طرز تهیه آبگوشت نعنا یک غذای ایرانی با طعم سنتی

آموزش و طرز تهیه آبگوشت نعنا و جعفری در این بخش قرار داده شده است که شما می توانید، مطالعه کنید. این آبگوشت خوش عطر و خوش طعم است.

طرز تهیه آبگوشت نعنا یک غذای ایرانی با طعم سنتی

اگر به دنبال تهیه یک غذای محلی با طعم متنوع و جدید هستید، می توانید در این بخش با  آشنا شوید. این آبگوشت طعم عالی داشته و عطر نعنای آن بی نظیر است.

تهیه انواع غذاهای محلی با آرگا کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه آبگوشت ترش و آبگوشت گندم آشنا شوید. این آبگوشت ها طعم سنتی عالی دارند.

مواد آبگوشت نعنا

مواد اولیه:

  • گوشت ماهیچه: 750 گرم
  • لپه: 150 گرم
  •  جعفری و نعناع: نیم کیلو
  • پیاز خرد شده: 3 عدد
  • سیب زمینی: 5 تا 6 عدد
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
  • روغن:  تا  قاشق غذاخوری

شیوه تهیه آبگوشت نعنا

طرز تهیه آبگوشت نعنا:

اولین مرحله برای تهیه این آبگوشت فوق العاده و خوشمزه خیس کرده لپه ها است. از شب قبل لپه ها را خیس کرده و چند مرتبه آب آن را عوض کنید. گوشت ها را تکه تکه کرده و به خوبی بشویید. حالا سبزی های را پارک کرده و بشورید.

درون یک قابلمه 5 تا 6 لیوان آب جوش ریخته و پیازهای خرد شده را به همراه گوشت های شسته شده و لپه های خیس شده، درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به خوبی مواد پخته شود.

بعد از اینکه گوشت ها کمی پخته شد، گوجه سبزها را هم درون مواد آبگوشت بریزید. درون قابلمه ای سبزی های را تفت داده تا به خوبی رنگ عوض کند. بعد از تفت دادن سبزی ها باید آن را به قابلمه اضافه نمایید. سیب زمینی ها را پوست کنده و درون قابلمه بریزید.

طرز تهیه آبگوشت نعنا

برای پخت سریع تر می توانید، سیب زمینی ها را چند تکه کنید و درون قابلمه بیاندازید. در نهایت نیز می توانید، مقداری ادویه که فلفل و زردچوبه است را درون قابلمه بریزید. مقداری نمک هم به آبگوشت اضافه کرده و زمان دهید تا مواد مزه دار شود.

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت نعنا  دقیقه ای زمان نیاز دارید تا آبگوشت به خوبی جا افتاده شود. این آبگوشت را می توانید با نان سنگک هم سرو نمایید. طعم این آبگوشت فوق العاده است و در صورت دلخواه هم می توانید، مقداری جعفری خرد شده به آن اضافه نمایید تا طعم و عطر آن بهتر شود.

پخت این آبگوشت کمی زمان بر بوده به همین دلیل باید  تا 5 ساعتی این آبگوشت را روی حرارت قرار دهید تا لپه ها و گوشت آن به خوبی پخته شود. برای این آبگوشت بهتر است از گوشت گوسفندی چربی دار استفاده شود که عطر بهتری داشته و خوشمزه تر خواهد کرد. این آبگوشت خوشمزه را برای مهمانی ها نیز تهیه کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر