طرز تهیه اشکنه ماش غذای سنتی و قدیمی ایرانی

آرگا این بار برای سوپرایز کردن در منوی مجموعه آموزش رسپی غذاها، آموزش طرز تهیه اشکنه ماش را سوغات آورده است. با یادگیری این دستور پخت علاوه بر تنوع بخشیدن به برنامه غذایی و تجربه طعمی دلچسب, می توانید فرزندان خود را نیز با یک غذای اصیل و سنتی ایرانی آشنا کنید.

طرز تهیه اشکنه ماش غذای سنتی و قدیمی ایرانی

اشکنه غذایی سنتی و قدیمی ایرانی است که از اصالت و طعمی خوب برخوردار است. هرچند با گذشت زمان این غذا در برنامه غذایی کمرنگ شده و دیگر مانند سابق شاهد تهیه آن در آشپزخانه های ایرانی نیستیم، اما هنوز عده ای هستند که با در نظر گرفتن مزه عالی و نیز مقوی و سالم بودن آن را برای وعده غذایی ناهار و یا شام انتخاب کرده و تهیه می کنند. در این مطلب طرز تهیه اشکنه ماش را آموزش می دهیم.

اشکنه غذای ایرانی سنتی که در مواد لازم آن خبری از گوشت نیست و به عنوان یک غذای گیاهی شناخته می شود که همراه نان سرو می گردد. اشکنه هم مانند سایر غذاها دارای تنوع بالایی است که از جمله آن می توان به اشکنه پیاز، اشکنه ماست، اشکنه آلوچه، اشکنه تخم مرغ، اشکنه سیب زمینی، اشکنه کشک، اشکنه گردو و … اشاره داشت. در این مطلب آرگا تصمیم دارد شما را با طرز تهیه اشکنه ماش آشنا سازد.

رسپی اشکنه ماش یک غذای سنتی اصیل

مواد لازم

  • یک پیمانه ماش
  • یک پیمانه سیب زمینی خرد شده
  • دو عدد پیاز
  • دو تا سه عدد تخم مرغ
  • اندازه نیاز قره قوروت
  • اندازه نیاز زردچوبه
  • اندازه نیاز فلفل
  • اندازه نیاز نمک

طرز تهیه اشکنه ماش خوش طعم

ابتدا داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازها را خرد کرده و درون روغن همراه زردچوبه تفت بدهید. دقت کنید باید حرارت ملایم باشد؛ سیب زمینی های خرد شده را نیز به آن بیفزایید. بعد از اینکه پیازها را تفت دادید، ماش پخته شده را به آن افزوده و آب جوش بریزید تا روی مواد را بگیرد و اینکه با استفاده از همین آب سیب زمینی و ماش کاملا پخته شود.

بعد از غلظت دار شدن مخلوط، مقداری فلفل و نمک به آن بیفزایید، کمی از اشکنه مزه کنید و سپس قره قوروت را به آن اضافه کنید تا غذا شور نگردد. در نهایت هم تخم مرغ ها را که در دمای اتاق قرار داده اید را به غذای خود بیفزایید و دوباره برای مدت ده دقیقه بر روی شعله بگذارید تا جوش ریز بخورد. در مورد تخم مرغ ها می توانید بسته به سلیقه خود آن را در ظرفی بهم بزنید و بعد اضافه کنید و یا آن را به صورت کامل درون اشکنه بزنید.

 

طرز تهیه اشکنه ماش با طعمی عالی

در این مطلب شما عزیزان را با آموزش طرز تهیه اشکنه ماش آشنا کردیم، این غذای لذیذ را می توانید برای وعده های شام و یا ناهار تهیه کرده و تنوع دلچسبی به برنامه غذایی خود ببخشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان