قدرت فلفل: مزایای تغذیه‌ای و سایر فواید

فلفل‌ها دارای خصوصیات فراوانی هستند. آن‌ها کم‌کالری بوده و برای تغذیه‌ی سالم غنی از مواد مغذی می‌باشند. انواع مختلف فلفل، منبع عالی از ویتامین A و C، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر هستند. علاوه بر این، فلفل‌های تند طعم بی‌رنگ غذاها را جذاب‌تر می‌کنند و تجربه‌ی خوردن آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

قدرت فلفل: مزایای تغذیه‌ای و سایر فواید

فلفل‌ها دارای خصوصیات فراوانی هستند. آن‌ها کم‌کالری بوده و برای تغذیه‌ی سالم غنی از مواد مغذی می‌باشند. انواع مختلف فلفل، منبع عالی از ویتامین A و C، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر هستند. علاوه بر این، فلفل‌های تند طعم بی‌رنگ غذاها را جذاب‌تر می‌کنند و تجربه‌ی خوردن آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

فلفل‌ها به اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند. بعضی از آن‌ها دارای شدت طعم تند هستند و دیگری شیرین. می‌توانید آن‌ها را تازه، یخچالی، خشک یا کنسرو شده بخرید.

شاید فلفل‌های قرمز، سبز، نارنجی و زرد را در فروشگاه مواد غذایی یا بوفه سالاد دیده باشید. فلفل قرمز حاوی بیشترین مقدار مواد مغذی است، زیرا بیشترین زمان روی بوته را سپری کرده است. فلفل سبز قبل از تبدیل شدن به رنگ‌های زرد، نارنجی و سپس قرمز، در مراحل اولیه برداشت می‌شود. فلفل قرمز نسبت به فلفل سبز، تقریباً 11 برابر بتاکاروتن و دو برابر ویتامین C بیشتری دارد.

انواع فلفل‌ها

تمامی فلفل‌ها جزو خانواده کپسیکوم هستند. آن‌ها چند هزار سال پیش در آمریکای لاتین شروع به رشد کردند. فلفل‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فلفل بل پرس و فلفل جالاپنو در خانواده Capsicum annum قرار دارند.
  • فلفل تاباسکو نیز در گروه Capsicum frutescens قرار دارد.
  • فلفل‌های بسیار تند هابانرو و اسکاچ بانت در خانواده Capsicum chinense قرار دارند.
  • فلفل آجی نیز در خانواده Capsicum baccatum قرار دارد.
  • فلفل روکوتو نیز در خانواده Capsicum pubescens قرار دارد.

فلفل‌ها در سراسر جهان یافت می‌شوند و در انواع مختلف آشپزی استفاده می‌شوند. برخی از آن‌ها به خاطر شدت تندی‌شان شناخته می‌شوند و برخی دیگر به قدری شیرین هستند که می‌توان آن‌ها را به عنوان یک میان‌وعده مصرف کرد. فلفل‌ها به گونه‌ای محبوب هستند که حتی در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز به رشد رسیده‌اند.

شاید درباره‌ی کپسایسین، یک ترکیب موجود در فلفل‌های تند که به عنوان یک کرم یا پارچه در کاهش درد موثر است، شنیده باشید.

و اگر درباره‌ی فلفل سیاهی که آن را به عنوان یک ادویه خشک می‌کنید فکر می‌کنید، در واقع آن از یک کاپسیکوم نمی‌آید. این ادویه از توت‌ها (یا دانه‌های فلفل) یک درختچه به نام پیپر نیگرم به دست می‌آید.

مزایای فلفل‌های دلمه‌ای

فلفل‌های بل پرس (دلمه‌ای) کم‌کالری هستند و غنی از مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین C می‌باشند. فقط با یک پیمانه فلفل سبز خردشده 120 میلی‌گرم ویتامین C دریافت خواهید کرد. ویتامین C به بدن شما کمک می‌کند آهن را جذب کند و زخم‌ها را شفا دهد. این می‌تواند نقشی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان به عنوان یک بخشی از یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم داشته باشد.

سایر فواید سلامتی فلفل دلمه‌ای، در چارچوب یک سبک زندگی سالم، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاهش فشار خون

چندین مطالعه بزرگ نشان داده‌اند که افرادی که سطح بالایی از ویتامین C در بدن خود دارند (بر اساس غلظت ویتامین C در پلاسمایشان) کمتر به فشار خون بالا مبتلا هستند، به خصوص اگر رژیم غذایی باکیفیت داشته باشند.

سلامت گوارشی خوب

با وجود فقط 30 کالری در هر پیمانه از فلفل سبز تازه، 2.5 گرم فیبر خوراکی دارد. فیبر خوراکی با افزودن حجم به مدفوع، به بهبود سلامت گوارشی کمک می‌کند. این باعث می‌شود تا مدفوع شما آسان‌تر شود. رژیم غذایی پرفیبر ممکن است بدان معنا باشد که به احتمال کمتری با بواسیر مواجه شوید.

کاهش خطر دیابت

غذاهایی با مقدار زیادی فیبر مانند فلفل دلمه‌ای، باعث کاهش سرعت جذب شدن قند به خون می‌شوند. ویتامین C نیز ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، اگرچه این موضوع با استفاده از مکمل‌ها و نه فلفل‌های بل پرس مورد مطالعه قرار گرفته است. به خاطر داشته باشید که الگوی کلی غذایی شما مهم‌تر از هر غذای خاصی است.

آماده‌سازی فلفل

فلفل‌ها بسیار متنوع هستند. می‌توانید آن‌ها را به صورت خام در هر چیزی از انواع سس‌ها و سالاد‌ها تا غذاهای پاستا اضافه کنید..

Capsicum annum. این شامل فلفل‌های دلمه‌ای و جالاپنو است.

Capsicum frutescens. فلفل تاباسکو نیز در این گروه قرار دارد. همچنین روش آماده‌سازی فلفل با آردون بسیار آسان است. یک برش کوچک نزدیک ساقه ایجاد کنید. آن‌ها را در اجاق گاز یا زیر نور گریل تا سیاه شدن بپزید و سپس بگذارید درون یک کیسه پلاستیکی دربسته به مدت حدود 15 دقیقه بمانند سپس پوست را تمیز کرده و ساقه، هسته و دانه‌های داخل را بردارید.

همچنین می‌توانید فلفل‌های قرمز را در غذاهای تفت داده شده برای افزودن رنگ استفاده کنید.

هنگام کار با فلفل‌های تند، به خاطر داشته باشید که ممکن است پوست و چشم‌های شما را بسوزانند. هنگام تماس با آن‌ها، دستکش‌های لاتکس بپوشید، دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید و بلافاصله دستانتان را بعد از پایان کار بشویید. همچنین لبنیاتی چرب و یا پنیر کم چرب در دسترس خود نگه دارید. کپسایسین در آب حل نمی‌شود. برای تعادل آن به چربی نیاز دارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان