ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای مبارزه با التهاب

التهاب یک پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است. این می‌تواند باعث تورم، قرمزی، درد و گرما شود. در برخی موارد، التهاب می‌تواند مفید باشد، مانند زمانی که بدن شما در حال مبارزه با عفونت است. با این حال، التهاب مزمن می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.

ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای مبارزه با التهاب

التهاب یک پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است. این می‌تواند باعث تورم، قرمزی، درد و گرما شود. در برخی موارد، التهاب می‌تواند مفید باشد، مانند زمانی که بدن شما در حال مبارزه با عفونت است. با این حال، التهاب مزمن می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.

این مطلب به بررسی ویتامین‌ها و مکمل‌هایی می پردازد که ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند.

ویتامین A

ویتامین A سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از بروز بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کند. مصرف 10000 واحد بین المللی (IU) به مدت 1-2 هفته ممکن است به بهبودی بعد از آسیب ورزشی کمک کند. ویتامین A به راحتی یافت می‌شود. در جگر، روغن ماهی، شیر، تخم مرغ و سبزیجات برگ دار یافت می‌شود.

بروملین

بروملین آنزیمی است که در آب آناناس یافت می‌شود و خواص ضد التهابی دارد و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. گاهی اوقات برای درمان تاندونیت و آسیب‌های عضلانی جزئی مانند کشیدگی استفاده می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که بروملین ممکن است التهاب بعد از جراحی‌های دندان، بینی و پا را کاهش دهد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. پزشکان معمولاً مصرف کپسول یا قرص را پیشنهاد می‌کنند. زیرا نوشیدن آب آناناس به اندازه کافی بروملین تامین نمی‌کند.

کپسایسین

کپسایسین ماده تند در فلفل چیلی است. گروهی از پروتئین‌ها که پاسخ بدن به التهاب را کنترل می‌کنند را متوقف می‌کند. می‌توانید کپسایسین را در محصولاتی که به طور مستقیم روی پوست خود می‌زنید پیدا کنید. همچنین می‌توانید فلفل قرمز خشک شده را در سس‌ها و مالش‌های گوشت خود بریزید. با ¼ قاشق چایخوری یا کمتر شروع کنید تا ببینید چه واکنشی دارید.

خار گربه

خار گربه (Cat’s-Claw) گیاهی است که در آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می‌کند. اگر آرتریت روماتوئید دارید، از پزشک خود بپرسید که آیا می‌تواند به شما کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که افرادی که این مکمل را با درمان‌های استاندارد آرتریت روماتوئید مصرف کردند، تورم و درد مفاصل کمتری داشتند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند از آسیب مفصلی که همراه با آرتریت روماتوئید است جلوگیری کند. خار گربه همچنین دارای ترکیباتی است که تصور می‌شود به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. به صورت قرص یا کپسول فروخته می‌شود و می‌توان از آن چای تهیه کرد.

مهم: قبل از مصرف هر گونه ویتامین یا مکمل، با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری زمینه‌ای دارید یا دارو مصرف می‌کنید.

کورکومین

کورکومین در زردچوبه یافت می‌شود و به این ادویه رنگ زرد می‌دهد. این گیاه دارویی سنتی هند به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی طبیعی خود معروف است. مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین ممکن است به برخی شرایط از جمله آرتریت، بیماری التهابی روده و بیماری کبد چرب کمک کند. می‌توانید آن را در فروشگاه ادویه جات پیدا کنید. همچنین در کپسول، کرم، نوشیدنی و اسپری موجود است.

ویتامین E

ویتامین E که مملو از آنتی اکسیدان است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و ممکن است التهاب را نیز کاهش دهد. اگر آرتریت روماتوئید دارید، ممکن است متوجه شوید که در صورت استفاده با درمان استاندارد به مدیریت درد کمک می‌کند. می‌توانید آن را به راحتی از غذاهای مصرفی خود دریافت کنید. در روغن زیتون، بادام، بادام زمینی، گوشت، لبنیات، سبزیجات برگ دار و غلات غنی شده یافت می‌شود. اگر به ویتامین E اضافی نیاز دارید، پزشک ممکن است آن را به صورت قطره یا کپسول تجویز کند.

سیر

سیر دو آنزیم التهابی را کند می‌کند و راه را برای رسیدن خون به عضلات هموار می‌کند. برای مبارزه با تورم و طعم دادن به غذاهای خود 2-4 حبه سیر تازه به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید روغن سیر را به طور مستقیم روی مفاصل و عضلات متورم بمالید. اگر آن را از بطری ترجیح می‌دهید، به دنبال عصاره سیر پیر شده باشید. در مورد دوز مناسب از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.

زنجبیل

تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل قدرت ضد التهابی مشابه ایبوپروفن دارد. یک مطالعه نشان داد که عصاره زنجبیل تورم در آرتریت روماتوئید را به اندازه استروئیدها کاهش می‌دهد. ممکن است درد عضلانی بعد از ورزش را کاهش دهد. مواد تازه ممکن است برای بهره‌مندی از فواید سلامتی کافی نباشد. در کپسول‌های زنجبیل، به دنبال کلمات “استخراج فوق بحرانی” روی برچسب باشید. این بدان معنی است که خالص است.

مهم: قبل از مصرف هر گونه ویتامین یا مکمل، با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری زمینه‌ای دارید یا دارو مصرف می‌کنید.

اسیدهای چرب امگا-3

بدن ما این اسیدهای چرب را تولید نمی‌کند. مکمل‌های روغن ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا-3 هستند، اما همچنین می‌توانید مقدار توصیه شده را از برخی غذاها دریافت کنید. این غذاها شامل ماهی‌های چرب مانند سالمون و ماهی تن، کلم، روغن‌های گیاهی و تخم کتان، آجیل و تخم مرغِ مرغ‌های تغذیه شده با تخم کتان هستند.

رزوراترول

این ترکیب طبیعی در برخی از انواع توت‌ها و آجیل‌ها یافت می‌شود. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است به آرتریت کمک کند. یک مشت انگور، بادام زمینی، پسته، زغال اخته، کرن بری یا توت‌فرنگی مصرف کنید. همچنین به صورت مکمل نیز در دسترس است.

سام-ای

این ممکن است مانند نام یک ربات دوستانه به نظر برسد، اما مخفف یک ترکیب طبیعی در بدن شماست. مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است التهاب را کنترل کند و ممکن است به اندازه درمان های رایج برای آرتروز مؤثر باشد. می‌توانید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید یا تزریق کنید. قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است با برخی داروها، از جمله داروهای ضد افسردگی تداخل داشته باشد.

روی

کل بدن شما به این ریز مغذی نیاز دارد که می‌تواند به دفع التهاب کمک کند. شما ممکن است در حال حاضر به اندازه کافی روی در رژیم غذایی خود دریافت کنید. در مرغ، گوشت قرمز و غلات غنی شده یافت می‌شود. اگر فکر می‌کنید ممکن است به مکمل نیاز داشته باشید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. روی می‌تواند با برخی داروها مشکل ایجاد کند.

مهم: قبل از مصرف هر گونه ویتامین یا مکمل، با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری زمینه‌ای دارید یا دارو مصرف می‌کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان