ماهان شبکه ایرانیان

جدیدترین اقدام خصمانه لندن علیه تهران

دولت انگلیس با نادیده گرفتن اقدام مشروع ایران در پاسخ به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه طی عملیات «وعده صادق ۲»، اعلام کرد چند فرد و نهاد ایرانی را در این ارتباط تحریم کرده است.

جدیدترین اقدام خصمانه لندن علیه تهران

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، وزارت امور خارجه انگلیس در ادامه حمایت‌های خود از اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی که ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران با نقض حاکمیت ملی ایران نمونه‌ای از آن است، حق ایران برای پاسخ نظامی مشروع به این اقدام را نادیده گرفته و تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای ایرانی در پی عملیات «وعده صادق 2» علیه اراضی اشغالی اعمال کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: این تحریم‌ها دربرگیرنده چهره‌های مهم در ارتش، نیروی هوایی و سازمان‌های وابسته به تولیدات موشک‌های بالستیک و کروز ایران است.

ایران 10 مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق 2» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، افراد تحریم‌شده به شرح زیر هستند:

«عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضوی شورای عالی امنیت ملی ایران

«محمدحسین دادرس» معاون فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

«حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران

«محمد کاظمی» رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران

«حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد مشترک ارتش و معاون هماهنگ‌کننده ارتش

«علی محمد نائینی» سخنگوی سپاه پاسداران

«حسین پورفرزانه» سرپرست شرکت دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان

علاوه بر این، شرکت‌ها و نهادهای تحریم‌شده نیز شامل شرکت دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان با ادعای طراحی و تولید فناوری مورد استفاده در موتورهای موشک‌های کروز و سازمان فضایی ایران است که تولیدکننده فناوری‌های مورد استفاده در موشک‌های بالستیک است.

در حالی که اقدام این کشور و متحدانش در عرضه تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای تداوم نسل‌کشی در غزه و تداوم حملات متجاوزانه آن علیه لبنان موجب دامن زدن به تنش‌ها در منطقه و کشاندن آن به آستانه جنگی منطقه‌ای شده است، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این بیانیه، ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرده و گفت: به‌رغم هشدارهای مکرر، اقدامات خطرناک ایران و نیروهای نیابتی آن منجر به گسترش تنش‌ها در غرب آسیا شده است.

او افزود: ما در پی تداوم حملات موشکی ایران به اسرائیل، آن را پاسخگو کرده و تسهیل‌کنندگان آن را فاش می‌کنیم. ما در کنار شرکا و متحدانمان به انجام دادن اقدامات لازم برای به چالش کشیدن تهدیدات غیرقابل قبول ایران و پافشاری برای تنش‌زدای در منطقه ادامه می‌دهیم.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان