به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «حمیدرضا ململی» سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با ارائه گزارش عملکرد هفتگی اظهارکرد: بالغ بر4هزارو271 تماس توسط شهروندان با سامانه 125 در بازه زمانی 20 تا 26 بهمن 1403 صورت گرفته است.
وی با اشاره به تعداد بالای تماسهای غیرضروری افزود: 4هزارو124مورد از این تماسها شامل مزاحمتهای تلفنی و تماسهای اشتباهی بوده است که باعث اشغال خطوط اضطراری و کندی خدمترسانی میشود.
سرپرست سازمان آتشنشانی قزوین در ادامه به 106عملیات نجات اشاره کرد که منجر به نجات 69شهروند شده است.
ململی ادامه داد: همچنین در این مدت، آتشنشانان موفق به انجام 18عملیات اطفای حریق شدند.
سرپرست سازمان آتشنشانی قزوین با تأکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث، از انجام 13مورد بازدید ایمنی در سطح شهر خبرداد و تصریح کرد: هدف از این بازدیدها، شناسایی و کاهش خطرات احتمالی در اماکن مختلف و افزایش ایمنی شهروندان است.
ململی در پایان از شهروندان خواستارشد ضمن رعایت نکات ایمنی، از تماسهای غیرضروری با سامانه 125 خودداری کرده و در مواقع اضطراری، اطلاعات دقیق و صحیح را در اختیار آتشنشانان قرار دهند تا خدماترسانی سریعتر و مؤثرتر انجام شود.