دیگه نگران پیچ و مهره های سخت نباش

آچاربکس ابزاری کاربردی و مهم هست که است که برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره ها استفاده می شود و سه نوع دستی، برقی و بادی آن در بازار موجود می باشد.

دیگه نگران پیچ و مهره های سخت نباش

با آچار بکس و جعبه بکس هیچ پیچ و مهره ای نمیتونه شکستت بده

ابزار‌آلات و دانش فنی همیشه در کنار هم به کمک انسان آمده اند و به او امکان داده اند که به کارها و ایده های فنی خودش بپردازد. در دنیای گسترده ابزارهای حرفه ای و کاربردی آچار بکس و جعبه بکس جایگاه مهم و خاصی دارند.

آچار بکس چیست؟

آچاربکس ابزاری کاربردی و مهم هست که است که برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره ها استفاده می شود و سه نوع دستی، برقی و بادی آن در بازار موجود می باشد.ما در این مقاله به معرفی آچار بکس و جعبه بکس دستی می پردازیم.

عملکرد آچار بکس در دو بخش اصلی و سازنده ان قرار دارد: دسته و سوکت

دسته آچار بکس:

دست آچار بکس یا همان دسته بکس در دو طرح معمولی و جغجغه ای وجود دارند. این دسته معمولا از جنس فولاد یا کروم وانادیوم ساخته می شوند و طوری طراحی میشوند که در دست گرفتن را تسهیل کند.

سری آچار بکس:

سوکت: سری فلزی یا سوراخ درایو که در اندازه‌های مختلف برای اتصال به سر پیچ یا مهره طراحی شده است.

جعبه بکس 24 پارچه6 پر درایو 1/2 اینچ لیکوتا ALK-8012FS

جعبه بکس :

زمانی که تعداد متنوعی از آچار بکس ها و متعلقات آن ها را در کنار هم و در یک جعبه فلزی یا پلاستیکی قرار میدهند اصطلاحا به آن جعبه بکس می گویند. اقلام داخل جعبه بکس بسته به چند پارچه بودن انها متفاوت و متنوع است مانند جعبه بکس24پارچه6پردرایو1/2اینچ لیکوتاALK-8012FS یا جعبه بکس25پارچه6پر1/2لیکوتامدلALK-8001F اما بعضی اقلام در همه جعبه بکس ها موجود و ضروری است.

اقلام متداول داخل جعبه بکس

بکس های تکی:

داخل جعبه بکس چندین بکس تکی وجود داردکه با مشخصه های ظاهری و فنی شناخته می شوند از جمله مشخصه های فنی اندازه سوراخ درایو آچار بکس ها است که یا بر حسب اینچ اندازه گیری شده اند و یا بر اساس استاندارد متریک بر حسب میلی متر. هستند.

رایج ترین اندازه های آچار بکس عبارتند از:

بر حسب اینچ: 1/4، 3/8، 1/2، 3/4، 1، ½ 1، ½ 2، ½ 3

بر حسب میلی متر: 8، 10، 13، 19، 24، 32

این تنوع کمک می کنید که طیف گسترده تری از پیچ ها را بتوتن باز و بسته نمود.

از مشخصه های ظاهری آچار بکس ها می توان به قد و تعداد پر های آنها اشاره کرد بکس ها یا کوتاه هستند و یا بلند و عمدتا در دو مدل 6 پر و 12 پر رایج هستند اما مدل 4 و هشت پر آن نیز برای پیچ های خاص کاربرد دارد.

بکس یک سری استوانه ای شکل است که در یک طرف مادگی 6 یا 12 وجهی برای اتصال پیچ و مهره که مطابق با گل پیچ است و از طرف دیگر مادگی مربعی برای اتصال به دسته دارند که به دسته بکس معمولی یا جغجغه ای یا آچار ترکمتر متصل می گردد.در قسمت سری دسته بکس یک نر مستطیل شکل وجود دارد که درایور آن است که سری ها به آن متصل می شوند.

آچار بکس

دسته بکس:

قطعه ای ضروری در جعبه بکس میله ای صاف یا شکل دار است که در سر ان مکعبی متناسب با با سوراخ سر آچار بکس ها تعبیه شده است تا به راحتی به بکس متصل گردد و بتوان با آن پیچ ها رو باز و بسته نمود.

آچار بکس جغجغه ای :

این بکس ها دارای سایزهای متنوع درایو هستند و روی بکس متصل می شوند. و نیروی وارده به پیچ و مهره را افزایش می دهد.

آچار بکس T شکل :

نوع طراحی این اچار بکس به آن شکل تی داده است.

آچار بکس زوایه‌دار:

این نوع آچار بکس دارای یک دسته زاویه‌دار است که به شما امکان می‌دهد به پیچ و مهره‌هایی که در زاویه قرار دارند دسترسی پیدا کنید.

آچار گشتاور سنج :

خاصیت گشتاوری این آچار کمک می کند تا پیچ به اندازه استاندارد سفت شود و از سفتی بیش از حد و شلی پیچ و اتصالات جلوگیری می کند.

بکس شمع :

بعضی بکس ها فقط برای کار خاصی طراحی شده اند مانند بکس شمع خودرو که بکسی بلند و دارای واشر است که تنها کار برد ان بیرون کشیدن شمع خودرو و یا موتورسیکلت است.

رابط بکس :

این قطعه بین آچار بکس و بکس جغجغه ای قرار میگیرد و و چرخش پیچ هایی که در محل های عمیق قرار دارند را ممکن می کند.

تبدیل بکس :

ممکن است سوراخ بکسی که در اختیار داریم با دسته بکس جغجغه ای که در دسترس داریم متناسب نباشد.در این زمان تبدیل بکس مشکل ما را حل می کند.

تبدیل لقلقه ای :

این تبدیل باعث می شود که بتوان از یک آچار بکس به جای بکس جغجغه ای استفاده نمود و پیچ را در فضای محدود به راحتی چرخاند.

جعبه بکس

بکس فشار قوی :

این بکس ها دارای دیواره ای ضخیم هستند که آنها را برای استفاده روی بکس ها بادی و برقی مناسب می کند.

پیچ گوشتی بکس :

این پیچ گوشتی برای پیچ های ستارهای و سر تخت کاربرد دارد.

کاربرد آچاربکس

کاربرد آچار و جعبه بکس

بکس ها در موارد زیادی به کمک متخصین و تعمیرکاران آمده اند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیرات خودرو: آچار بکس در تعمیرات خودرو از تعویض چرخ‌ها تا تعمیر موتور، بکار برده می شود.یک جعبه بکس استاندارد و کامل برای یه مکانیک بسیار ضروری است.

کارهای خانه و تاسیسات: در خانه نیز آچار بکس از نصب مبلمان، آویزان کردن قفسه‌ها و تعمیر لوازم خانگی تا کارهای فنی چون تعمیر و نصب موتورخانه و پکیج استفاده کرد.

کارخانه و تولید: آچار بکس در خطوط تولید برای اتصالات و باز و بست پیچ مهره ها بکار برده می شود.

لوله کشی: از آچار بکس برای نصب و جداسازی لوله‌ها و اتصالات استفاده می‌شود.

نجاری: از آچار بکس برای مونتاژ و جداسازی مبلمان و سایر سازه‌های چوبی استفاده می‌شود.

امیدواریم که این مطلب شمارا با بکس و جعبه بکس به خوبی آشنا کرده باشد در پایان اضافه می کنیم که بهترین بکس های موجود در بازار جعبه بکس های تایوانی و آلمانی هستند که از لحاظ کیفیت بسیار مطلوبند. بهترین برنده بکس ساخت تایوان را می توانید از فروشگاه اینترنتی ابزار مبزارام تهیه بفرمایید تا هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ اصل بودن کالا تضمین دریافت نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر