۱۵ خاصیت شگفت انگیز تخم بلدرچین

تخم بلدرچین از بلدرچین وحشی به دست می‌آید، این پرنده بر روی زمین بسیار سریع حرکت می‌کند و گاهی اوقات پرواز می‌کند

15 خاصیت شگفت انگیز تخم بلدرچین

همان‌طور که از نام آن مشخص است، تخم بلدرچین توسط گونه‌های مختلف بلدرچین تولید می‌شود و از خانواده‌ی ماکیان‌سانان هستند. بلدرچین‌ها پرندگانی با جثه‌ی متوسط​​ هستند که در اروپا، شمال آفریقا، جنوب ایالات‌متحده و بخش‌هایی از آسیا یافت شدند. تخم بلدرچین به‌طور چشمگیری کوچک‌تر از تخم اردک و تخم‌مرغ است و به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان غذای جدیدی در سراسر جهان فروخته و مصرف می‌شود. تخم بلدرچین غذای محبوب ژاپنی است و معمولاً به خاطر کوچک بودنشان 3-5 تخم را در هر وعده می‌خورند. گذشته از اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ها به‌عنوان تخمی جالب و بامزه در نظر گرفته‌شده، تخم بلدرچین حاوی مواد مغذی خوشمزه و سالمی است که می‌توان آن را به رژیم غذایی روزانه یا هفتگی اضافه کرد.

باوجود گسترش بلدرچین در ایالات‌متحده، مصرف تخم بلدرچین توسط بازار آسیا بیشتر است، اما زرده‌ی خوش‌طعم و مقوی تخم بلدرچین موجب افزایش تقاضا برای این تخم در مناطق مختلف بسیاری شده است. این تخم برخلاف تخم‌مرغ زرده‌ی بیشتری نسبت به سفیده دارد که به‌طور بالقوه‌ای برای افراد مبتلابه کلسترول بالا خطرناک است، اما به‌طورکلی تخم بلدرچین بسیار سالم است. بیایید با برخی از فواید تخم بلدرچین برای سلامتی آشنا شویم. با بنیتا همراه باشید.

 

مزایای تخم بلدرچین برای سلامتی

بهبود بینایی

سطح بالای ویتامین A موجود در تخم بلدرچین، به‌آن معنی است که به محافظت از بینایی و سلامت چشم کمک می‌کند. فعالیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین A می‌تواند به کاهش دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد - شایعترین علت کوری در افراد مسن) و جلوگیری از ایجاد آب‌مروارید کمک کند، که این‌ها باعث می‌شوند شما به مدت طولانی‌تری بهتر ببینید.

تنظیم کلسترول

میزان اسیدهای چرب مفید موجود در تخم بلدرچین باعث می‌شود افرادی که دچار عارضه‌های قلبی هستند نیز از خوردن آن لذت ببرند. کلسترول HDL شکل مفید کلسترول است که بدن ما برای جبران اثرات منفی کلسترول LDL به آن نیاز دارد و HDL بیش از 60٪ از چربی موجود در تخم بلدرچین را تشکیل می‌دهد. بااین‌وجود افرادی که در معرض مشکلات کلسترولی قرار دارند، بهتر است زیاد تخم بلدرچین مصرف نکنند. چون تقریباً در هر واحد آن 1.6 گرم اسید چرب اشباع وجود دارد.

تحریک رشد

تخم بلدرچینCredit: healthbenefitsofeating

درست مانند تخم‌مرغ، تخم بلدرچین هم یک منبع سرشار از پروتئین در رژیم غذایی است که برای بسیاری از فرایندهای بدن ما لازم است. پروتئین‌ها به اجزای تشکیل‌دهنده‌شان تقسیم می‌شوند و دوباره برای ساخت سلول‌ها، بافت‌ها، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و رگ‌های خونی در بدن استفاده می‌شوند. پروتئین موجود در تخم بلدرچین به رشد و نمو طبیعی و سلامت بدن کمک می‌کند.

کاهش فشارخون

مواد معدنی زیادی در تخم بلدرچین یافت می‌شود که پتاسیم یکی از آن‌هاست. وجود پتاسیم به معنای توانایی کاهش فشارخون است. همچنین این ماده‌ی معدنی به‌عنوان گشادکننده‌ی عروق، کاهش آسیب و استرس بر روی شریان‌ها ورگ‌های خونی عمل می‌کند. مقدار پتاسیم تخم بلدرچین بسیار بالاتر از تخم‌مرغ‌های معمولی است. بد نیست سری هم به 3 تخم مرغ در روز با بدن چه می کند! بزنید.

پاکسازی بدن

سم‌زدایی از بدن بسیار مهم است؛ مخصوصاً در دنیایی که از سموم و عناصر سنگین و آلودگی‌ها پرشده است. مطالعات نشان داده است اضافه کردن تخم بلدرچین به رژیم غذایی می‌تواند به حذف سموم و پاکسازی عروق خونی کمک کند و همچنین اندازه‌ی سنگ‌های کلیوی و کیسه صفرا را کاهش دهد.

پیشگیری از بیماری‌های مزمن

ازآن‌جایی‌که بدن ما همیشه در معرض رادیکال‌های آزادی است که مسبب بیماری‌های مزمن و سرطان هستند، آنتی اکسیدآن‌ها اجزای حیاتی برای سلامت انسان‌ها به شمار می‌روند. تخم بلدرچین سرشار از ویتامین‌های C  و A است که به خنثی کردن این رادیکال‌های آزاد و حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند.

تسکین آلرژی

تخم بلدرچین به‌طور طبیعی دارای مقدار زیادی پروتئین اووموکوئید است که در بدن به‌عنوان یک ضدآلرژی طبیعی عمل می‌کند. بنابراین اگر شما از احتقان، التهاب و دیگر علائم واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برید، مصرف تخم بلدرچین می‌تواند شما را به حالت طبیعی بازگرداند.

افزایش متابولیسم بدن

ویتامین‌های گروه B موجود در تخم بلدرچین به افزایش فعالیت متابولیکی بدن با تنظیم عملکردهای آنزیمی و هورمونی کمک می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید بدنتان سوخت‌وساز مناسبی دارد می‌توانید از تخم بلدرچین بهره‌ی کافی را ببرید.

افزایش سطح انرژی بدن

لیست بلند مواد معدنی و ریزمغذی‌های موجود در این تخم‌های کوچک و همچنین تأمین 6 گرم پروتئین در هر واحد، از آن‌ها منبع خوبی برای داشتن روحیه و انرژی صبحگاهی ساخته است. میزان بالای پروتئین و مواد معدنی تخم بلدرچین برای کسانی که برای تأمین انرژی بدنشان احساس وابستگی به کافئین  می‌کنند، بسیار مناسب است.

سرفه و درمان آسم

کپسول تخم بلدرچینCredit: herbasale

تخم‌های بلدرچین برای درمان عارضه‌های مختلف ازجمله آسم و سرفه استفاده‌شده است. آن‌ها از تمدن‌های باستانی برای درمان پسوریازیس و اگزما استفاده‌شده‌اند. کیفیت بالای تخم بلدرچین به تجاری‌سازی آن‌ها منجر شده است. شما می‌توانید مزایای تخم بلدرچین را به‌صورت کپسول هم به دست آورید.

منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی

تخم‌های بلدرچین مقدار زیادی ویتامین و املاح معدنی دارد. آن‌ها حاوی 13٪ پروتئین هستند. چنین سطح بالایی از پروتئین برای پروتئین موردنیاز روزانه شما کافی است. تخم بلدرچین 140٪ ویتامین B1 دارد، یعنی بیش از 100 درصد آن ویتامین ب کمپلکس است که برای بدن حیاتی است. همچنین این تخم به‌عنوان منبع تیامین شناخته‌شده است، این ویتامین محلول در آب برای جلوگیری از بری بری مفید است.

کنترل کم‌خونی (هماکسیژناز سنتز)

تخم بلدرچین یک منبع غنی از آهن است. بدن شما به مقدار زیادی از این عناصر معدنی برای تشکیل خون و دفع بیماری کمبود آهن ازجمله کم‌خونی نیاز دارد.

کاهش احتمال بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و آرتریت

پتاسیم پایین منجر به افزایش شانس ابتلا به فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، سکته، ورم مفاصل، سرطان، اختلالات گوارشی می‌شود. اگر شما به کمبود پتاسیم دچار هستید، می‌توانید تخم بلدرچین بخورید و یا اگر در دسترستان نیست، می‌توانید مکمل تخم بلدرچین را در قالب کپسول تهیه کنید.

بهبود ایمنی و حافظه

تخم بلدرچینCredit: seriouseats

هنوز مزایای خوردن تخم بلدرچین تمام نشده است. اگر تخم بلدرچین بخورید، می‌توانید با بیماری‌هایی مانند اختلالات معده مبارزه کنید. این تخم‌ها سیستم دفاعی بدن و حافظه را بهبود می‌بخشند و فعالیت مغز را افزایش می‌دهند. تخم بلدرچین به افزایش هموگلوبین و رهایی از شر سموم و دیگر ترکیبات فلزی که به‌مرورزمان در بدن تشکیل می‌شوند کمک می‌کند. تخم بلدرچین همچنین به درمان سل، آسم و دیابت کمک می‌کند. خواندن مقاله‌ی 5 راه برای تسهیل زندگی افراد دیابتی را فراموش نکنید. تخم بلدرچین از کلیه‌ها، کبد و کیسه صفرا محافظت می‌کند. این تخم برای کودکانی که مبتلابه عفونت هستند سودمند است.

مفید برای پروستات

غدد پروستات مردان از فسفر، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها تشکیل‌شده است. این مواد مغذی حیاتی می‌توانند میل جنسی را بهبود بخشند. تخم بلدرچین باعث تقویت و درخشش موهای زنان می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید به مدت طولانی، با خوردن تخم بلدرچین موهای خود را به‌طور طبیعی تقویت کنید. تخم بلدرچین را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مطمئناً پشیمان نمی‌شوید!

سخن آخر

همان‌طور که در بالا اشاره شد، تخم بلدرچین دارای مقداری اسیدهای چرب اشباع است، پس باید به میزان متعادلی مصرف شود و هرگونه تغییر عمده‌ای در رژیم غذایی شما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد. بگذریم، همین‌حالا یک تخم بلدرچین بپزید و از خوردن آن لذت ببرید!

 منبع: healthbenefitsofeating ,organicfacts

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان