ماهان شبکه ایرانیان

چه قهوه‌ای سفارش بدهم ؟

برای خیلی از ما پیش می‌آید وقتی به کافی شاپ می‌رویم در مورد انتخاب نوع قهوه خود دچار تردید می‌شویم

برای خیلی از ما پیش می‌آید وقتی به کافی شاپ می‌رویم در مورد انتخاب نوع قهوه خود دچار تردید می‌شویم. جالب‌ این که هر بار که انتخاب جدیدی داریم متعجب می‌شویم از آن‌چیزی که سر میز گذاشته می‌شود. سوالاتی از قبیل شیر داشته باشه لطفا! ، غلیظ باشه، بدون خامه و از این سوالات نشان دهنده  عدم شناخت ما از انواع قهوه و یا شاید هم عدم تسلط فروشنده از کالای خود باشد.

پس آماده شویم تا در قرار ملاقات بعدی خود مانند یک قهوه‌خور حرفه ای سفارش دهیم.

در این متن به انواع قهوه با پایه اسپرسو (قهوه دمی) صحبت می‌کنیم ولی یادمان باشد انواع دیگری از قهوه مانند قهوه ترک، عربی و یا آفریقایی نیز وجود دارد که در این‌جا به آنها نپرداختیم.

تمام هشت قهوه مطرح شده در این مطلب از یک‌خانواده و از پایه اسپرسو تهیه می‌شود. این قهوه مشهور ایتالیایی، بله ایتالیایی! از جوشاندن قهوه خرد شده تهیه می‌شود.اکثر مردم به اشتباه این طرز دم‌کردن قهوه را متعلق به فرانسوی‌ها می‌دانند ولی یادتان باشد اگر می‌خواهید هم‌چنان دوستی خود بادوستان ایتالیایی خود را حفظ کنید هرگز در حضور آن‌ها این اشتباه را نکنید و یادتان باشد اسپرسو و طرز تهیه آن ، یک سنت ایتالیایی است.

 

Ristretto

غلیظ‌‌ترین و کم حجم ترین قهوه که از دم کردن دانه‌های خردشده قهوه ،در دستگاه مخصوص تولید می‌شود. معمولا در فنجان کوچک سرو می‌شود.مناسب برای هنگامی که احساس خستگی ویا خواب‌آلودگی شدیدی دارید.

 

Espresso

همان ریسترتوو می‌باشد اما در حجمی بیشتر.معمولا دوبل شات است یعنی دو برابر نوع قبلی حجم دارد. به‌دلیل غلظت و تلخی زیاد، در کنار آن لیوان آبی نیز وجود دارد تا بعد از مصرف قهوه گسی دهان را بگیرد.

‌ِAmericano

 مخلوطی از اسپرسو و آب داغ است . میزان آب، بستگی به علاقه شما به غلظت قهوه‌تان دارد. خیلی از افراد به محلول آب و قهوه خود شکر نیز اضافه می‌کنند.

 

Flat White

اگر به اسپرسوی خود شیر جوشانده شده داغ را اضافه کنید این نوشیدنی فرح‌بخش تهیه می شود. افزودن شیر اضافی و یا شکرنیز بسته به علاقه شما دارد. این نوشیدنی آب ندارد.

 

Cappuccino

تلفیقی از شیر و قهوه و کف شیر است . پس از مخلوط کردن شیر  و قهوه، بر روی آن کف شیر توسط دستگاه مخصوص که از بخار کردن شیر تولید می شود، اضافه می‌شود. برای تزئین بر روی کف از پودر شکلات و یا نسکافه و قهوه نیز استفاده میِ‌شود.

 

Latte

همان ترکیب کاپوچینو است اما چون کف در ابتدا بر روی قهوه ریخته می‌شود و شیر برروی آن قرار می‌گیرد، پف آن مشهود نیست. این نوشیدنی که همان شیر قهوه معروف است در بین ایرانیان بسیار رایج است. میزان شکر آن به میل شما بستگی دارد و خیلی‌ها بدون شکر آن را میل می‌کنند.

Mocha

اگر به ترکیب شیر و قهوه و کف شیر خود، کارامل ذوب شده و یا شربت آن را اضافه کنید، نوشیدنی لذیذی به‌نام موکا آماده می‌شود. در مناطقی از ایتالیا به این نوشیدنی ، شکلات داغ و یا پودر شکلات نیز اضافه می‌کنند که به آن موکاچینو می‌گویند.

Glace

و در نهایت به یک میان وعده لذیذ به اسم کافه گلاسه می‌رسیم که ترکیبی از قهوه و بستنی (معمولا وانیلی) می‌باشد. بر خلاف تصور همگان این نوشیدنی به‌صورت سنتی شیر ندارد و فقط قهوه و بستنی است اما در بسیاری از نقاط جهان به آن شیر نیز افزوده می شود.

خوب! حالا با توضیحات بالا برای قرار بعدی خود چی میل دارید؟


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان