طرز تهیه حلوا سوهان خوشمزه و متفاوت

حلوای سوهان یکی از حلوا های محبوب و پرطرفدار در بین مردم است که به راحتی تهیه می شود. این حلوا طعمی مشابه سوهان دارد که باعث شده طرفداران بسیار به خود جذب کند.

طرز تهیه حلوا سوهان خوشمزه و متفاوت

حلوا نوعی دسر یا شیرینی است که با استفاده از دستور پخت ها و روش های مختلف تهیه می شود. حلوا انواع مختلف و بسیار خوشمزه ای دارد که حلوای سوهان یکی از این ها است. حلوای سوهان طعمی مشابه سوهان دارد که همین دلیل باعث محبوبیت این حلوا شده است. اگر می خواهید حلوای سوهان را با راحت ترین روش تهیه کنید در این مطلب طرز تهیه حلوا سوهان قرار دارد.

حلوا انواع مختلف و زیادی از جمله حلوا دارچینی و حلوا آویشن دارد که طرز تهیه این دو حلوا هم در سایت آرگا قرار دارد. برای تهیه این دو حلوای خوشمزه و متفاوت بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. حلوای سوهان به راحتی تهیه می شود و دارای طعم بسیار عالی و شبیه سوهان می باشد. از این حلوا می توان در مهمانی های دورهمی و حتی میان وعده استفاده کنید. در صورت نیاز می توان مواد اولیه را 1 و یا 2 برابر کرد.

حلوای سوهان خوشمزه

مواد لازم

  • شکر 1 لیوان
  • شیر 1 و نیم لیوان
  • آرد سنگک 1 و نیم لیوان
  • روغن مایع 3/4 لیوان
  • گلاب 1/4 لیوان
  • زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
  • پودر هل 1/4 قاشق چای خوری

حلوا سوهان با طعمی متفاوت

طرز تهیه حلوا سوهان متفاوت

ابتدا برای تهیه حلوای سوهان باید یک لیوان شیر را به همراه شکر درون قابلمه ای مناسب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که شکر در شیر ذوب شد، هل، زعفران دم کرده و گلاب را به قابلمه اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه هم بزنید. پس از 1 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.

در ادامه باید به سراغ آماده کردن حلوا بروید. برای این منظور آرد را داخل یک تابه مناسب بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه نصف لیوان شیر باقی مانده را به همراه روغن به تابه بی افزایید و به صورت مداوم هم بزنید تا آرد گلوله نشود و یکدست شود.

باید حلوا را حدود 30 الی 40 دقیقه به صورت مداوم هم بزنید تا ته نگیرد. اگر حلوا خرده خرد شد نگران نباشید زیرا با افزوردن یک الی دو چیز دیگر روان و یک دست می شود. حلوا را باید در حدی هم بزنید که رنگی مانند سوهان پیدا کند و بعد ترکیب شیر، شکر و … را به تابه بی افزایید و دوباره به خوبی هم بزنید.

تابه را از روی حرارت کنار بگذارید و حلوا را به صورت گهواره ای هم بزنید. در آخر حلو را زمانی که گرم است درون ظزف مورد نظر بریزید و پس از ریختن حلوا داخل ظرف سریعا، حلوا را با استفاده از چنگال، قاشق و یا گل محمدی خشک شده به دلخواه تزئین کنید. نوش جان.

طرز تهیه حلوا سوهان متفاوت

همانطور که گفته ایم این حلوا را می توان با استفاده از قاشق چنگال و یا گل محمدی تزئین کرد که به دلخواه است. علاوه بر این ها می توان با استفاده از روغن نارگیل این حلوای خوشمزه را تزئین کرد. برای مشاهده و تهیه انواع حلوا های خوشمزه و ساده بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان