ماهان شبکه ایرانیان

اجرای طرح "کلید به کلید" گره‌گشای بافت فرسوده قزوین

شهردار قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین برای اولین بار در ایران طرح "کلید به کلید" را با هدف بازآفرینی شهری در یکی از مناطق محروم و فرسوده را عملیاتی کرده است.

اجرای طرح "کلید به کلید" گره‌گشای بافت فرسوده قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «مهدی صباغی» شهردار قزوین در چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران، بر اهمیت بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: بازآفرینی شهری طرحی برای کمک به محرومین، نوسازی بافت فرسوده و رفع معضلات تاریخی و فرهنگی در این مناطق است.

شهردار قزوین افزود: برخی آسیب های اجتماعی در بافت های فرسوده باعث اتفاقاتی از جمله عدم رشد مردم آن منطقه می شود که در این راستا مدیریت شهری قزوین برای اولین بار در ایران طرح "کلید به کلید" را با هدف بازآفرینی شهری در یکی از مناطق محروم و فرسوده را عملیاتی کرده است.

صباغی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو منطقه بافت فرسوده در قزوین داریم که در موقعیت جغرافیایی مطلوبی واقع شده اند، ولی به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در اوایل انقلاب شاهد نابسامانی در این مناطق هستیم.

احداث هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده قزوین

شهردار قزوین عنوان کرد:  تاکنون 330واحد مسکونی در این بافت ها نوسازی شده است و 330واحد دیگر در حال انجام است که در مجموع هزار واحد مسکونی با مشارکت مردم در حال احداث می باشد.

وی افزود: اولین دفترچه بافت تاریخی و بافت فرسوده شهر قزوین تصویب و به ثبت رسید و قابلیت عملیاتی پیدا کرده است و در حال بهره برداری می باشد.

شهردار قزوین با بیان اینکه مردمی متدین و با تاریخ تمدن دیرینه داریم اظهار کرد: امروز بزرگترین افتخار ما این است از ظرفیت های شهر در راستای توسعه کهن شهر تاریخی قزوین استفاده کنیم.

صباغی خاطرنشان کرد: امروز مفتخریم که علاوه بر سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضا سپاه پاسداران که فرزند این منطقه است، در محل پرورش شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی، حسن پور، شهید پرویز و فرماندهان دیگر خدم می کنیم.

شهردار قزوین در خاتمه اظهارکرد: امروز افتخار می کنیم پشتیبان محور مقاومت و مردم مظلوم غزه،  لبنان، یمن و عراق هستیم و ان شا الله به برکت خون شهدا شاهد پیروزی همه مسلمین جهان در دنیا باشیم.

در ادامه «مهدی رجحانی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: امید است با استفاده از دفترچه بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده شهر شاهد توسعه بیش از پیش دیار مینودری قزوین باشیم.

رجحانی بر ضرورت تعامل بین شهرها و استان های هم جوار جهت اتخاذ سیاست گذاری های مناسب مدیریت شهری در راستای تعامل با استان های مهجوار قزوین  تاکید کرد و گفت: مطمئنا با هماهنگی و تعامل مناسب بین مدیران شهری و استانی روز به روز شاهد توسعه شهرها خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان