طرز تهیه تر حلوا خوشمزه ایده عالی برای پذیرایی

اگر از علاقه مندان به انواع حلواهی خانگی هستید در این بخش با طرز تهیه تر حلوا آشنا می شوید. این حلوای خانگی سه لایه برای مجالس شما ایده جذابی است.

طرز تهیه تر حلوا خوشمزه ایده عالی برای پذیرایی

طرز تهیه تر حلوا که یک نوع حلوای ویژه خانگی است در این بخش قرار داده شده که با آن آشنا می شوید. این نوع حلوا برای پذیرایی در مهمانی ها نیز ویژه است.

اگر ار علاقه مندان به تهیه انواعی از حلواهای خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه حلوا سیب و حلوا خرمالو آشنا شوید. این حلوا خواص زیادی دارند.

مواد تر حلوا

مواد اولیه:

  • نشاسته: 1/2 لیوان
  • آرد برنج: 1/4 لیوان
  • شیر: 3 لیوان
  • آب: 2 لیوان
  • شکر: 1 لیوان
  • گلاب: 1/2 لیوان
  • زعفران: به میزان لازم

طرز تهیه تر حلوا:

برای داشتن این حلوای خوشمزه و عالی باید ابتدا تابه ای مناسب روی حرارت بگذارید. درون کاسه ای مقداری نشاسته و آب سرد را با یکدیگر ترکیب کنید. مواد را خوب ترکیب کرده و مواد را ترکیب کرده تا یک ترکیب یکدست داشته باشید و نشاسته در آب حل شود.

دستور تهیه تر حلوا

شیر را درون ظرفی دیگر ریخته و آرد برنج را در چند مرحله به شیر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا آرد درون شیر حل شود و باز شده و حالا باید مخلوط نشاسته را از یک صافی رد کنید. مواد را روی حرارت بگذارید و به طور مداوم هم بزنید تا غلیظ شود. مواد شیر و آرد برنج را نیز باید در این مرجله اضافه کنید.

بعد از اینکه مواد شما در حالت رسیدن به غلظت می باشد، باید به آن شکر را اضافه کنید. بعد از باز شدن شکر نیز می توانید به آن مقداری گلاب اضافه کنید. مواد را روی حرارت به شکل مداوم هم زده و توجه داشته باشید که زیر حرارت ملایم باشد تا مواد ته نگیرد.

یک ظرف مناسب برای این حلوا انتخاب کنید. مدت زمان کافی برای حرارت دادن این حلوا زمانی است که رد قاشق روی آن قرار بگیرد. کف ظرفی را باید با استفاده از کمی روغن و کره چرب کنید. نیمی از مواد داغ شده را درون ظرف بریزید. در این مرحله از طرز تهیه تر حلوا باید یک لایه مواد دیگر تهیه کنید.

نیم دیگری از حلوا را نیز با کمی زعفران و در صورت دلخواه با کمی پودر هل ترکیب کنید. به آرامی و با استفاده از قاشق مواد زعفرانی را روی مواد سفید بریزید و به آرامی صاف کنید. مواد را 3 تا 4 ساعت درون یخچال بگذارید تا به خوبی بسته شود.

طرز تهیه تر حلوا

در نهایت می توانید روی این حلوا را با استفاده از پودر پسته و دارچین و همچنین گل محمدی تزیین کنید. این نوع حلوا ویژه بوده و طعم و مزه ای فوق العاده دارد. برای داشتن این نوع حلوای خوشمزه و خانگی شما می توانید رسپی های مختلفی داشته باشبد. در این بخش نیز یک رسپی عالی از این نوع حلوا را تجربه می کنید.

این نوع حلوا ویژه و خوشمزه است که شما طعم و مزه آن را تجربه می کنید. این نوع حلوا خواص زیادی داشته و برای علاقه مندان به دسر و پیش غذا یک ایده مناسب است. در صورت دلخواه می توانید یک لایه دیگر داشته باشید. در این صورت می توانید از مقداری پودر کاکائو یا شکلات بن ماری شده استفاده کنید و یک لایه شکلاتیی حلوایی داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر