طرز تهیه حلوا ضیابری یک حلوای ویژه و سنتی با طعم عالی

اگر یک حلوا با طعم ویژه می خواهید در این بخش با طرز تهیه حلوا ضیابری آشنا می شوید. این حلوای خانگی را می توانید با ترکیب فوق العاده ای داشته باشید.

طرز تهیه حلوا ضیابری یک حلوای ویژه و سنتی با طعم عالی

طرز تهیه حلوا ضیابری یک نوع حلوای سنتی خاص و ویژه بوده که طعم و مزه فوق العاده آن را تجربه می کنید. طرز تهیه حلوا ضیابری در این بخش برای شما علاقه مندان قرار داده شده که مطالعه می کنید.

اگر یک حلوای ویژه با طعم خوشمزه می خواهید در لینک می توانید با طرز تهیه حلوا سیب و حلوا خرمالو آشنا شوید. این حلوا را می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها نیز داشته باشید.

حلوا ضیابری مجلسی

مواد اولیه:

  • آرد برنج: 2 کیلوگرم
  • شکر: 1 کیلوگرم
  • کره آب شده: 100 گرم
  • زنجبیل: 1 قاشق مرباخوری
  • آب: 1 لیوان
  • جوهر لیمو: 1 سوم قاشق چای خوری
  • هل: 2 قاشق مرباخوری
  • پودر قند: 1 قاشق غذاخوری
  • زیره: در صورت دلخواه
  • مغز گردو: 100 گرم

طرز تهیه حلوا ضیابری:

ابتدا آرد برنج را چند مرتبه الک کرده و درون تابه بریزید. تابه را روی حرارت قرار داده روی حرارت ملایم به آرامی تفت دهید. آرد باید به مدت 20 دقیقه روی حرارت کم تفت خورده تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ آرد کمی طلایی شود. بعد از طلایی شدن باید آرد را از روی حرارت برداید و بعد از خنک شدن نیز بهتر است تا الک کنید.

طرز تهیه حلوا ضیابری

برای آماده کردن شربت این حلوا نیز شکر را به همراه 2 لیوان آب ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر باز شده و شربت به غلظت کافی برسد. حالا چند قطره جوهر لیمو یا آب یلمو اضافه کنید. توجه کنید که شربت این حلوا نباید غلیظ و یا سفت شود باز شدن شکر و جوشیدن آن کافی است.

زمانی که مقداری از شربت را بین انگشتان خود بریزید و کشدار شود، میزان آن کافی است. آرد تفت خورده را بعد از الک کردن مجدد روی حرارت گذاشته و شربت را کم کم اضافه کرده و خوب تفت داده تا یکدست شود و خمیر در کف ظرف جمع شود. در این مرحله طرز تهیه حلوا ضیابری مواد را باید به خوبی یکدست کنید.

مقداری زنجبیل، پودر هل، مغز گردو و دیگر مواد دلخواه مانند زعفران دم شده را نیز اضافه کرده و مجدد تفت داده شما می توانید از مقداری پودر زیره هم استفاده نمایید. کره آب شده را نیز اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت داده تا یک حلوای یکدست داشته باشید.

رسپی حلوا ضیابری

خمیر را به خوبی ورز داده و زمان دهید تا خنک شود. حالا به سراغ تهیه مواد میانی این حلوا بروید. هل، زیره، پودر قند، مغز گردوه و … را با یکدیگر ترکیب کرده و کنار بگذارید. خمیر را روی یک سطح آردپاشی کرده و خوب باز کنید. برای باز کردن این خمیر از وردنه استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه حلوا ضیابری باید خمیر را پهن کرده و مقداری از مواد میانی را روی خمیر قرار داده و بپیچید. این خمیر به عنوان یک حلوای لا به لایه شناخته می شود و طعم و مزه ای عالی دارد. حلوا را درون ظرف مورد نظر خود سرو کرده و روی آن را با استفاده از مقداری پودر پسته و یا گل محمدی تزیین کنید. این حلو طعم عالی دارد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر