طرز تهیه حلوا ایرمیک خوش طعم در خانه

حلوا یکی از دسر های سنتی و قدیمی است که در اکثر کشور ها تهیه می شود. حلوا انواع مختلف و خوشمزه ای دارد که به راحتی تهیه می شود. حلوای ایرمیک یک نوع حلوای بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه حلوا ایرمیک خوش طعم در خانه

حلوا را می توان یکی از دسر های قدیمی و محبوب از قدیم تا حال شمرده که این دسر محبوب معمولا در عزاداری ها و یا در ماه رمضان تهیه و سرو می شود. حلوا انواع مختلفی دارد که تمام حلوا ها به راحتی و خوشمزگی در خانه تهیه می شود. برای تهیه حلوا ایرمیک از آرد سمولینا یا همان ایرمیک استفاده می شود که خواص بیشتری نسبت به دیگر آرد ها دارد. طرز تهیه آرد ایرمیک در این مطلب قرار گرفته است.

در سایت آرگا علاوه بر دستور تهیه حلوا ایرمیک می توان با طرز تهیه انواع حلوا های دیگر و محبوب مانند حلوا آویشن و حلوا کاراملی آشنا شد. در تهیه حلوا با ایرمیک می توان گردو یا چلغوز استفاده کرد که به دلخواه از یکی ازاین ها استفاده کنید. در صورت نیاز مواد اولیه را یک و یا دو برابر کنید که دارای دو برابر حلوا شوید. دقت کنید که این حلوا مدت زمان زیادی نیاز دارد تا بپزد و باید حرارت کم باشد.

حلوا ایرمیک خوشمزه

مواد لازم

  • ایرمیک 1 لیوان
  • روغن 1/2 لیوان
  • کره آب شده 1/2 لیوان
  • آرد 2 قاشق غذاخوری پر
  • گردو یا چلغوز به مقدار لازم

مواد لازم شربت

  • شیر 1 لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • آب ولرم 1 و نیم لیوان

حلوا ایرمیک با تزئین

طرز تهیه حلوا ایرمیک خوشمزه

ابتدا برای تهیه حلوا باید به سراغ تهیه شربت رفت، برای این منظور یک قابلمه را بردارید و شکر، شیر و آب را در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مخلوط کنید تا شکر ذوب شود. سپس حرارت را خاموش کرده و کنار بگذارید. روغن مایع و کره را در قابلمه ای دیگر بریزید و بر روی حرارت قرار دهید.

در ادامه ایرمیک را به همراه آرد به قابلمه اضافه کنید و به صورت مداوم هم بزنید تا مخلوط شده و نسوزد.زمانی که رنگ آرد و ایرمیک تیره تر شد گردو و یا مقداری چلغوز اضافه کنید و هم بزنید. زیر حرارت را خاموش کنید و شربت را آرام آرام بی افزایید و در طی اضافه کردن هم بزنید تا کاملا یک دست شود.

در مرحله آخر قابلمه را بر روی حرارت کم قرار دهید تا به خوبی شربت به خورد مواد برود و یک دست شود. پس از یک دقیقه درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا حلوا به مدت 5 دقیقه دم بکشد. پس از گذشت مدت زمان 5 دقیقه می توان درب قابلمه را برداشت و حلوا را در ظرف مورد نظر سرو کرد. نوش جان.

طرز تهیه حلوا ایرمیک خوشمزه

زمانی که درب قابلمه را نگذاشتید به دلخواه می توان از شیره انگور استفاده کرد که طعمی شیرین تر داشته باشد و حتی می توان از گلاب برای خوش عطر کردن استفاده کرد. اگر می خواهید انواع حلوا های خوشمزه و خوش عطر را به راحتی تهیه کنید بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان