طرز تهیه اشکنه شنبلیله غذای سنتی و خوشمزه ایرانی

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه اشکنه شنبلیله خانگی آشنا شوید. این اشکنه را با سبزی خشک شده و ادویه تهیه کنید.

طرز تهیه اشکنه شنبلیله غذای سنتی و خوشمزه ایرانی

یکی از غذاهای اصیل و سنتی که می توانید در خانه تهیه کنید، اشکنه بوده که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه اشکنه شنبلیله خانگی آشنا شوید. این غذای بومی و محلی طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه اشکنه همراه ما باشید. طرز تهیه اشکنه آلبالو و اشکنه اصفهانی نیز در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید.

طرز تهیه اشکنه شنبلیله

مواد اولیه:

  • شنبلیله خشک: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 1 عدد
  • آرد سفید: 1 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • فلفل سبز: 1 عدد
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه اشکنه شنبلیله:

ابتدا پیازها را به صورت نگینی برش بزنید‌. قابلمه ای را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن درون آن بریزید در ادامه پیازهای نگینی شده را اضافه کرده و تفت دهید. بعد از اینکه پیازهای شیشه ای و سبک شد، باید مقداری فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید.

دستور تهیه اشکنه شنبلیله

آرد را له تابه اضافه کرده و کمی تفت داده تا بوی خامی آرد از بین برود ‌در ادامه مقداری شنبلیله خشک شده را اضافه کرده و تفت دهید تا کمی عطر سبزی معطر بلند شود. شنبلیله باید با حرارت ملایم تفت خورده تا نسوزد.

یک لیوان آب جوش را باید به مواد اضافه کنید تا روی حرارت بجوشد. سیب زمینی را پوست کنده و نگینی برش زده و در ن قابلمه ریخته تا سیب زمینی نرم شود. در این مرحله از طرز تهیه اشکنه شنبلیله باید تخم‌مرغ را درون ظرفی شکسته و کمی با چنگال هم بزنید و به مواد اشکنه در حال جوش اضافه کنید‌

کمی مواد را روی حرارت قرار داده تا جا افتاده شود‌‌. این نوع اشکنه ویژه و خانگی را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز تهیه کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم اشکنه شنبلیله

این اشکنه را می توانید در کنار نان سرو نمایید. در مرحله آخر می توانید مقداری نان نمک نیز به مواد افزوده تا طعم آن بهتر شود‌. برای خوشمزه تر شدن این اشکنه نیز باید مقداری رب گوجه فرنگی را درون تابه ای تفت داده و به مواد خود اضافه کنید. همچنین می توانید از مقداری گوجه فرنگی رنده شده نیز برای خوش رنگ تر شدن و خوشمزه تر شدن اشکنه استفاده کنید.

شما برای عطر دارتر شدن این نوع اشکنه خانگی می توانید از شنبلیله تازه نیز استفاده نمایید. این نوع اشکنه ویژه خانگی را می توانید در کنار نان تازه نیز نوش جان کنید. شما می توانید انواعی از اشکنه های خانگی را در آرگا مطالعه کرده و از تهیه آن ها لذت ببرید.

شما می توانید از تخم مرغ محلی نیز برای این اشکنه استفاده کنید. سرو این اشکنه برای یک دورهمی نیز فوق العاده بوده و می توانید در کنار نان تازه و بربری نیز سرو کرده و نوش جان کنید. این اشکنه خانگی سالم و مقوی بوده و می توانید انواعی از اشکنه سبزیجات ویژه و خانگی را با همین رسپی تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر