طرز تهیه اشکنه آلبالو غذای سنتی و خوشمزه

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید با طرز تهیه اشکنه آلبالو ساده و دستور آن آشنا شوید. این اشکنه طعم ویژه ای داشته و برای پذیرایی شما گزینه عالی است.

طرز تهیه اشکنه آلبالو غذای سنتی و خوشمزه

تهیه از غذاهای محلی‌ های ویژه را می‌ توانید در ارگا مطالعه کنید. در این بخش نیز با طرز تهیه اشکنه آلبالو با یک دستور تهیه ساده آشنا خواهید شد.

شما علاقه‌ مندان به رسپی های محلی می‌ توانید در این بخش با دستور تهیه یک اشکنه خاص آشنا شوید. طرز تهیه اشکنه اصفهانی و اشکنه گوشت را می توانید در این بخش مطالعه نمایید.

روش تهیه اشکنه آلبالو

مواد اولیه:

  • آلبالو: نیم کیلو
  • روغن: به میزان لازم
  • پیاز: 3 عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری
  • شنبلیله خشک: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر: به میزان لازم
  • تخم مرغ: 4 عدد

طرز تهیه اشکنه آلبالو:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون تابه با مقداری روغن تفت دهید. زیر حرارت را کم کرده تا پیازها به آرامی سرخ شود. حالا مقداری آرد درون پیاز تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. در ادامه مقدار شنبلیله به آن اضافه کرده و تفت دهید.

مراحل تهیه اشکنه آلبالو

شما می‌ توانید از زردچوبه نیز برای خوش عطر شدن مواد استفاده کنید. بعد از اینکه مواد به خوبی با یکدیگر تفت خورد و عطر آن بلند شد، مقدار 3 تا 4 لیوان آب به آن اضافه کنید. در ادامه تخم مرغ‌ ها را درون ظرف شکسته و هم زده و درون مواد در مرحله آخر اضافه کنید.

بعد از اینکه مایع اشکنه جوشید و کمی به غلظت مناسب رسید، تخم مرغ‌ ها را اضافه کنید. در صورتی که تخم مرغ را در این اشکنه دوست ندارید، می‌ توانید آن را حذف کنید و یا می‌ توانید از میزان تخم مرغ کمتری استفاده کنید.

حالا هسته آلبالو را جدا کرده و آلبالوها را درون ظرفی بریزید. آلبالوهای هسته شده را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا درون مواد اشکنه باز شود. در مرحله آخر می‌ توانید با آن مقداری ادویه فلفل و زردچوبه اضافه کنید. همچنین می‌ توانید مقداری نمک افزوده تا طعم قطر شما بهتر شود.

طرز تهیه اشکنه آلبالو

در این مرحله از طرز تهیه اشکنه آلبالو غذای شما آماده بوده و می‌ توانید درون ظرف سرو کنید. این غذا را می‌ توانید در کنار نان سنگک سرو کرده و نوش جان نمایید. شما علاقه‌ مندان به آشپزی می‌ توانید با انواع غذاهای محلی و سنتی آشنا شوید و رسپی های متنوع آنها را مطالعه کنید.

در پخت این غذا باید برخی از نکات توجه داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌ توانید تخم مرغ را در این غذا حذف کرده و یا اگر دوست دارید تخم مرغ را به این غذا اضافه کنید. باید قبل از آن آلبالو تخم مرغ را درون مواد بریزید تا پخته شود.

برای ملس‌ تر شدن غذا می‌ توانید از مقداری شکر استفاده کرده که طعم غذا را متعادل‌ تر می‌ کند و ترشی آلبالو را از بین می‌ برد. اگر می‌ خواهید شکر به این مواد اضافه کنید. باید میزان نمک را خیلی کم اضافه کرده تا طعم بهتری داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان