طرز تهیه جغول بغول (جغور بغور) غذای سنتی و محبوب ایرانی

طرز تهیه جغول بغول که در این بخس بزای شما علاقه مندان به آشپزی قرار داده شده است را می توانید، مطالعه کنید. این خوراک قدیمی در بین ایرانیان رونق زیادی داشته است.

طرز تهیه جغول بغول (جغور بغور) غذای سنتی و محبوب ایرانی

برای تهیه انواع خوراک‌ های خانگی با رسپی‌ های متنوع و ساده می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. شما علاقه مندان می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه جغور بغول آشنا شوید.

شما در آرگا می‌ توانید نحوه تهیه انواعی از غذاهای متنوع و جدید را مطالعه کنید. طرز تهیه ساندویچ جگر و خوراک سنگدان نیز با یک دستور ساده را مطالعه خواهید کرد.

مواد جغول بغول

مواد اولیه:

  • پیاز درشت: 1 عدد
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
  • هویج: 2 عدد
  • سیب زمینی: 2 عدد
  • دل و جگر گوسفند: 200 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • لیموی تازه: به میزان لازم

طرز تهیه جغول بغول:

این خوراک یک غذای مقوی بوده و برای کودکان نیز بسیار توصیه می‌ شود. برای اینکه یک خوراک جگر گوسفندی بدون بو و با طعم عالی داشته باشید در این بخش همراه ما باشید.

این غذا مانند تاس کباب یک غذای قدیمی بوده و یکی از مقوی‌ ترین غذاها می‌ باشد. برای داشتن این خوراک ابتدا باید جگر گوسفندی تازه و تمیز تهیه کنید. در مرحله بعدی جگرها را به اندازه‌ های کوچک ریز کرده و مقدار کمی آب روی آن بریزید و سریع آن را شستشو دهید. توجه داشته باشید که جگر را نباید زیاد زیر شیر آب قرار دهید تا ویتامین آن خارج شود.

روش تهیه جغول بغول

پیاز را به صورت خلالی برش زده و درون تابه به همراه مقدار روغن تفت دهید. جگرها را به مواد افزوده و با حرارت ملایم تفت داده  مقداری رب گوجه فرنگی با آن اضافه کنید. رب را تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. مقداری فلفل، نمک و زردچوبه نیز به آن اضافه کنید. حالا کمی آب لیموی تازه را به آن افزوده تا عطر و بوی بهتری داشته باشد.

برای اینکه پخت جگر شما سریع‌ تر شود، می‌ توانید رب و لیموی تازه را در مرحله آخر اضافه کنید. همچنین می‌ توانید نمک را نیز در مرحله آخر اضافه نمایید تا بافت جگر شما نرم‌ تر شده و سریع‌ تر بپزد. برای این کار باید در مرحله آخر رب را درون تابه‌ ای تفت داده و بعد از اینکه بوی خامی آن از بین رفت به مواد جگر اضافه کنید.

طرز تهیه جغول بغول

در این مرحله از طرز تهیه جغول بغول در تابه‌ ای دیگر مقدار سیب زمینی را به صورت خلالی برش زده و سرخ کنید. در کنار این خوراک حتماً باید سیب زمینی سرو شود. می‌ توانید مقداری سبزیجات سرخ شده نیز در کنار آن استفاده کنید. هویج سرخ شده و کدوی سرخ شده می‌ تواند گزینه عالی در کنار این خوراک باشد.

بعد از اینکه جگرهای شما پخته و نرم شد، می‌ توانید درون ظرف سرو کرده و سیب زمینی و سبزیجات را نیز در کنار آن قرار دهید. این غذا را می‌ توانید با سبزی و پیاز سرو کنید. نان تازه نیز در کنار این غذا طعم عالی به آن می‌ دهد. شما می‌ توانید انواع خوراک‌ های خانگی با رسپی‌ های ساده و کاربردی را در آرگا و با همین دستور داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر