طرز تهیه آغوز تره با روش اصلی

در این بخش از آرگا می توانید با طرز تهیه آغوزه تره آشنا شوید. این غذای خوشمزه طعمی عالی داشته و یک غذای مخصوص شهسواری است. این غذا مزه ای متنوع و جدید دارد.

طرز تهیه آغوز تره با روش اصلی

یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ای که می توانید، طعم عالی آن را بچشید، آغوزه تره بوده، این غذای خوشمزه متعلق به شهسوار می باشد. در این بخش نیز آموزش مرحله ای و گام به گام طرز تهیه آغوز تره قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید.

اگر می خواهید، غذای متنوع و محلی را بچشید، بهتر است در آرگا همراه ما باشید. در مجله آرگا می توانید با طرز تهیه خورش آق لوبیا و خورش کرنبری که از انواع غذاهای محلی هستند، آشنا شوید.

نحوه تهیه آغوزه تره

مواد اولیه:

  • بادمجان: 5 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • کدو سبز: 3 عدد
  • پودر گردو: 6 قاشق غذاخوری
  • آب: 1 فنجان
  • فلفل سیاه  نمک: به میزان لازم
  • کره حیوانی: به میزان لازم
  • حریره سیر: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه آغوزه تره:

برای داشتن این غذای خوشمزه و متنوع باید ابتدا بادمجان ها را به همراه کدو شسته و پوست آن را جدا کنید. در این بخش باید بادمجان و کدو را به صورت ورقه ای برش دهید. بهتر است، تخمه های بادمجان را گرفته تا طعم بهتری داشته باشد. این کار کاملا اختیاری است.

طرز تهیه آغوزه تره

بادمجان ها را درون یک قابلمه ریخته و یک سوم قابلمه را پر از آب کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و بعد از پخت بادمجان و کدو باید پیاز را نگینی کنید. پیاز نگینی شده را به همراه گردو و حریره سیر درون یک تابه تفت دهید.

در این قسمت باید مقداری فلفل سیاه و نمک به مواد خود اضافه کنید. مواد را مجدد روی حرارت تفت دهید حالا مقداری آب جوشیده شده به مواد اضافه نمایید و زیر حرارت را کم کنید. بعد از تبخیر شدن آب و به غلظت رسیدن مواد زیر آن را کم نمایید.

دستور تهیه آغوزه تره

در این مرحله از طرز تهیه آغوزه تره باید بادمجان ها و کدوهای نرم شده را آبکش کنید. بعد از اینکه آب مواد خارج شد، باید با استفاده از گوشتکوب به خوبی مواد را له کنید. بعد از اینکه مخلوط گردو غلیظ شد، پوره آماده شده را به آن اضافه نمایید.

مواد را به طور مدام هم زده و مجدد زمان دهید تا آب اضافی بادمجان ها خشک شود. حالا مقداری کره حیوانی را به مواد اضافه نمایید. مواد را به همراه کره حیوانی به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. در نهایت نیز مقدار فلفل و نمک را دوباره مزه کنید. این غذا را می توانید با ماهی شور و نیمرو نیز سرو نمایید. این غذای محلی بسیار متنوع و مقوی است.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان