طرز تهیه ماش ماشک غذای محلی و خوشمزه قم

اگر می خواهید غذایی ساده، خوشمزه و در عین حال مقوی تهیه کنید ماش ماشک می تواند گزینه ای عالی برای تهیه باشد. این غذای محلی برای قم می باشد . دارای طعمی متفاوت و دلنشین است.

طرز تهیه ماش ماشک غذای محلی و خوشمزه قم

ماش ماشک نوعی غذای محلی بسیار مفید و مقوی می باشد که با استفاده از مواد اولیه کم و دستور تهیه ای ساده در منزل تهیه می شود. ماش که یکی از حبوبات محبوب و یکی از منابع گیاهی پروتئین و سرشار از آهن می باشد خواص های بسیاری از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش قند خون و بسیار مناسب برای رژیم است. طرز تهیه ماش ماشک در این مطلب قرار دارد.

اشکنه رشته، اشکنه بلغور و تنورچه محلی هم از جمله غذاهای محلی محبوب و خوشمزه می باشد که انواع اشکنه علاوه بر داشتن طعمی عالی دارای انواع ویتامین و کلسیم برای بدن می باشند. برای تهیه این سه غذای محلی خوش طعم بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. ماش ماشک غذای محلی قم می باشد که به سادگی و با داشتن طعمی دلنشین تهیه می گردد.

ماش ماشک محلی

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • زردک 2 عدد
  • ماش 2 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده  200 گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • ادویه های دلخواه به مقدار لازم

ماش ماشک غذایی خوش طعم و مفید

طرز تهیه ماش ماشک محلی قم

ابتدا برای تهیه ماش ماشک باید قابلمه ای مناسب را بر روی حرارت قرار دهید. سپس گوشت چرخ کرده در قابلمه به همراه مقداری آب بریزید و یک  عدد پیاز را خلالی کنید. پیاز را هم به قابلمه اضافه نمایید و صبر کنید تا گوشت به خوبی آب پز و پخته شود.

در ادامه ماش را به خوبی بشویید و درون صافی بریزید تا آب اضافه ماش بیرون برود. سپس هویج قمی یا همان زردک را پوست کرده و حلقه ای خرد کنید. هویج حلقه ای شده را به همراه ماش شسته شده و نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه های دلخواه به قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه ماش ماشک محلی

پس از اینکه تمامی مواد درون قابلمه به خوبی پخته شدند به دلخواه، ماش ماشک را از قابلمه خراج کنید و با استفاده از گوشت کوب ماش را له نمایید. سپس درون طرف مورد نظر برای سرو بریزید و این غذای لذیذ و مقوی را با استفاده از نان و سبزی سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان