ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه اشکنه اصفهانی با دستور پخت اصلی

شما علاقه مندان به آشپزی های سنتی می توانید در این بخش با طرز تهیه اشکنه اصفهانی سنتی آشنا شوید. این اشکنه ویژه طعم فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه اشکنه اصفهانی با دستور پخت اصلی

اشکنه یک غذای سنتی و مقوی بوده که شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه اشکنه اصفهانی سنتی آشنا شوید. این غذا را با رسپی متنوع می‌توانید در این بخش مطالعه کنید.

برای داشتن انواعی از غذاهای سنتی خاص و ویژه می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید و طرز تهیه اشکنه گوشت و اشکنه رشته را مطالعه کنید. این اشکنه ها طعم ویژه ای دارند.

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • گوجه: 3 عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • شنبلیله خشک: 1 قاشق مرباخوری
  • پیاز: 1 عدد
  • سیب زمینی: 1 عدد

طرز تهیه اشکنه اصفهانی

طرز تهیه اشکنه اصفهانی:

اشکنه یه غذای سنتی محبوب بوده که شما می‌ توانید برای میان وعده‌ های مختلفی تهیه کرده و نوش جان کنید. در این بخش نیز با طرز تهیه یک اشکنه سنتی و ویژه آشنا می‌ شوید.

برای داشتن این اشکنه ویژه و سنتی باید ابتدا پیاز را برش زده و درون تابه به همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. می‌ توانید از یک سیر رنده شده نیز درون مواد استفاده کنید و تفت دهید تا عطر آن بلند شود. در ادامه مقداری گوجه فرنگی خرد شده را به مواد اضافه کرده و درب تابه را قرار دهید تا گوجه‌ ها تفت خورده و آبدار شوند.

نحوه تهیه اشکنه اصفهانی

حالا باید مقداری رب گوجه فرنگی را به مواد خود اضافه کرده و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. کمی زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه کرده و تفت داده تا عطر ادویه‌ ها بلند شود. شنبلیله خشک شده را کمی خرد کرده و به مواد اضافه نمایید تا عطر آن بلند شود.

حالا سیب زمینی‌ ها را به صورت نگینی خرد کرده و درون مواد خود تفت دهید. برای اینکه اشکنه شما غلظت مناسب را داشته باشد، می‌ توانید ابتدا آرد را به همراه پیاز درون روغن تفت داده تا عطر آرد بلند شود و بعد مواد گوجه و رب را اضافه نمایید.

مقدار آب جوشیده روی مواد ریخته و زمان دهید تا مواد بجوشد. درب قابلمه را قرار داده و 40 دقیقه زمان دهید تا اشکنه شما جا افتاده شود. شما می‌ توانید از کره گیاهی و حیوانی نیز برای این اشکنه استفاده کنید. تخم مرغ‌ ها را درون ظرفی شکسته و با چنگال کمی هم بزنید. در مرحله آخر زیر حرارت را بلند کرده تخم مرغ‌ ها را درون اشکنه انداخته و زمان دهید تا خودش را بگیرد.

دستور تهیه اشکنه اصفهانی

می‌ توانید مواد را درون اشکنه خوب هم زده تا ترکیب شود و یا می‌ توانید تخم مرغ را به صورت سالم درون اشکنه بیندازید. این کاملاً سلیقه‌ ای بوده و به ذائقه شما بستگی دارد.

در این مرحله از طرز تهیه اشکنه اصفهانی اشکنه شما آماده بوده و می‌ توانید نوش جان کنید. این اشکنه با سبزی سیر تازه نان نوش جان می‌ شود. این اشکنه ویژه و خوشمزه را می‌ توانید برای مهمانی‌ های خود نیز تهیه کرده و نوش جان کنید. شما می توانید در کنار این اشکنه ها از نان های سنتی نیز استفاده کرده که طعم عالی دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان