طرز تهیه اشکنه رشته خوش طعم با دستور پخت سنتی

اگر از علاقه مندان به آشپزی های اصیل و خوشمزه هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه اشکنه رشته آشنا شوید. این اشکنه طعم و مزه ای فوق العاده دارد.

طرز تهیه اشکنه رشته خوش طعم با دستور پخت سنتی

اشکنه یک غذای محبوب و البته اصیل ایرانی بوده که شما می توانید طعم و مزه ای عالی از آن را تجربه کنید. طرز تهیه اشکنه رشته نیز در این بخش قرار داده شده است که با آن آشنا می شوید.

اگر دنبال یک غذای اصیلا ایرانی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه اشکنه ماش و اشکنه یزدی آشنا شوید. طعم این اشکنه ها ویژه و عالی هستند.

مواد اولیه:

  • سیب زمینی: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 1 عدد
  • شنبلیله خشک شده: 1 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • زردچوبه و روغن: به میزان لازم
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • رشته: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اشکنه رشته:

ابتدا باید پیازها را به صورت نگینی برش دهید. مقداری روغن درون قابلمه ریخته و پیازها را درون آن تفت داده تا کمی سبک شود. حالا کمی زردچوبه، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. مواد را خوب هم زده تا یکدست شود. در بخش بعد باید رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود.

دستور تهیه اشکنه رشته

شنبلیله های خشک شده را اضافه کرده و به همراه رب کمی تفت داده تا عطر آن بلند شود. آرد را اضافه کرده و به خوبی تفت داده تا بوی آرد از بین برود. سیب زمینی ها را به صورت نگینی برش شده و به مواد اضافه نمونه و چند لیوان آب جوش روی آن بریزید. حالا زمان دهید تا سیب زمینی به خوبی بپزد.

بعد از نرم شدن سیب زمینی ها می تواند تخم مرغ ها را درون قابلمه شکسته و به آرامی کمی هم بزنید. در صورتی که می خواهید تخم مرغ را به صورت سالم سرو کنید باید کمتر آن را هم بزنید.

در صورتی که می خواهید تخم مرغ به خوبی درون مواد ترکیب شود باید سرعت هم زدن را بیشتر کنید. در مرحله بعدی باید رشته ها را اضافه کرده و کمی زمان دهید تا رشته درون اشکنه باز شود. میزان افزودن رشته دلخواهی بوده و می توانید بیشتر یا کمتر کنید. ابتدا 2 قاشق رشته اضافه کرده و بعد از بیست دقیقه در صورتی که رشته ها کم بوده باید میزان دیگری رشته اضافه کنید.

طرز تهیه اشکنه رشته

اشکنه شما آماده سرو بوده و می توانید درون ظرف های سنتی و زیبای خود سرو کنید. این اشکنه را باید با نان خشک شده یا نان ترد تلیت کرده و از طعم و مزه فوق العاده آن لذت ببرید.

شما با همین رسپی ساده و طرز تهیه اشکنه رشته می توانید یک غذای فوق العاده داشته باشید. این اشکنه ویژه و خوشمزه است و شما می توانید طعمی عالی از آن را تجربه کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری سیر نیز در کنار این اشکنه استفاده نمایید که طعم ویژه ای دارد.

این اشکنه ویژه یک غذای سنتی و اصیل بوده که متعلق به منطقه خراسان است و یکی از غذاهای سنتی وی ویژه ای بوده که با طعم فوق العاده خوشمزه آن آشنا می شوید. این اشکنه را در کنار دوغ و نان سنگک می توانید، داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان