ماهان شبکه ایرانیان

دفاع عن التشیع

دفاع عن التشیع / السید نذیر الحسنی

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

دفاع عن التشیع / السید نذیر الحسنی

(قم: الموسسه الاسلامیه العامه للتبلیغ و الارشاد, 1421)

 

این کتاب در بررسی و نقد کتاب; ((تحول اندیشه سیاسی شیعه از نظام شورایی تا نظام ولایت فقیه)) نوشته آقای احمد کاتب, تدوین شده است. مولف ضمن مطالعه اصل کتاب و مصادر و مستندات آن می گوید; نقش عمده شبهات و تحریفات احمد کاتب غیر علمی و تعمدی و اعتماد بر روایات ضعیف است.

 

این کتاب توسط سید کمال الحیدری مقدمه ای جامع درباره عقاید شیعه مثل; امامت, حصر تعداد ائمه(علیهم السلام), اسامی ائمه(علیهم السلام) و حضرت مهدی(ع), اینکه آیا حضرت زنده است و یا بعدا متولد خواهد شد؟ مطالبی را با توجه به شبهات احمد کاتب نوشته است.

 

سپس آقای نذیر حسین طی یک مقدمه نسبتا مفصل, به شبهات و ایرادات احمد کاتب و نیز علت ایجاد آن توهمات پرداخته است. وی می گوید اکثر شبهات احمد کاتب در کتب متقدمین طرح شده و علمای شیعه, مثل مفید, صدوق, طوسی, سید مرتضی و دیگران پاسخ داده اند. لیکن در سالهای اخیر همان شبهات با سبک جدیدتر همراه با سرو صداهای زیاد, توسط احمد کاتب منتشر شد بدون اینکه در اقوال و شبهات تشیع بکند و حتی نامبرده مشخصات کتابی که از آنها اقتباس کرده است را نیاورده است حتی وی زحمت مطالعه منابع دیگر را به خودش نداده است و لذا تنها از یک منبع استفاده کرده است.

 

این کتاب در یازده فصل به صورت زیر تإلیف شده است: فصل اول موضوعات و وقایع تاریخی که حتی برادران اهل سنت نیز آنها را قبول دارند مثل انکار علائم ظهور امام زمان, انکار احادیث صحیح, اعتماد بر روایات ضعیف ...

 

فصل دوم: تحت عنوان کذب عمدی بر علمای شیعه; مشتمل است بر تکذیب علمای شیعه مثل شیخ مفید, شیخ صدوق, شیخ نوبختی, شیخ طوسی و سیدمرتضی.

 

فصل سوم کتاب به غلطهای قبیح احمد کاتب درباره عقل و نقل, معنای اجتهاد و نص و... اختصاص دارد. فصل چهارم به افترإات و اکاذیبی که مولف به ائمه معصومین(علیهم السلام) نسبت داده است می پردازد. در فصل پنجم به نظریه شوری می پردازد و شبهه مولف, در مورد امامت ائمه معصومین(علیهم السلام) و نصب الهی آنها و مسإله شوری را پاسخ می دهد. فصل ششم کتاب در مورد افتراعات احمد کاتب نسبت به ارکان نظریه امامت الهی است. فصل هفتم درباره حصر تعداد جانشینیان پیامبر(ص) (خلفإ اثنی عشر) می باشد. فصل هشتم در برخی از احکام که احمد کاتب بدون تحقیق و بررسی به آنها معتقد شده است اختصاص یافته است. فصل نهم کتاب به عدم آگاهی کاتب نسبت به موارد تقیه و علم غیب ائمه اختصاص دارد. فصل دهم به گرایشات فرقه هایی که احمد کاتب نسبت به آنها گرایش و اعتماد کرده است, اختصاص دارد. فصل یازدهم به برخی نتایج و اهدافی که احمد کاتب بخاطر آنها کتابش را نوشته است, اشاره دارد.

 

این دومین کتابی است که به منظور جوابگویی و استدلال بر شبهات احمد الکاتب نوشته شده است و کتاب مبتنی بر نام شبهات و ردود توسط سامی البدری در سال گذشته منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان