طرز تهیه واویشکا جگر غذای ساده خوش طعم و متفاوت

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه واویشکا جگر خانگی آشنا شوید. این جگر با ادویه های تند و سبزی های معطر عالی است.

طرز تهیه واویشکا جگر غذای ساده خوش طعم و متفاوت

برای اینکه غذاهای محلی با دستورهای ساده را داشته باشید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه واویشکا جگر که یک غدای محلی سالم که مقوی بوده را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

برای داشتن یک غذای محلی سالم و ساده می توانید در ارگا همراه ما باشید. طرز تهیه ساندویچ جگر و کتلت جگر با رسپی ساده و  کاربردی را می توانید در لینک مطالعه کنید.

مواد اولیه:

  • جگر گوسفندی: 1 دوم
  • دل گوسفندی: 1 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • جگر سفید: 1 دوم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: 1 عدد
  • زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل و نمک و زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه واویشکا جگر

طرز تهیه واویشکا جگر:

برای داشتن این ترکیب فوق العاده و خوشمزه باید ابتدا جگر را کمی شسته و بعد خرد کنید. یک عدد پیاز را به صورت نگینی شده برش بزنید‌. درون تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را درون آن تفت دهید. مقداری ادویه به آن اضافه کرده تا عطر آن بلند شود.

جگرها را که از قبل شسته اید، به مواد اضافه کرده بهتر است تا جگر سفید را ابتدا اضافه کرده زیرا این نوع جگر دیرپز بوده و ممکن است سفت شود. 1 ساعت قبل جگر سفید را پخته و بعد درون تابه ای دیگر جگر سیاه و دل مرغ را با کمی پیاز و ادویه تفت داده و بعد به مواد جگر سفید اضافه کنید‌.

مواد لازم واویشکا جگر

درب تابه را قرار داده و زمان دهید تا جگرها به خوبی با یکدیگر پخته شده و نرم شود. در صورتی که جگرها پخته شد و نرم شدند، مقداری رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. در این بخش می توانید مقداری نمک اضافه کنید.

افزودن رب و نمک باید در مرحله آخر باشد زیرا رب باعث شده که پخت جگر به خوبی صورت نگیرد و جگرها سفت می شود. شما می توانید از مقداری گوجه فرنگی رنده شده نیز استفاده کنید که طعم جگر شما را بهتر می کند.

بعد از افزودن رب و گوجه به مواد کمی زمان دهید تا مزه دار شده و پخت آن بهتر شود. در مرحله بعدی باید کمی زعفران دم شده اضافه کنید. می توانید برای مزه دار شدن غذا از کمی ادویه دیگر نیز استفاده کنید‌. در صورتی که جگرها خشک شد، باید کمی آب جوش اضافه کرده تا مواد کمی آبدار باشد.

واویشکا جگر

در این مرحله از طرز تهیه واویشکا جگر مواد شما آماده است و می توانید، سرو کنید‌. این جگر طعم عالی داشته و یک غدای محلی‌ و مقوی است که می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود تهیه کرده و نوش جان کنید. در کنار این جگر می توانید مقداری نان سنگک و سبزی هم داشته باشید.

نکاتی که در پخت این جگر باید توجه داشته باشید این است که باید رب و نمک را در مرحله آخر اضافه کرده که جگر بهتر پخته شود. شما می توانید از ادویه های دلخواه دیگر نیز استفاده کنید. این‌ جگر بهتر است کمی تند باشد. شما می توانید از فلفل تند برای این جگر استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان