ماهان شبکه ایرانیان

وانت چهل ساله بازار ایران با این خودرو قابل مقایسه نیست /عکس

وانت مزدا BT-۵۰ با تغییراتی جدید به‌زودی معرفی خواهد شد.

وانت چهل ساله بازار ایران با این خودرو قابل مقایسه نیست /عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌خودروساز ژاپنی مزدا به تازگی برای نسخه بازسازی شده وانت BT-50 یک تیزر منتشر کرده و برای اولین نمایش در 18 اکتبر آماده می‌شود. این پیکاپ سایز متوسط ارتقاهای ظاهری و فناوری دریافت می‌کند و وارد رقابت با فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی تریتون می‌شود. جالب اینجاست که مزدا B2000 با 42 سال سن، همچنان در ایران با نام کارا 2000 تولید شده و از نظر کیفیت، ایمنی و فناوری بسیار بسیار از نسخه جدید خود عقب‌تر است.

وانت چهل ساله بازار ایران با این خودرو قابل مقایسه نیست /عکس

نسل فعلی مزدا BT-50 در سال 2020 وارد بازار شد و در سال 2024 یک به‌روزرسانی دریافت کرد. این خودرو قرار است در سال 2025 دستخوش تغییرات جدی‌تری شود. مزدا این مدل جدید را یک بازطراحی جامع از داخل به خارج می‌نامد، بنابراین باید انتظار تغییرات زیادی را داشته باشیم. تیزر منتشر شده، نمای جلو و چراغ‌های جلوی LED با گرافیک دوگانه را نشان می‌دهد که شبیه به مزدا CX-5 است. این تصویر همچنین یک جلوپنجره بازطراحی شده را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد بزرگترین نشان مزدا باشد که تا به حال روی یک خودرو به کار رفته است.

وانت چهل ساله بازار ایران با این خودرو قابل مقایسه نیست /عکس

براساس گزارش carscoops، در کنار نمای بیرونی جدید، انتظار می‌رود BT-50 برخی از ارتقاءهای فنی مانند یک رابط کاربری بازطراحی شده، ویژگی‌های ایمنی بهبود یافته و فناوری بیشتر را نیز دریافت کند. با توجه به اینکه مزدا BT-50 اساساً یک ایسوزو D-Max بازسازی شده است، این خودرو احتمالاً از نمایشگر کیلومترشمار 7 اینچی، سیستم اطلاعات-سرگرمی 9 اینچی، پورت‌های USB-C اضافی، استارت از راه دور و چند دستیار راننده اضافی را به ارث ببرد. این پیکاپ همچنین می‌تواند حالت Rough Terrain Mode ایسوزو را به دست آورد که کشش را در شرایط آفرودی چالش‌برانگیز بهبود می‌بخشد.

وانت چهل ساله بازار ایران با این خودرو قابل مقایسه نیست /عکس

در زیر کاپوت، انتظار داریم گزینه‌هایی مانند یک موتور 1٫9 لیتری توربودیزل با قدرت 148 اسب بخار یا یک موتور 3٫0 لیتری قوی‌تر توربودیزل با 187 اسب بخار قدرت عرضه شود. این موتورها با یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند و بسته به نسخه، قدرت را به چرخ‌های عقب یا چهار چرخ ارسال می‌کنند.

BT-50 دومین مدل پرفروش مزدا در استرالیا، درست پس از CX-5 است. با این حال، پس از تلاش برای جذب مشتری، این خودرو از نیوزیلند و آفریقای جنوبی حذف شده است. تولید BT-50 در کنار ایسوزو D-Max در تایلند انجام می‌شود.

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی