طرز تهیه خرش حلوا خوش طعم و ایده آل

اگر دنبال یک غذای محلی خاص و ویژه هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه خرش حلوا آشنا شوید. برای این حلوا باید از یک سبزی معطر با نام خرش استفاده کنید که عطر ویژه ای دارد.

طرز تهیه خرش حلوا خوش طعم و ایده آل

خرش حلوا یک غذا و پیش غذای فوق العاده بوده که شما علاقه مندان در این بخش با طرز تهیه خرش حلوا آشنا می شوید. این نوع سبزی خرش یک نوع غذای اصیل بوده و شما می توانید یک رسپی عالی از این‌ نوع خرش را داشته باشید.

انواعی از غذاهای اصیل ایرانی را می توانید در آرگا داشته باشید. طرز تهیه حلوا آویشن و حلوا برنجی با رسپی های جدید و به روز را می توانید درآرگا مطالعه کنید. این نوع حلواها به عنوان یک پیش غذا نیز ایده جالبی خواهد بود.

خرش حلوا با دستور ساده

مواد اولیه:

  • آرد برنج: 3 پیمانه
  • پودر قند: 2 پیمانه
  • آرد برنج: 1 پیمانه
  • کره: 200 گرم
  • روغن جامد: 300 گرم
  • پودر هل: 1/2 قاشق غذاخوری
  • گلاب: 2 قاشق غذاخوری
  • سبزی معطر و محلی خرش: 2 پیمانه
  • مغز گردو: 150 گرم

طرز تهیه خرش حلوا:

ابتدا باید سبزی خرش را پاک کرده و به خوبی بشویید. سبزی را درون آبکشی ریخته و زمان دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه باید سبزی ها را به صورت ساطوری برش زده تا ریز شود.

طرز تهیه خرش حلوا

تابه ای روی حرارت گذاشته و کمی روغن درون آن بریزید. در ادامه نیز باید سبزی ها را درون تابه تفت دهید. بعد از اینکه آب سبزی کمی تبخیر شد، کنار بگذارید و به سراغ تهیه مواد دیگر این خرش بروید.

آرد گندم را باید چند مرتبه الک کنید. آرد را درون تابه ای تفت داده و با حرارت ملایم تفت بدهید تا بوی خامی آن از بین برود. بعد از اینکه رنگ آرد نخودی شد، مجدد باید آن را الک کرده تا بافتی نرم پیدا کند.

حاله آرد برنج را درون همان تابه باید تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. آرد را مجدد تفت دهید تا بوی خامی آن نیز از بین برود. حالا آرد گندم را اضافه کرده و کمی پودر قند نیز اضافه کنید. در این بخش کل مواد را الک کرده تا در صورتی که بافت گلوله شده دارد، باز شود.

مواد خشک تابه را کمی گود کرده درون آن را کمی گلاب بریزید. کره و مقداری روغن جامد را روی حرارت بن ماری کرده تا باز شود. کره را در میان مواد خشک ریخته و به آرامی ورز دهید تا مواد یکدست شده و خمیری یکدست داشته باشید.

رسپی ساده خرش حلوا

مواد حلوای شما باید نرم و یکدست شود. مواد را در کف یک سینی پهن کرده و سبزی های تفت داده شده را روی این حلوا بریزید و ‌خوب در تمام سطح آن پهن کنید. مقداری نیز مغز گردو خرد شده اضافه کرده و روی قسمت های حلوا بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه خرش حلوا مواد را درون یخچال گذاشته تا به خوبی بسته شود. شما می توانید از مواد دلخواه دیگری نیز برای روی این حلوا استفاده کنید. حالا باید به صورت برش های لوزی شکل برش زده و درون ظرف ها سرو نمایید.

این حلوا یک نوع پیش غذا عالی بوده که در مهمانی های خود خواهید داشت. این حلوای ویژه را برای عصرانه داشته باشید و از طعم آن لذت ببرید. این نوع حلوا را می توانید با یک سبزی معطر و محلی خوشمزه تهیه کنید. حلوا با سبزیجات یک ایده جذاب بوده و یک نوع پیش غذای متنوع و جدید است. شما با داشتن این نوع پیش غذا بر سر سفره های خود می توانید به آن رنگ و بوی دیگری بدهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر