طرز تهیه تنورچه محلی با طعم به یاد ماندنی

اگر می خواهید یک غذایی تهیه کنید که نیاز به آماده سازی چندانی ندارد و فقط نیاز به پخت یا تنوری کردن دارد، پیشنهاد ما تنورچه است. تنورچه یکی از غذاهای محلی سیستان و بلوچستان است.

طرز تهیه تنورچه محلی با طعم به یاد ماندنی

تنورچه یکی از غذاهای بسیار محبوب و محلی سیستان و بلوچسات است. برای تهیه این غذای محلی محبوب فقط نیاز به ادویه ها و گوشت دارید و همانطور که پی بردید از مواد اولیه بسیار کمی و فقط با استفاده از گوشت و ادویه ها تهیه می گردد. همانطور که از اسم این غذای محلی مشخص است در تنور تهیه می شود. طرز تهیه تنورچه، با طعمی عالی و دستور پخت محلی در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید غذا های محلی انواع های مختلف و زیادی از جمله گیزاتما و خورش آق لوبیا دارد. این دو غذای محلی بسیار محبوب بوده که شما می توانید با کلیک بر روی لینک قرار گرفته شده دستور تهیه آن ها را به راحت ترین روش مشاهده کنید. برای طعم دار کردن گوشت تنورچه می توان از پیاز استفاده کرد، برای مثال پیاز را خلالی کرده و چندین ساعت گوشت را در آن بگذارید تا طعمی عالی بگیرد. البته زمانی که در پیاز گذاشتید باید ادویه های مورد نظر را هم اضافه کنید.

تنورچه محلی

مواد لازم

  • گوشت به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه تنورچه محلی

تنورچه معمولا به دو روش سیخ کشیده شده و روش کاملا کباب شده تهیه می گردد. در ادامه طرز تهیه تنورچه با هر دوروش را برای شما قرار داده ایم. برای تهیه تنورچه با استفاده از سیخ کافی گوشت ها را به تکه های بزرگ تقسیم کنید و با استفاده از سیخ مورد نظر سخ بکشید.

برای پخت در روش سیخ کشیدن می توان سیخ ها را بر روی آتش و ذغال یا حتی تنور با مقداری نمک و فلفل بپزید. معمولا برای تهیه تنورچه به روش کامل کباب شده از گوشت گوسفندی تازه و تکه نشده استفاده می کنند که شما می توانید این کار را انجام ندهید و گوشت را با استخوان و تکه ها بزرگ تهیه کنید.

تنورچه با تزئین

اگز از گوسفند کامل استفاده می کنید باید شکم گوسفند را بدوزید تا نسوزد. حالا گوشت ها را در تنور قرار دهید و درب تنور را به صورتی که گوشت به خوبی پخته شود ببندید وپس از مدتی تنورچه را به همراه برنج یا نان به دلخواه سرو کنید. زمان سرو برای طعم دار کردن گوشت می توان از آب لیمو ترش تازه استفاده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان