ماهان شبکه ایرانیان

اجرای طرح پایش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در روانسر کلید خورد

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر گفت: طرح پایش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان توسط اکیپ متشکل از کارشناسان محیط زیست و شبکه دامپزشکی در شهرستان روانسر اجرا شد.

اجرای طرح پایش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در روانسر کلید خورد

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست جهانگیر امیری با اعلام این خبر، اظهارکرد: در راستای اجرای طرح پایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (زئونوز) توسط اکیپ مشترکی از کارشناسان محیط زیست با شبکه دامپزشکی از محل واحدهای اپیدمیولوژیک (روستاها و واحدهای صنعتی پرورشی)، زیستگاه‌های طبیعی شهرستان و مراکز تجمع پرندگان بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید موارد وقوع بیماری‌های‌ مشترک بین انسان و دام شامل، P.P.R، تب برفکی، هاری، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطق مذکور بررسی و مورد مشکوکی در این خصوص مشاهده نشد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین عوامل تهدید تنوع زیستی است، تصریح کرد: انسان و همه گونه‌های جانوری در برابر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان آسیب‌پذیر هستند و عدم توجه به آنها باعث می‌شود سلامت جامعه و ذخایر ژنتیکی و گیاهی با خطر و آسیب مواجه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از سوی سازمان‌های متولی در کنار آموزش و پژوهش از مهم‌ترین شاخص‌ها برای حفاظت از محیط زیست است که دستیابی به آن نیازمند عزم ملی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان