۷ افسانه در مورد مکمل‌های روغن ماهی حاوی امگا ۳ که نباید باور کنید

مکمل های روغن ماهی امگا ۳ فواید متعددی برای سلامتی دارند از تقویت ایمنی گرفته تا سلامت قلب. با این وجود، بسیاری از افراد به افسانه ها و باورهای غلط اعتقاد دارند. بیایید امروز همه آن باورهای غلط را از بین ببریم!

مکمل‌های روغن ماهی حاوی امگا 3 از ماهی‌های چرب مانند سالمون و خال مخالی به دست می‌آیند. این مکمل‌ها حاوی اسید‌های چرب ضروری امگا 3 یعنی ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند.

فواید روغن ماهی از محتوای اسید چرب امگا 3 ناشی می‌شود که به بهبود سلامت قلب و مغز و کاهش التهاب کمک می‌کند. علیرغم محبوبیت این مکمل‌ها در میان افراد آگاه به سلامت هنوز تصورات غلطی در مورد مکمل‌های روغن ماهی وجود دارد که منجر به طرح افسانه‌هایی مانند این شده که آن مکمل‌ها صرفا به سلامت قلب کمک می‌کنند یا آن که همه روغن‌های ماهی یکسان هستند.

به گزارش فرارو به نقل از health shots، مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارند محبوبیت پیدا کرده اند. با این وجود، اطلاعات نادرست و سردرگمی اغلب تصمیم گیری در مورد این که آیا آن‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم یا خیر برای افراد دشوار می‌سازد. اجازه دهید این هفت افسانه را در مورد مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 رد کنیم:

 

افسانه اول: همه مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 یکسان هستند

افراد زیادی معتقدند که همه روغن‌های ماهی یکسان هستند و فواید یکسانی دارند، اما این درست نیست! ارزش غذایی مکمل‌ها به عوامل مختلفی از جمله منبع ماهی، روش استخراج و فرآیند تولید بستگی دارد. برای کسب اطمینان از خلوص و قدرت به دنبال مکمل‌هایی از مارک‌های معتبر و مکمل‌هایی باشید که توسط سازمان‌های معتبر تایید شده اند.

 

افسانه دوم: مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 صرفا برای سلامت قلب مفید هستند


در حالی که اسید‌های چرب امگا 3 برای قلب شما مفید هستند مزایای آن‌ها بسیار فراتر از سلامت قلب است. امگا 3 نقش مهمی در عملکرد مغز، سلامت مفاصل، سلامت چشم و مدیریت کلی التهاب دارد. نتایج تحقیقات انجام شده توسط Advances in Nutrition نشان می‌دهند که مکمل‌های امگا 3 ممکن است از عملکرد شناختی، تنظیم خلق و خو و کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن حمایت کنند.

افسانه سوم: روغن ماهی امگا 3 می‌تواند باعث بروز بادگلو با طعم ماهی شود

مکمل‌های روغن ماهی با کیفیت پایین ممکن است باعث بروز بادگلو با مزه ماهی به دلیل ترشیدگی یا تصفیه ناکافی شوند. با این وجود، مکمل‌های روغن ماهی با کیفیت بالا که برای حذف ناخالصی‌ها و به حداقل رساندن اکسیداسیون تحت تقطیر مولکولی قرار می‌گیرند کمتر باعث ایجاد چنین عوارض جانبی خواهند شد. علاوه بر این، مصرف مکمل‌های روغن ماهی همراه با وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بروز بادگلوی با مزه ماهی کمک کند.

افسانه چهارم: صرفا افراد مسن به روغن ماهی نیاز دارند.

روغن ماهی نه تنها برای افراد مسن مفید است. برای سلامت همگان در تمامی سنین دارای فواید است. روغن ماهی امگا 3 از عملکرد آن در سلامت مغز در بزرگسالان جوان گرفته تا انعطاف پذیری مفاصل برای ورزشکاران فواید گوناگونی را برای افراد در سنین مخالف ارائه می‌دهد. برای آغاز استفاده از این مکمل‌های سرشار از مواد مغذی لازم نیست منتظر بمانید تا دیر شود.

افسانه پنجم: مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 خطر خونریزی را افزایش می‌دهند

در حالی که اسید‌های چرب امگا 3 خاصیت رقیق کنندگی خون دارند مصرف متوسط مکمل‌های روغن ماهی به طور کلی برای اکثر افراد از جمله کسانی که دارو‌های رقیق کننده خون مصرف می‌کنند بی خطر است. با این وجود، افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا افرادی که برای جراحی برنامه ریزی شده اند باید پیش از آغاز مصرف مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 با پزشک خود مشورت کنند تا دوز مناسب و خطرات احتمالی را تعیین کنند.

افسانه ششم: مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 برای زنان باردار بی خطر نیستند

اسید‌های چرب امگا 3 به ویژه دوکوزاهگزانوئیک اسید برای رشد مغز و چشم جنین در دوران بارداری ضروری هستند. نتیجه مطالعه‌ای که در نشریه Obstetrics and Gynecology منتشر شده نشان می‌دهد که مکمل امگا 3 در دوران بارداری ممکن است خطر زایمان زودرس را کاهش دهد از وزن سالم هنگام تولد حمایت کند و رشد شناختی را در نوزادان تقویت نماید.

با این وجود، زنان باردار باید پیش از آغاز مصرف هرگونه مکمل برای کسب اطمینان از ایمنی و دوز مناسب با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنند.

افسانه هفتم: شما می‌توانید امگا 3 کافی را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنید

در حالی که می‌توان اسید‌های چرب امگا 3 را از منابع غذایی مانند ماهی‌های چرب، دانه‌های کتان و گردو به دست آورد بسیاری از افراد به اندازه کافی از این مواد غذایی به طور منظم برای تامین نیاز‌های امگا 3 خود مصرف نمی‌کنند. از این رو مصرف مکمل‌ها می‌تواند یک راه راحت و قابل اعتماد برای کسب اطمینان از دریافت کافی این مواد مغذی ضروری باشد.

البته باید بگوییم که از مصرف مکمل‌ها بدون نظارت متخصص یا توصیه پزشک خودداری کنید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان