ماهان شبکه ایرانیان

واکنش سفارت آمریکا به اهانت اسرائیل به آیت‌الله سیستانی

اهانت یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی به آیت‌الله سیستانی در سایه حمایت‌های همه‌جانبه واشنگتن از جنایات تل‌آویو، سفارت آمریکا در بغداد را به موضع‌گیری واداشت.

واکنش سفارت آمریکا به اهانت اسرائیل به آیت‌الله سیستانی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس، در پی اهانت کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی به مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق و قرار دادن عکس آیت‌الله سیستانی در کنار عکس سایر رهبران محور مقاومت، به‌عنوان شخصیت‌هایی که باید ترور شوند، سفارت آمریکا در بغداد نیز ناگزیر به نشان دادن واکنش شد. در پی این اقدام شبکه تلویزیونی اسرائیلی که با پاسخ تند نخست‌وزیری، ریاست‌جمهوری و گروه‌های سیاسی عراقی همراه شد، سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که ایالات متحده هرگونه اقدام علیه مرجعیت عالی دینی در عراق را رد می‌کند.به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این سفارتخانه اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی «یک شخصیت برجسته مذهبی است که دارای احترام زیادی در جامعه است. ایالات متحده آمریکا، آقای سیستانی را به عنوان صدایی قاطع و تأثیرگذار در تقویت منطقه‌ای با صلح بیشتر می‌بیند».روز گذشته عصام الکریطی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (الاطار التنسیقی» با تأکید بر همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در کلیه جنایاتش اعلام کرده بود که «اشاره یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی به این‌که آیت‌الله سیستانی در بانک اهداف رژیم اشغالگر است، به‌مثابه اعلان‌جنگ علیه عراق است که مستلزم واکنش دولت این کشور است. هرگونه اهانت به این مرجعیت، دارای تبعات خطرناکی است بویژه که میلیون‌ها نفر آماده جان‌فشانی برای این مرجعیت هستند». مشاور سیاسی نخست‌وزیر عراق فادی الشمری نیز این مرجع دینی را «خط‌قرمز» شیعیان جهان دانست و تأکید کرد که اسرائیل جرئت اقدام علیه ایشان را ندارد.

دولت و ریاست جمهوری عراق نیز ضمن محکوم کردن چنین اهانت‌هایی به مقام مرجعیت، آن را تعرض آشکاری دانست که به گسترش دامنه خطر و خشونت در منطقه منجر می‌شود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان