ماهان شبکه ایرانیان

جشنواره علامه حلی به کار خود خاتمه داد

گروه حوزه‎های علمیه: ششمین جشنواره حوزوی علامه حلی با معرفی آثار برتر در قم به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین جواد اسماعیلی نیا، دبیر علمی همایش علامه حلی در خصوص برگزاری این همایش گفت: فراخوان ششمین جشنواره علامه حلی اوایل دی ماه سال 92 اعلام شد و تعداد کثیری از طلاب علوم دینی آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.
اسماعیلی نیا افزود: بیش از 8 هزار نفر از طلاب از سراسر کشور در این جشنواره حضور یافتند که 4 هزار و 900 نفر از آنها را برادران تشکیل دادند.
وی با تقدیر از شرکت کنندگان در این جشنواره علمی عنوان کرد: این طلاب زیر 31 سال سن دارند که آثار خود را در 10 گروه علمی شامل کتاب، مقالات و پایان نامه ارسال کردند و با دقت توسط هیئت داروان مورد ارزیابی قرار گرفت.
دبیر جشنواره علامه حلی یادآور شد: این گروه‎ها شامل اخلاق و تربیت، سبک زندگی اسلامی، تاریخ، کلام، فلسفه و... است که بیشترین آثار در گروه اخلاق و تربیت دریافت شده است.
وی با بیان انتخاب 32 اثر برگزیده خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت آثار 64 اثر نیز شایسته تقدیر بودند همچنین باید گفت که 120 عنوان کتاب، 293 پایان‌نامه، هزار و 438 تحقیق پایانی و 6هزار مقاله در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین غروی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی گفت: برگزاری جشنواره‎های علمی نقش مهمی در تولید علم دارد و حوزه‎های علمیه باید آن را مورد توجه خاصی قرار دهند به خصوص در زمینه ارزیابی و بررسی آثار گرانقدر عالمان دینی باید تلاش کرد و این میراث با ارزش را حفظ نماییم.
وی تاکید کرد: بهترین راه برای مقابله با هجمه‎های فرهنگی تحول علم و توجه به معرف دینی است تا بتوانیم در مقابل تبلیغات شوم ماهواره‎ها و سایت‎های ضد دینی به مقابله بپردازیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان