ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به تفاوت عطر های مردانه و زنانه

با دانستن تفاوت عطر مردانه و زنانه می توانید با اطمینان کامل نسبت به خرید عطر اقدام کنید و رضایت خاطر بیشتری داشته باشید. با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

نگاهی به تفاوت عطر های مردانه و زنانه

عطرها به طور کلی به دو دسته عطر زنانه و مردانه تقسیم بندی می شود. البته امروزه عطر مشترک یا تک جنسیتی نیز به این دسته بندی اضافه شده است. در این مطلب با تفاوت عطر مردانه و زنانه آشنا می شوید.

آشنایی با چندین تفاوت عطر مردانه و زنانه

به طور کلی تقسیم بندی عطرها به دو دسته عطر زنانه و عطر مردانه می باشد. البته امروزه عطرهای تک جنسیتی یا مشترک نیز به این دسته بندی اضافه شده که هم برای خانم ها و هم آقایان قابل استفاده است. در حقیقت رایحه هایی که در تولید عطر های مردانه و زنانه به کار می رود به عطر جنسیت می بخشد.

ممکن است بعد از خرید عطری متوجه شده که مناسب جنسیت شما نیست. در این شرایط اگر قبل از خرید از تفاوت عطر مردانه و زنانه مطلع بودید، این اتفاق رخ نمی داد. در این مطلب از آرگا سعی شده جمع بندی کاملی از تفاوت عطر های مردانه و زنانه ارائه نموده و روش های تشخیص این عطرها را بیان نماییم.

به این ترتیب می توانید با توجه به نکاتی که در ادامه مطرح می شود عطر مناسب جنسیت خود را انتخاب و خریداری کنید. همچنین اگر به دنبال روشی برای تشخیص عطر زنانه و مردانه هستید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

چه فرقی بین عطر مردانه و زنانه وجود دارد؟

دانستن فرق بین عطرهای مردانه و زنانه کمک می کند تا بتوانید انتخاب مناسب و رضایت بخشی داشته باشید. از جمله این تفاوت ها عبارت است از:

ظاهر و نوع بسته بندی عطر

در فروشگاه های حضوری و آنلاین عطر نخستین گزینه ای که جلب توجه می کند، ظاهر انواع پرفیوم ها می باشد. منظور از نوع بسته بندی عطر، طرح روی شیشه، رنگ و دیگر ملزومات عطر می باشد. اگر با ظاهر کلی و دسته بندی عطرهای زنانه و مردانه آشنا شوید در همین ابتدای کار قسمت عمده ای مسیر شناسایی عطر را با توجه به جنسیت طی می کنید.

ظاهر عطرهای زنانه برش خورده و ظریف بوده که با روبان، گل یا حتی تصاویری از خانم ها مزین شده است. عطرهای مردانه ظروف ساده، مکعبی یا دایره ای شکل دارند. به طور کلی اولین نکته در خرید عطر ظاهر آن می باشد.

به طور کلی استانداردهای صنعت عطرسازی برای هر جنسیت فرق دارد. از این رو بیشتر مواقع با نگاه کردن به شیشه عطر و بسته بندی آن می توان مردانه یا زنانه بودن عطر را متوجه شد. عطر مردانه به شکل مستطیل، مربع با رنگ های آبی تیره، خاکستری و … می باشد در حالی که عطر زنانه فرم ظریف تر با رنگ های پاستیلی و شاداب تری دارد.

 اسم  و برچسب عطر

اسم و برچسب عطر می تواند در تشخیص عطر مردانه از زنانه به شما کمک کند. روی عطرهای مردانه اغلب اصطلاحاتی مثل For Men، For him ، Men، Homme Male ،Pour، Homme نوشته شده و در مورد عطرهای زنانه اصطلاحات For Women، For her، Women، Female، Femme، Pour Femme درج شده است.

به این ترتیب اگر مردانه یا زنانه بودن برخی عطرها از روی شکل ظاهری آن قابل تشخیص نباشد، در این مواقع دقت به نوشته روی ادکلن حائز اهمیت است.

رایحه عطر

خانم ها و آقایان رایحه های متفاوتی را انتخاب می کنند به طوری که جوهره وجودی آن ها را تایید می کند. از این رو عطر مردانه و زنانه عمدتا مواد تشکیل دهنده متفاوتی دارند. عطر زنانه اغلب میوه ای، شیرین، خوشبو با نت های گلی مثل گل یاس، رز، وانیل و … می باشند که ابزاری برای بروز احساسات مختلف و اغواگری به شمار می روند.

عطر مردانه معمولا با رایحه چوبی مثل سدر، مشک، چرم و رایحه تند شرقی همراه است.

غلظت عطر

غلظت عطر که بیانگر شدت و ماندگاری آن است هم در تعیین نوع عطر مردانه یا زنانه کمک می کند. به طور معمول عطرهای زنانه ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای مردانه دارند ولی تشخیص این تفاوت کار ساده ای نیست. عطر زنانه از نوع ادوپرفیوم بوده و عطر مردانه هم ادوپرفیوم و هم ادوکلن هستند که هر یک ماندگاری و غلظت متفاوتی دارد.

از نظر غلظت عطرها به 5 دسته تقسیم بندی می شوند که از رقیق به غلیظ عبارت است از:

  • اوفرش
  • ادوکلن
  • ادوتویلت
  • ادوپرفیوم
  • پرفیوم

البته برخی عقیده دارند عطرهای زنانه و مردانه از نظر غلظت به این صورت هستند که عطر زنانه کمی رقیق تر و در قالب ادوتویلت و عطرهای مردانه غلیظ تر و در قالب ادوپرفیوم ارائه می شوند. البته این نظریه در گذشته رایج بود ولی امروزه عطرهای مردانه و زنانه در انواع غلظت ها به تولید می رسند.

چگونه عطر مردانه را از عطر زنانه تشخیص دهیم؟

اگر هنگام خرید عطر، مردانه یا زنانه بودن آن برای شما اهمیت دارد می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

1. دقت به لیبل و برچسب عطر

اولین و اصلی ترین روش برای این که بدانید عطری مردانه یا زنانه است دقت به لیبل یا برچسب محصول است. روی عطرهای مردانه عبارت Eau de Parfum For Men و برای عطرهای زنانه عبارت Eau de Parfume For Women درج شده است.

این برچسب معمولا هنگام فرموله کردن عطرهای خاص توسط تولید کننده مشخص می شود و بهترین شیوه تشخیص عطر مردانه از زنانه خواهد بود.

2. دقت به نت عطر

از روش های دیگر برای تشخیص عطر مردانه از زنانه دقت به نت عطر می باشد. عطرهای زنانه معمولا با نت های گل فام و میوه ای با رایحه شیرین و گرم همراه هستند ولی نت های چوبی و رایحه های تلخ در عطرهای مردانه رایج تر است.

گاهی اوقات نت هایی که در عطر مردانه و زنانه به کار می رود مشترک بوده از این رو ممکن است زنانه یا مردانه بودن عطر تنها با توجه به نت ها مشخص نباشد. معمولا افرادی که تجربه کافی در زمینه عطر و ادوکلن داشته باشند با نت های مختلف عطر آشنا بوده و به خوبی از روی رایحه عطرها را تشخیص خواهند داد.

تنوع در انتخاب رایحه نت های ابتدایی، میانی و پایانی و نوع چینش آن ها تعیین کننده عطر زنانه و مردانه است. انتخاب رایحه ها به طبع زن و مرد مرتبط است. خانم ها به علت حس لطیف زنانه به رایحه های شیرین و خنک علاقه دارند از این رو عطرهای زنانه ملایم تر تولید می شوند.

در مقابل عطرهای مردانه به خاطر روحیه سرسخت آن ها رایحه گرم و تندی دارد.

معرفی دو عطر رایج مشترک بین خانم ها و آقایان

امروزه در انتخاب عطر هیچ نوع محدودیتی وجود نداشته و حتما لازم نیست عطر مدنظر تمام ویژگی های عطرهای مردانه و زنانه را داشته باشد. یکی از موارد مهم هنگام استفاده از عطر، ساختار پوست فرد و نتیجه استفاده از عطر مردانه و زنانه است.

به این ترتیب جدا از لیبل محصول، می توان یک عطر مردانه یا زنانه را تست کرده تا متوجه شوید با گذشت زمان هنوز هم رایحه دلنشنی دارد یا نه. در این که یک خانم از عطر مردانه استفاده کند هیچ ایرادی نیست یا برعکس. انتخاب عطر کاملا سلیقه ای بوده و نیاز نیست چارچوب های دنیای تبلیغاتی عطر مردانه و زنانه را جدی پنداشت.

برخی مردها تمایلی به استفاده از عطرهای تند و سنگین مردانه را ندارند و برخی خانم ها نیز عطرهای شیرین و میوه ای را ترجیح نمی دهند. در ادامه به دو عطر مشترک بین خانم ها و آقایان اشاره می شود که در صنعت عطر و ادوکلن سازی جدا از بحث جنسیت بسیار پرفروش هستند.

عطر Tom Ford Black Orchid EDP در سال 2006 به عنوان یک عطر زنانه راهی بازار شد، این عطر در تایم کوتاهی به یکی از پر فروش ترین عطرهای برند تام فورد تبدیل شد. یک واقعیت بسیار جالب درباره عطر مذکور آن است که در آن زمان طرفداران بسیاری بین آقایان پیدا کرده و اکثر آقایان تصمیم گرفتند این عطر خوشبو را روی لباس های خود تست کنند.

انواع نت ارکیده، ترافل، شکلات تلخ، نعناع هندی و وانیل، در کنار هم ماهیت این عطر را برای آقایان و خانم ها جذاب نموده است. به همین خاطر بسیاری از آقایان همچنان نیز از این عطر روزانه استفاده می کنند. عطر رایج مشترک دیگر عطر مردانه Chanel Allure Homme Sport می باشد که در سال 2012 طراحی و راهی بازار شد.

ولی یک حقیقتی که وجود دارد این است که معمولا خانم ها عاشق نت های قدیمی هستند. این عطر نوعی عطر اسپرت و معمولی بوده که با نت ابتدایی مرکبات ماند پرتقال و رایحه میانی سدر و فلفل محبوبیت بسیاری بین خانم ها دارد.

در ضمن نت پایانی آن ترکیبی از وانیل، مشک سفید و دانه تونکا است. به این ترتیب برخی برندهای تولید کننده عطر، با ترکیب رایحه های متعدد، عطرهای مشترکی برای استفاده همزمان خانم ها و آقایان تولید نموده که اکثر مردم آن را به اسم عطر اسپرت زنانه و مردانه می شناسند. برای زوج هایی که دوست دارند از هر نظر با هم ست باشند استفاده از عطرهای مشترک گزینه مناسبی خواهد بود.

ویژگی عطرهای تک جنسیتی چیست؟

عطرهای تک جنسیتی، عطرهایی هستند که با در نظر گرفتن سلیقه زنان و مردان طراحی شده از این رو رایحه جنسیتی خاصی ندارند. در تهیه این عطرها معمولا نت های میوه ای معطر و مرکبات به کار رفته که برای هر دو جنس جذاب است.

عطرهای تک جنسیتی یا اسپرت، معمولا سبک بوده و گزینه مناسبی برای افرادی به شمار می رود که عطرهای سنگین و قوی را نمی پسندند. از نت های کاربردی در عطرهای تک جنسیتی، می توان به رایحه نعناع هندی، بلوط، خزه، رایحه های تند، شیرین و چوبی اشاره نمود.

سخن پایانی

در این مطلب روش های مختلفی به منظور تشخیص راحت تر عطر های مردانه از زنانه ارائه شد تا بتوانید عطر مخصوص خود را با اطمینان بیشتری انتخاب نمایید. ولی همانطور که اشاره شد صنعت عطرسازی موفق شده به تدریج کدهای عطری مردانه و زنانه را شکسته و عطرهای ترکیبی را برای همه سلیقه ها و جنسیت ها طراحی نماید.

اکنون که با تفاوت عطر مردانه و زنانه آشنا شدید می توانید راحت تر عطر مناسب خود را انتخاب نمایید. در پایان از همراهی شما با این مطلب سپاسگزاریم و امیدواریم از نکات ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل جهت آشنایی با انواع عطر مناسب پاییز برای خانم ها و آقایان و  روش های افزایش ماندگاری عطر روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان