت) یا پوسیدگی دندان

کودکان ممکن است بیشتر از بزرگسالان نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس داشته باشند زیرا ممکن است دندانپزشکان آنها نیاز به نظارت بر رشد دندان های بزرگسالان خود داشته باشند. این مهم است زیرا می تواند به دندانپزشک کمک کند تا تشخیص دهد که آیا دندان های شیری باید کشیده شوند تا از عوارضی مانند رشد دندان های بالغ در پشت دندان های شیری جلوگیری کند.

مراحل عکاسی با رادیوگرافی ریلند

همان طور که گفتیم رادیوگرافی ریلند یکی از بهترین دستگاه های رادیوگرافی ایرانی است. از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع این دستگاه AC است.

  • دارای بازوی 3شکن با قابلیت انعطاف بالاست.

  • ولتاژ تیوب بین 60 تا 70 کیلو ولت است..

  • فوکال اسپات دستگاه 0.7 میلی متر است.

  • مجهز به عیب یابی خودکار است.

  • دارای تایمر حافظه دار قابل استارت با ریموت کنترل است.

  • قابلیت کار با PSP و RVG را دارد.

کار با این دستگاه نیاز به آمادگی خاصی ندارد. تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که قبل از قرار ملاقات، دندان های خود را مسواک بزنید. این یک محیط بهداشتی تری برای کسانی که در داخل دهان شما کار می کنند ایجاد می کند. اشعه ایکس معمولا قبل از تمیز کردن انجام می شود. در مطب دندانپزشکی، روی یک صندلی می نشینید که جلیقه سربی روی سینه و پاهایتان قرار دارد. دستگاه اشعه ایکس در کنار سر شما قرار می گیرد تا تصاویری از دهان شما ضبط کند. برخی از مطب های دندانپزشکی دارای اتاق جداگانه ای برای عکسبرداری با اشعه ایکس هستند، در حالی که برخی دیگر آنها را در همان اتاق تمیز کردن و سایر روش ها انجام می دهند.

هنگامی که تصاویر آماده شدند - بلافاصله در مورد اشعه ایکس دیجیتال - دندانپزشک شما آنها را بررسی می کند و موارد غیر طبیعی را بررسی می کند. اگر یک متخصص بهداشت دندان در حال تمیز کردن دندان‌های شما باشد، دندانپزشک ممکن است پس از انجام تمیز کردن، نتایج رادیوگرافی را با شما بررسی کند. استثنا در صورتی است که متخصص بهداشت در طول عکسبرداری با اشعه ایکس مشکل مهمی را کشف کند.

اگر دندانپزشک شما مشکلاتی مانند پوسیدگی یا پوسیدگی دندان را پیدا کند، در مورد گزینه های درمانی شما صحبت خواهد کرد. اگر دندانپزشک شما هیچ مشکلی پیدا نکرد، به کار خوب خود ادامه دهید!

فسفرپلیت دندانپزشکی چه کاربردهایی دارد؟

تصویربرداری صفحه فسفری سریعترین بخش در حال رشد بازار تصویربرداری دندان است. فسفرپلیت که به عنوان PSP نیز شناخته می شوند، در مقایسه با تصویربرداری با سنسور دندان دارای چندین مزایا و برخی معایب هستند. از جنبه مثبت، جابجایی و مکان یابی فسفرپلیت تقریباً مشابه فیلم است و بنابراین انتقال آسانی برای تغییر تمرین از فیلم سنتی اشعه ایکس است. مانند فیلم، PSP ها انعطاف پذیر هستند و می توانند به خوبی در نواحی خلفی دهان تحمل شوند - برخلاف حسگرهای سخت و حجیم. نقطه ضعف فسفرپلیت این است که آنها به "پردازش" نیاز دارند، در حالی که با حسگرها، تصویر تقریباً آنی در دسترس است. برای آن دسته از دندانپزشکان که یا تصویربرداری از صفحه فسفری را انتخاب کرده اند یا این فناوری را در نظر گرفته اند، استفاده از این پلیت ها برای افزایش طول عمر صفحه و دستیابی به تصاویر به خوبی پردازش شده مداوم بسیار مهم است.

تمام فسفرپلیت به نور حساس هستند و هنگام استفاده باید در یک پاکت قرار داده شوند. همه اپراتورها معیارهای خاص خود را برای انتخاب پاکت ایده آل دارند. ملاحظات شامل سهولت درج و برداشتن صفحه، سرعت آب بندی و باز شدن، و اینکه آیا پاکت در هر دو طرف سیاه است برای مسدود کردن نور کامل یا دارای یک طرف سیاه و یک طرف نیمه شفاف است. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور، صفحه‌ای از تصویری را که ممکن است حاوی آن باشد، «سفیدکننده» می‌کند، بنابراین نحوه مدیریت پردازش صفحه یک مؤلفه مهم برای انتخاب نوع پاکت برای آن عمل خاص است..

خرید و فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی در تهران


اگر بیمار جدید هستید، احتمالاً تحت اشعه ایکس دندان قرار خواهید گرفت تا دندانپزشک جدید شما بتواند تصویر واضحی از سلامت دندان شما داشته باشد. این امر به ویژه در صورتی مهم است که از دندانپزشک قبلی خود عکس برداری با اشعه ایکس یا فسفرپلیت نداشته باشید.

دنتی شاین Denty Shine، مرکز تجارت دندان پزشکی ایران فعالیت خود را در گرایش فروش تجهیزات دندان پزشکی آغاز نموده است. طی این سالها ثمر و بازخورد تمامی سخت کوشی ها منجر فروش تجهیزات دندان پزشکی به کلیه ی مراکز استان ها و شهرستان ها شده است. اصلی ترین هدف این مجموعه رضایت، خرسندی و جلب اطمینان متقاضیان می باشد. برای خرید انواع تجهیزات دندان پزشکی مانند ساکشن جراحی، رادیوگرافی دندانپزشکی، یونیت سیار، لایت کیور دندانپزشکی، اتوکلاو دندانپزشکی، پیزو اسکیلر رادیوگرافی ایرانی، فسفرپلیت و ... می توانید به وبسایت این مجموعه با آدرس dentyshine.com مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان